Inlägg från: Koncentration |Visa alla inlägg
  • Koncentration

Vad kan hända om SD får makten?

SD har ändrat sin program rätt rejält i alla dessa år. SD vill inte slänga ut någon svensk person med invandrarbakgrund. SD vill ha bättre gränskontroll och begränsa invandringen. SD kommer fortsätta ha invandrare.

Det många tror är att SD har sina baktankar om att slänga ut alla så fort de får makten. Ändra sin program och bara slänga ut folk. Det är inte så de har i sina tankar. Jimmie Åkesson är en bra politiker.

SD vill dessutom inte ha grupper som NMR på grund av den höga kriminella beteendet. De anser att det är en terrorgrupp och vill ha en lag på att sådant grupp inte skall förekomma.

NMR har dessutom sagt att Jimmie är en ''Folk förrädare''. Så det är många punkter som gör att Jimmie Åkesson och SD inte är så farliga och rassistiska som många påstår.

Det vi skall göra är att ta bort grupper som NMR.

Dessutom är en f.d medlem ifrån SD som tycker att den partin är alldeles för ''mjuka'' och det behöver skärpas ordentligt om någon skall ''fixas'' till i Sverige, så då har den personen skapat politiska partiet AFS.

Så SD är inga farliga. De vill införskaffa större trygghet till landet. Många har senare hållit med vissa punkter som SD sagt och pratat om flera år, där de i början påstod att SD har fel och är rasistiska. M har dessutom tagit vissa delar ifrån SD när SD sagt vissa saker som ansetts vara ''rasistiska'' eller ''fel'' åtminstone.

M har senare dessutom valt att sammarbeta med SD.

Många påstår att allt blev katastrof när Fredrik och han parti kom till makten. Men jag har ingen aning.

Jag blir givetvis nyfiken vad som hade hänt med Sverige om SD kom till makten 2004 istället för M.

• Koncentration
    Sanna1978 skrev 2020-01-24 09:31:29 följande:
    Bra formulerat!
    Tack! Jag skriver dock som en kratta.

Så sådan komplimanger som du skriver till mig nu gör mig väldigt glad!
  • Koncentration
    Mandel skrev 2020-01-24 11:22:21 följande:

Helt ärligt så tror jag inte det händer så värst mycket.
    Händer sällan något drastiskt i svensk politik oavsett vilka som sitter vid makten utan det flummas i sakta mak.

Nej. Fredrik ändrande väl ganska rejält och Stefan Lövfen hade väl det svårt att bryta svängarna som Fredrik orsakat. Vad jag har förstått. Men jag vet själv inte vad som exakt Fredrik har gjort egentligen och varför han kallas för ''Psykopat''.

Någon här kanske kan förkalra?
Svar på tråden Vad kan hända om SD får makten?