Anonym (Lull) skrev 2020-01-29 18:04:28 följande:
Det låter ju hemskt påfrestande att leva med yngsta sonens mammas beteende. Även om det nog kan vara svårt att se sitt barn ty sig till en ny partner så måste hon lära sig att hantera det. Det hon håller på med är verkligen inte okej, och det drabbar ju barnen också. Vad har din kille sagt till henne? Eller hur hanterar ni det när hon ringer flera gånger om dagen? :/
De lustiga är att han ser inte hennes beteende på samma sätt, trots att han ibland inflikar att jag tänker rätt och har åsikter som han absolut håller med om! Men han hävdar att skulle hon nu tycka illa om mig så skulle hon säga de rätt ut till han!
Men råkar ha släkt och vänner i samma kommun som alla hört hennes skit hon sprider, men skitsnack ska man ju inte lyssna på!
Han har däremot sagt att kontakten dem emellan ska vara om just gemensamma barnet, han umgås inte med henne privat!
Men de lustiga är att han tycker att de är okej att ställa upp, följa med och samtala ibland om helt irrelevanta saker , alltså saker som INTE barnen är med på, men själv får jag inte umgås med mitt ex som dels är en av mina bättre vänner och de är han helt medveten om att vi bara var vänner sista åren.. att det inte är några känslor med!
Får inte umgås med killkompisar heller, fråga han om det och fick ?mina flickvänner har aldrig haft killkompisar som de umgås med ensamma så de känns onaturligt att du ska va ensam med dina killkompisar, även om jag litar på dig?
Märks dock på hm nu att mitt avtagande på hjälpsamhet börjar synas! Han börjar bli orolig och ängslig över hur de är hemma hos honom!
Jag diskar det jag själv använt enbart, men allt annat är orört och de har de aldrig varit såhär snart en vecka senare!
Han får fixa sin egen frukost oavsett om han försovit sig eller inte, han klagar dock på att jag måste gå upp på morgonen för annars tar han sig inte upp, men vet ni vad? De skiter jag fullständigt i!
Den dagen han är redo att gå All in då är jag redo att var mig själv igen! Nu är jag i dvala med tvångstankar över hur de ser ut rent ut sagt! Men de är inte mitt problem!
Annars så kan väl yngsta sonens mamma komma och reda upp, hon lägger sig ju i allt annat så varför kommer hon inte hit och fixar allt då?