Inlägg från: Kamil99 |Visa alla inlägg
  • Kamil99

Vad kan hända om SD får makten?

Nu utgår jag från dom värsta scenarion, men om SD får makten och Jimmie bestämmer sig för att avgå.Alltså den lilla SD toppen bestämmer sig för att köra "hårt ".Kan de i praktiken med hjälp av militär göra en statskupp likt nazisterna? Jag tror inte Jimmy skulle göra det men de andra då?

Jag tror faktiskt inte det är helt omöjligt när jag kollar på andra länder med diktatur och där extrem högern spelat roll.Ex vis i Chile ,Bolivia,Brasilien så här de hotat press och journalister att rapportera ut till Europa vad som försegår.

I media så framkommer det inte att 212 indianer mördats när de protesterat mot bränderna i amazonas/Brasilien då de bor där,vilket är förståeligt. Samma i Chile o Bolivia, i Bolivia så har jag sett videos på journalister få tårgas sprutat på sig.En gemensam nämnare är höger extremismen

Jag har en vän från Chile som har koll på det som sker där och som skickar både videos och foto på det som sker där.

Jag kan dra en parallell därifrån hit, de började lite smått som här i Sverige men sen har det ballat ur totalt.Så min fråga är ,kan det ske här? Kan det ske om 5-10 år? Jag tror det kan det under rätt omständigheter ,om det blir ännu mer kaos i Sverige? Vi kommer se inv bli pryglade och ingen kommer bry sig? Lite som vi gör med våra sjuka idag? Hmm detta tål att tänka på.....

• Svar på tråden Vad kan hända om SD får makten?
  • Kamil99

Rättning, nazisterna gjorde ingen statskupp när dom kom till makten men det som gjordes

mot judarna menar jag påminner lite om en högervriden statskupp.

• Kamil99
    Koncentration skrev 2020-01-24 11:41:33 följande:

Nej. Fredrik ändrande väl ganska rejält och Stefan Lövfen hade väl det svårt att bryta svängarna som Fredrik orsakat. Vad jag har förstått. Men jag vet själv inte vad som exakt Fredrik har gjort egentligen och varför han kallas för ''Psykopat''.

Någon här kanske kan förkalra?

Frågar du en moderat så tycker denne kanske att Reinfeldt revolutionerat arbetsmarknaden och sjukvården. Privatiserat AF med coacher o sånt som de tycker arbetslösa lata ska "straffas " med fast en del är psykiskt sjuka och i vissa fall handikappade/funktionshindrade.

Frågar du en långtidsjuk från den tiden som mycket väl kunnat ha cancer så är svaret katastrof!! Jag vet i två fall där den ena hade leukemi och var mycket dålig som jobbade på andra sidan gatan och var inskriven i det beryktade fas 3.Vet ett annat fall som gäller en äldre som hade neurologiska sjukdomen "gullain barré" som kallades "målaren"han gick bort i åtgärden.

Jag brukade träffa han vid kiosken och han berättade att han blev mer eller mindre tvingad till åtgärden då försäkringskassan tyckte han kunde jobba.När jag träffade honom då hade han rullator....

Så,det beror på hur man ser på saker och ting, ideologi osv...
Svar på tråden Vad kan hända om SD får makten?