Inlägg från: KlantSmurfen |Visa alla inlägg
  • KlantSmurfen

Kvinnliga incels

Anonym (Anonym signatur) skrev 2020-01-27 14:26:42 följande: #63
    Finns inget ord ens som heter "kvinnliga incels" det är bara något som existerar i denna tråd. Ordet "femcels" existerar på ett amerikanskt forum liknande familjeliv, ingen annanstans.

"Incel" är iallafall ett godkänt ord och är en benämning på män som lever i sexuell frustration och pga det utvecklar ett hat mot kvinnor och samhället i stort, dessutom är incel-rörelsen terrorstämplad och flera terrorattentat har begåtts av den rörelsen.
    Rachel, a 19-year-old from the US, was 15 when she first came across the term "incel" online, and was struck by how precisely it described her situation. "I've never had sex or had a relationship due to a hormonal condition that has caused me to develop a very atypical appearance," she says. "The term 'incel' fits me perfectly."

www.huckmag.com/art-and-culture/tech/meet-the-women-of-the-incel-movement/
  • KlantSmurfen
    Anonym (Anonym signatur) skrev 2020-01-27 14:27:36 följande: #64
    KlantSmurfen skrev 2020-01-27 14:25:43 följande:

Du påstår att enligt SÄPO har incels dödat tusentals människor och citerar en artikel, har du inte hittat på kan det ju inte vara så jäkla svårt att citera där det står tusentals människor.

Det står FLERA, men förstår att det är lätt att haka upp sig på ett ord när man saknar argument.
    Du saknar fortfarande argument för att incels skulle ha dödat tusentals människor.
  • KlantSmurfen
    Kermit1561 skrev 2020-01-27 13:12:52 följande: #50
    Anonym (Hmmm...) skrev 2020-01-27 13:05:15 följande:
    Precis. Inte många kvinnliga incels som spränger bomber och dödar tusentals människor.
    Det finns inga incels över huvud taget, oavsett kön, som dödat tusentals människor. 
    Anonym (Anonym signatur) skrev 2020-01-27 13:41:33 följande: #53
    Kermit1561 skrev 2020-01-27 13:12:52 följande:

Det finns inga incels över huvud taget, oavsett kön, som dödat tusentals människor. 

Inte? Enligt SÄPO är det så iallafall. Manliga incels.

[...]
    Anonym (Anonym signatur) skrev 2020-01-27 14:55:56 följande: #70
    KlantSmurfen skrev 2020-01-27 14:32:51 följande:

Du saknar fortfarande argument för att incels skulle ha dödat tusentals människor.

Var som sagt inte jag som skrev tusentals, du får också läsa en gång till.
    Är du en av de som drar igång diskussioner bara för diskussionens skull?
  • KlantSmurfen
    Kermit1561 skrev 2020-01-27 15:29:42 följande: #76
    Ja det spelar roll!! Varför skulle vi lägga ned en massa tid och pengar på några som inte utgör nått större hot när det finns andra grupper som är väldigt mycket farligare?

Tycker du det är rimligt att polisen jagar incels medans kriminella ligor skjuter och spränger bomber i bostadsområden?
    "Varför skulle vi lägga ned en massa tid och pengar på några som inte utgör nått större hot när det finns andra grupper som är väldigt mycket farligare?"
    Ett potentiellt hot är...ett potentiellt hot. Är man engagerad i en rörelse/ideologi som har en historik av våldsbrott ska man inte gnälla om polisen/säpo blir nyfiken och vill veta vad man håller på med.

"Tycker du det är rimligt att polisen jagar incels medans kriminella ligor skjuter och spränger bomber i bostadsområden?"
    Tycker du att det är rimligt att polisen engagerar sig i villainbrott medans kriminella ligor skjuter och spränger bomber i bostadsområden?"
  • KlantSmurfen
    Kermit1561 skrev 2020-01-27 16:12:12 följande: #82
    Ja, polisen ska naturligtvis prioritera efter hur stort problem nånting verkligen är och inte efter nybildade hot. Annars kan de ju lika gärna prioritera att jaga femcels, om nu det inte spelar någon roll.
    Hur tänkte du att de skulle kunna prioritera efter hur stort/allvarligt ett problem är om de inte ska lägga ner resurser på att undersöka hur stort/allvarligt problemet är?
  • KlantSmurfen
    Kermit1561 skrev 2020-01-27 16:20:27 följande: #86
    Ja men den nyfikenheten bör stå i proportion till hur många våldsbrott som rörelsen faktiskt begått..

