Inlägg från: Anonym (hmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hmm)

Kvinnliga incels

Anonym (Män) skrev 2020-01-27 22:39:02 följande:
    Nej. Man vet vad man gillar och nöjer sig inte med mindre. Bara män nöjer sig och håller till godo, för de styrs av sin kuk. En kvinna kan i teorin gå ett helt liv utan att någonsin ha sex, bara använda någon leksak och vara fullständigt nöjd med det och ha ett gott liv. Därför behöver hon aldrig sänka några krav. Utan höja dem. Så slipper hon patrask
    Har du tänkt på att en man kan också gå ett liv utan att ha sex och vara helt nöjd med det. Folk är olika, oberoende av kön.
  • Anonym (hmm)
    Ignoramus skrev 2020-01-29 00:08:26 följande:

HAH! Till att börja med låter det sjukt mycket vettigare att engagera sig i feministiska organisationer istället för att näthata - så, bra jobbat tjejer!!

Sen tror jag verkligen inte att kvinnor är bittra över att de är fula och därför söker sig till likasinnade, manshatande feminister. Tvärtom. De är less på mäns oönskade bekräftelse och att hela tiden få sitt människovärde bedömt efter utseendet, och därför ?fular de tvärtom till sig?* för att slippa män.

*obs! Självständighet, frigörelse och att avvika från normen är hett och intressant!!

Jag tror inte kvinnorna generellt sett vill slippa män. De har väl lika mycket sexdrift som män har, eller menar du att det är en skillnad där? Är man väldigt ful som kvinna så har man det tuffare att träffa någon, precis som fula män har det tufft. Sen finns det folk som har mindre sexdrift men ändå vill ha en partner, och de som är asexuella som inte alls vill ha sex osv.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Anonym signatur) skrev 2020-01-29 00:29:01 följande:
    Förresten hur kul tror du det är att bli utsatt för detta? Det är vardag för många kvinnor.

www.aftonbladet.se/nyheter/a/g7OLB5/manga-tjejer-ofredas-med-dickpics--fa-anmaler

"Rebecka, 22, har fått 234 dickpics från olika användare på ett år. Bilderna kommer ofta på kvällen en fredag eller en söndag. ?Jag kan sitta i soffan med min dotter på kvällen och så trillar det in i telefonen. Man har nästan slutat att reagera. Det är så vanligt. Mina vänner kan få upp till tio i veckan.?

? Polisanmälde, men förundersökningen lades ned. Nu mejlar hon killarnas vänner och mammor och berättar vad de håller på med.

? Rebecka, 22, Hanna, 20, Rebecca, 28, och Sofie, 38, berättar"
    Skaffa bättre vänner skulle jag råda dem till.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Anonym signatur) skrev 2020-01-29 13:02:44 följande:
    Det är inte deras vänner, det är okända män som skickat dickpicks.
    Jag får rövar och fittor skickade till mig flera gånger i veckan så tro inte att kvinnor är ensamma om det. Jag bara blockerar och bryr mig inte.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Män) skrev 2020-01-29 12:58:36 följande:
    Jag hatar bara de som inte är sympatiska.
    Jag hatar inte, jag försöker förstå. Hat leder bara till mer hat.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Anonym signatur) skrev 2020-01-29 13:36:39 följande:
    Kvinnor gör det oftast på männens initiativ efter oerhört tjat och efterfrågan av nakenbilder på f*tta, rumpa och bröst.

Män skickar dickpicks spontant utan att kvinnan är med på det.
    Jag skrev ju just att jag får det!? Varför säger du emot då? 
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Anonym signatur) skrev 2020-01-29 15:03:51 följande:
    Jag skrev att kvinnor OFTAST gör det på männens initiativ.
    Och varför gör dem de då? Jag tror säkert att män frågar om det ofta men att kvinnor skickar det till dem, ja om de gör det så är det väl inga problem eller? Då har de väl gjort det av egen vilja antar jag. 

Sen så känner jag många kvinnor som säger att de aldrig får dickpics skickade till sig, så jag undrar var du hänger om du får så mycket dickpics skicakde till dig?
  • Anonym (hmm)
    Anonym (s) skrev 2020-02-01 23:38:36 följande:
    Fast frågan är varför dom gör det? För dom som skickar dickpics är ofta dom killar som också får kvinnor så uppenbarligen verkar det fungera för dom. Skulle det aldrig fungerat för någon som gjort det utan att dom tvärtom skulle nobbas då skulle dom sluta. Det är därför vi som inte kan få kvinnor intresserade inte lyckas för vi gör inte det som brukar vara trakasserier.
    De kanske tror det är detsamma som att säga "Hej"?
  • Anonym (hmm)
    Anonym (s) skrev 2020-02-03 02:07:54 följande:
    Kommer aldrig fatta grejen med det. Har aldrig fattat grejen med dickpics. Skulle aldrig skicka en. Det känns så stört.
    Din känsla är rätt! Det är stört!
  • Anonym (hmm)
    Ignoramus skrev 2020-02-06 08:52:58 följande:

Haha! Hahahaha! Ha!