Nej jag tycker inte det är rimligt att polisen prioriterar villainbrott framför sprängningar. Och det tror jag inte de gör heller, mig veterligen gör de inte så mycket mer än tar emot anmälan.
    "Ja men den nyfikenheten bör stå i proportion till hur många våldsbrott som rörelsen faktiskt begått.."
    Förstår du vad som menas med "potentiellt hot"?

"Nej jag tycker inte det är rimligt att polisen prioriterar villainbrott framför sprängningar."

Frågade jag om du tycker att det är rimligt att polisen prioriterar villainbrott framför sprängningar?
    KlantSmurfen skrev 2020-01-27 16:06:46 följande: #80
    [...]

"Tycker du det är rimligt att polisen jagar incels medans kriminella ligor skjuter och spränger bomber i bostadsområden?"
    Tycker du att det är rimligt att polisen engagerar sig i villainbrott medans kriminella ligor skjuter och spränger bomber i bostadsområden?"
    nepp, det gjorde jag inte.

Om någon stal allt du äger tror jag inte att du skulle inte vara så nöjd om polisen svarar att de skiter i din anmälan eftersom de har viktigare saker att göra men de som stjäl skulle bli väldigt glada eftersom de kan jobba ostört. Om du får en icon3.png och inser att någon passade på att stjäla allt du äger p.g.a att polisen skiter i det kanske du skulle bli förbannad.

Om någon skulle få för sig att skjuta ner några och utredningen visar att det fanns tydliga tecken på det i hans foruminlägg men polisen har struntat i att jobba förebyggande kanske väldigt många skulle tycka att det är en bra ide att byta ut helt inkompetenta nötter inom ledningen.
  • KlantSmurfen
    Anonym (Anonym signatur) skrev 2020-01-27 16:27:32 följande: #90
    Ja, för SÄPO spekulerar och gissar ju bara.
    du verkar spekulera och gissar om vad de säger..
  • KlantSmurfen
    Kermit1561 skrev 2020-01-27 16:26:22 följande: #89
    Det är ju en viss skillnad på att undersöka nånting och att faktiskt aktivt arbeta mot det.
    det är ju det, hur ska man kunna undersöka något om man inte ska lägga ner tid och pengar på det?
  • KlantSmurfen
    Anonym (Män) skrev 2020-01-27 22:39:02 följande: #94
    Nej. Man vet vad man gillar och nöjer sig inte med mindre. Bara män nöjer sig och håller till godo, för de styrs av sin kuk. En kvinna kan i teorin gå ett helt liv utan att någonsin ha sex, bara använda någon leksak och vara fullständigt nöjd med det och ha ett gott liv. Därför behöver hon aldrig sänka några krav. Utan höja dem. Så slipper hon patrask
    Det brukar låta så. Nackdelen med att ha högre krav än vad man själv lever upp till är att de som lever upp till kraven alltid har bättre alternativ.

"Så slipper hon patrask"
    Anonym (Män) skrev 2020-01-23 21:59:28 följande: #12

Mitt manshat grundar sig i min misshandlande narcissistiska far som misshandlade mig i alla år från barn till vuxen ålder. Då tror man att alla män är så, föraktet mot män är stort. Welcome to proove me wrong. Så uppstod mitt förakt för män och jag har uttnyttjat alla män i min väg.

vem är det som slipper vem?

"En kvinna kan i teorin gå ett helt liv utan att någonsin ha sex, bara använda någon leksak och vara fullständigt nöjd med det och ha ett gott liv."
    450
  • KlantSmurfen
    Ignoramus skrev 2020-01-29 00:08:26 följande: #99

HAH! Till att börja med låter det sjukt mycket vettigare att engagera sig i feministiska organisationer istället för att näthata - så, bra jobbat tjejer!!