Feminister hatar män för att kvinnor blir förtryckta av män. Både på ett strukturellt och personligt plan. Genom hela livet.

Incels hatar kvinnor för att de inte får sex.

Feminister demonstrerar sitt hat genom att stärka andra kvinnor att kräva mer utrymme och respekt, och typ skriva debattartiklar.

Incels demonstrerar sitt hat genom att sitta och skriva att kvinnor borde dö/våldtas/hotas/misshandlas. Och ibland även förverkliga dessa åsikter. För att de inte får ha sex trots att de är så ?snälla? och ?respektfulla? killar.

Jag trodde inte feminister hatade män?
  • Anonym (hmm)
    KlantSmurfen skrev 2020-01-29 01:12:04 följande:
    3:53-
    Det var en bra beskrivning av the nice guy. Låter logiskt att det är så det fungerar.
  • Anonym (hmm)
    Ignoramus skrev 2020-02-06 13:02:06 följande:

?Inte alla män!? ;)

Men de flesta eller?
  • Anonym (hmm)

Varför säger man "snälla killar" när man egentligen hänvisar till en mycket snävare kategori män, typ mer mesiga killar. Det är som att nedvärdera snällhet tycker jag. Snällhet kan jag bara anta är en väldigt attraktiv egenskap hos en man, men jag tror den måste "backas upp" av andra bra egenskaper som att ha lite självförtroende etc.

• Anonym (hmm)
    KlantSmurfen skrev 2020-02-06 22:46:57 följande:
    "Varför säger man "snälla killar" när man egentligen hänvisar till en mycket snävare kategori män, typ mer mesiga killar."
    För att de enda kallar sig själva för snäll hamnar i den kategorin
    jrockyracoon skrev 2018-02-18 23:23:14 följande: #448

Intressant tråd och intressant diskussion.

Jag vill gärna föra lite synpunkter till bordet, om någon är intresserad av att fortsätta diskussionen...

1. Ang. definitionen av ordet snäll. Vissa definierar snäll mer som en personlighetstyp som är lite försiktig och tillbakadragen. Andra menar att det är en egenskap av flera som betyder ungefär "gott hjärta". Jag tror att skillnaden i synsätt beror på skilda erfarenheter i livet. Jag själv har varit en snäll man, men övergått till något helt annat. Har man genomlevt en sådan övergång har man fått vissa insikter i konsekvenserna av att vara just snäll. Den här erfarenheten önskar man säkert dela med sig till andra och när man gör det uppstår missförstånd uppenbarligen. 

2. Många kvinnor i tråden anser tydligen att män ska vara "snälla", och att det är ett viktigt kriterium, dock inte det enda, när de väljer en partner. Det är väl också den mest vanliga egenskapen som kvinnor och tjejer efterlyser officiellt. Flera av dessa kvinnor anser också att de själva följer sin norm. De har ju blivit ihop med en godhjärtad person, som de anser vara snäll. Jag tänker då att de a) använder en annan definition av snäll än t.ex. mig, samt b) möjligen inte alls har analyserat tillräckligt noga på vilka grunder de väljer en partner. Jag tror inte att kvinnorna själva vet hur de fungerar på det här området lika bra som männen. Kvinnorna (de heterosexuella) har nämligen inte försökt få andra kvinnor att bli ihop med dem. Det har männen. Och detta har lett till att de vet detta bättre. 

Samtidigt så har snälla män en empirisk kunskap som sakta vuxit sig stark. Det handlar då om att de märkt att uppvisad snällhet inte är en egenskap som premieras av kvinnor. Det har de märkt och blivit olyckliga av, och efter ett tag (förhoppningsvis) bytt strategi. De har lagt märke till att män som tar mindre hänsyn till andras känslor, som är mer bestämda och bryter normer på ett burdust men charmigt sätt får mer uppmärksamhet och kärlek och värme av kvinnor.

Snällhet, åtminstone den som jag talar om, är en slags normföljande verksamhet. Man följer konventioner och regler, och visar hänsyn på alla möjliga sätt. Det här sättet att se på snällhet innebär att det inte är en äkta personlighetsdrag inom människan, utan snarare en konvention. Konventionen snällhet är t.ex. aldrig provocerande, men däremot mycket förutsägbar och också tråkig. Att vara snäll innebär ju att förhålla sig till vad andra tycker om något och att skjuta undan sina egna behov för att gagna andra. Det är givetvis ädelt, men det fungerar absolut inte om man är en man som önskar få en nära kontakt med kvinnor. 

Det känns som det är två olika verkligheter som möts, och det känns i mina ögon lite sorgligt att båda sidor visar så lite förståelse för varandras erfarenheter kring det. En mer ödmjuk och utforskande inställning vore att föredra.

Jag tycker också väldigt synd om de kvinnor som missar de "snälla" männen. Män som kan hålla tillbaka sina egna behov, som är snälla och omtänksamma  har många fina egenskaper och förmågor som inte tas tillvara när de inte hittar en partner, eller iaf får problem med det. Förvånande nog finns det kvinnor i den här tråden som avfärdar de snälla männen som asociala och svåra och att de inte är värda att komma i kontakt med. Jag skulle hävda att de snälla männen både är sociala, roliga, kunniga, omsorgsfulla, kreativa, etc. men de gör inget större avtryck vid ett första möte. De kvinnor som skulle ge dem en chans skulle kunna hitta en fantastisk partner i mötet med en sådan man - men det skulle då krävas mer initiativtagande från kvinnan troligtvis.

Jag tror dock att de snälla männen behöver få bättre insikt i vad kvinnor eftersöker och omforma sig efter detta. Många säger att raggnings-guru-videor på youtube är ytliga och fördomsfulla, men jag tror att de kan vara bra för dessa män. De behöver inte ändra sin personlighet så mycket utan snarare lära sig att förändra sitt förhållningssätt i mötet med andra kvinnor. Det är inte särskilt mycket svårare än att lära sig köra bil. Dock är det väldigt svårt att lära sig att köra bil, om man aldrig tränar, eller ens testar att köra en bil. 

Jag har hört flera kalla sig snälla killar som inte hamnar i kategorin "snälla killar". 
  • Anonym (hmm)
    Anonym (s) skrev 2020-02-06 22:34:26 följande:
    Förenklar du inte nu. Jag är kan inte få en relation eller flickvän eftersom jag är blyg och har dåligt självförtroende. Jag är inte lessen för att jag inte få ligga jag är lessen för att jag aldrig kommer att få känna kärlek. Så är det ofta troligen i början även för andra män som sen hamnar i kvinnohatande incelsforum. Anledningen är troligen hur samhället ser på män som inte lyckas få kvinnor. Vi kan ju bara se här hur män som berättar om hur ledsna dom är över det kan få svar från kvinnor att dom borde dö att dom är losers att dom är omanliga dom trycks ner och får bara skit även om dom inte varit arga mot kvinnor. Känner man den attityden då kan en del bli hatiska. Själv blir jag inte hatisk men jag blir övertygad att det är kört med att få ett förhållande eftersom många kvinnor verkar väldigt dömande och verkar leva kvar i en gammal bild av hur en riktigt man ska vara.

Sen det där med Säpo. Dom är inte så bra på riskbedömningar. Dom höll fast väldigt länge att extrema vänsterrörelser vara det största hotet förutom islamister. Trots att nazister dödade och sprängde bomber. Dom har aldrig varit bra på bedömningar. Fråga alla fredliga vietnamndemonstranter som blev svartlistade bara för att dom demonstrerade. Sen finns det en hel del hatiska feminister också det finns dom som tex anser att alla män är skyldiga för vad ett fåtal män har gjort. Och det var en man som jag inte kommer på vad han heter men han driver frågor som driver feminister till vansinne. Minns när det kom ut att han skulle vara på en pub och snacka. Det kom en massa feminister som nästan var på väg att lyncha honom. Och historiskt har det funnits även galna feminister som varit våldsamma. Warholl fick ju känna på det när han blev skjuten.

Jag tycker att man ser på problemet med incelsmän på fel sätt. Istället för att kasta skit på dom och även oss andra män som inte kan få flickvänner kanske man kan försöka ändra samhällsklimatet. Jag inser att man inte kan ändra på normer och annat så att vi också kan få flickvänner. Men man kan sluta att håna män som inte lyckas. Och man kan sluta hylla paridealet. Vi som inte kan få ett förhållande måste lära oss att leva med det men det är inte lätt när man hela tiden får det nedkört i halsen av andra. Att många män blir argaincelsmän beror ofta på att dom i grunden mår dåligt. Då hjälper det inte att få dom att må ännu sämre utan snarare få dom att acceptera läget.
    Incels är såna som hatar kvinnor för de inte får ligga OCH som tillhör incelsrörelsen. Antar inte du gör det så då är du inte en incel.
Svar på tråden Kvinnliga incels