Sen tror jag verkligen inte att kvinnor är bittra över att de är fula och därför söker sig till likasinnade, manshatande feminister. Tvärtom. De är less på mäns oönskade bekräftelse och att hela tiden få sitt människovärde bedömt efter utseendet, och därför ?fular de tvärtom till sig?* för att slippa män.

*obs! Självständighet, frigörelse och att avvika från normen är hett och intressant!!

"HAH! Till att börja med låter det sjukt mycket vettigare att engagera sig i feministiska organisationer istället för att näthata - så, bra jobbat tjejer!!"
    jag har läst dina inlägg som inte är så särskilt trevliga, har du blandat ihop "feministiska organisationer" med näthat?

"De är less på mäns oönskade bekräftelse och att hela tiden få sitt människovärde bedömt efter utseendet, och därför ?fular de tvärtom till sig?* för att slippa män."
    Thinking Face rolling-on-the-floor-laughing.gif
  • KlantSmurfen
    Anonym (Män) skrev 2020-01-28 23:22:31 följande: #97
    KlantSmurfen skrev 2020-01-27 23:58:54 följande:

Det brukar låta så. Nackdelen med att ha högre krav än vad man själv lever upp till är att de som lever upp till kraven alltid har bättre alternativ.

"Så slipper hon patrask"vem är det som slipper vem?

"En kvinna kan i teorin gå ett helt liv utan att någonsin ha sex, bara använda någon leksak och vara fullständigt nöjd med det och ha ett gott liv."

Fel. De genuint snälla männen, sådana som jag söker skriver här inne i trådar att de aldrig lyckats hitta någon tjej som uppskattar deras snällhet och så undrar de hur de ska göra för att hitta någon kvinna. Samtidig så har de män jag haft varit guld och självklart haft många andra tjejer efter sig. Alltid. Självklart tar jag bara det jag gillar bäst. En bra man har valmöjligheter. Det har jag också. Båda väljer varandra. Mina män har alltid varit lika omsvärmade av kvinnor som jag är av män. Det bästa eller inget. Det är roligare att vara med en som är omsvärmad än någon som inte har några möjligheter. Självklart har de snälla jag varit med haft valmöjligheter, och valt mig. Jag valde ju honom tillbaka, trots alla andra män som valdes bort.
    sådana som jag söker skriver här inne i trådar att de aldrig lyckats hitta någon tjej som uppskattar deras snällhet

3:53-

Anonym (Män) skrev 2020-01-23 21:59:28 följande: #12

Mitt manshat grundar sig i min misshandlande narcissistiska far som misshandlade mig i alla år från barn till vuxen ålder. Då tror man att alla män är så, föraktet mot män är stort. Welcome to proove me wrong. Så uppstod mitt förakt för män och jag har uttnyttjat alla män i min väg.

" alt="smile3.gif" />

"Samtidig så har de män jag haft varit guld och självklart haft många andra tjejer efter sig"
    Anonym (Män) skrev 2020-01-25 21:58:13 följande: #25
    Anonym (haj) skrev 2020-01-24 02:27:28 följande:

Har du lyckats motbevisa din tes ännu (att alla misshandlar)?

Många män har ondska i sig. Och svag och låg självkänsla. Finns i de flesta. Det finns någon enstaka som är genuint god. Att träffa en genuint snäll människa och ännu svårare när det handlar om en genuint snäll man är oerhört svårt i denna världen. Hände en gång. De flesta män är elaka speciellt mot "svagare" och har det i sig. Så fort jag ser en sådan sida blir han hatad av mig och straffad hårt. Många män har en sida inom sig som försöker misshandla kvinnor om de får chansen. Räcker att läsa här inne på FL inlägg från män.
  • KlantSmurfen
    Ignoramus skrev 2020-02-06 08:52:58 följande: #120

Haha! Hahahaha! Ha!

Feminister hatar män för att kvinnor blir förtryckta av män. Både på ett strukturellt och personligt plan. Genom hela livet.

Incels hatar kvinnor för att de inte får sex.

Feminister demonstrerar sitt hat genom att stärka andra kvinnor att kräva mer utrymme och respekt, och typ skriva debattartiklar.

Incels demonstrerar sitt hat genom att sitta och skriva att kvinnor borde dö/våldtas/hotas/misshandlas. Och ibland även förverkliga dessa åsikter. För att de inte får ha sex trots att de är så ?snälla? och ?respektfulla? killar.

"Feminister demonstrerar sitt hat genom att stärka andra kvinnor att kräva mer utrymme och respekt, och typ skriva debattartiklar."
    nja, vänsterfeminister utnyttjar fördelarna med att inte vara förtryckt till att skriva fabricerade/överdrivna historier i Aftonbladet. Hade de varit förtryckta på riktigt hade de haft väldigt begränsad yttrandefrihet.

"Feminister hatar män för att kvinnor blir förtryckta av män. Både på ett strukturellt och personligt plan. Genom hela livet."

Det finns nästan bara en typ av män som lyssnar på vänsterfeminister

Det är de snälla männen:
    no more mr nice guy - Dr Robert A Glover

Men born after World War II had the misfortune of growing up during the only era of recent western history in which it was not always a good thing to be male. This was primarily the result of two significant family and social changes in the post war era: 1) boys were disconnected from their fathers and other healthy male role models, and 2) boys were forced to seek approval from women and accept a female definition of what it meant to be male.

As a result of these two dynamics, many boys and men came to believe that they had to hide or eliminate any negative male traits (like those of their fathers or other "bad" men) and become what they believed women wanted them to be.
    Tricky Cuttlefish Put on Gender-Bending Disguise | Live Science

yUD9akqwCYf5LKJbzNDEzL-970-80.jpeg

When a male cuttlefish is wooing a lady, he often "cheats" by painting typical female patterns on one side of his body, while the other side ? the one facing the female ?  shows off typical male patterns. This gender-bending disguise fools rival males into thinking they're seeing just a couple of ladies hanging out. That means more of an opportunity for the cheater cuttlefish to mate.

www.livescience.com/21374-cuttlefish-gender-bending-disguise.html
    Men det funkar inte så bra
    7 Reasons You Don't Want to Date a Male Feminist

1. Because I am not a lesbian.
    I want to date a man who acts like a man not some simpering fop who feels the need to placate me. Don?t humor me, treat me like an equal not someone who needs special dispensation because I have a vagina.

brasspills.com/7-reasons-you-dont-want-to-date-a-male-feminist/
    De snälla männen behandlar vänsterfeminister som de vill bli behandlade
    p91c19s39a1_d1i159020p0z2r1c1f5.jpg

Seeking women's approval gives women the power to define men and determine their worth. If a woman says he is "wrong" or thinks he is a "jerk," a Nice Guy will be inclined to believe she is right. Even if the Nice Guy argues with the woman's evaluation, at some level he knows that since she is the woman, she must be right. (One Nice Guy asked me, "If a man is talking in the forest and no woman is there to hear him, is he still wrong?")
    Det uppskattas inte av andra kvinnor.

3. Because I am an adult and I don?t need someone to treat me like a child.

I don?t need a man to tell me that nothing is my fault because of my vagina. I have agency and I am responsible for my life, my choices and my actions. I neither need nor desire any white knight on his magical steed to save me from the consequences of my behavior. I?ll save myself. Thanks.

Dessa män kan bli lite sura när godheten inte uppskattas.

Seeking women's approval creates rage toward women. Though most Nice Guys claim to "love" women, the truth is, most of these men have tremendous rage toward women. This is because we tend to eventually despise whatever we make into our god. When our god fails to respond in the ways we expect, we humans tend to respond in one of two ways. We either blindly intensify our acts of worship or lash out in righteous anger. When Nice Guys put a woman or women on a pedestal and attempt to win their approval, sooner or later, this adoration will turn to rage when these objects of worship fail to live up to the Nice Guys' expectations. This is why it is not unusual to hear a Nice Guy proclaim his undying love to a woman in one breath and then ragefully call her a "f . . . c . . ." only moments later.

6. Because the most whiny and abusive men tend to be male feminists.

This is largely anecdotal, but I know some male feminists and I know women who have dated them. The minute you disagree with their worldview or tell then you are not interested in them sexually ? they are the first ones to call a woman the dreaded ?C? word among others. Lucky for us, they are basically pussies, so they are just verbally abusive.

Snälla män kan vara väldigt självuppoffrande
    The Victim Triangle

Rather than helping Nice Guys meet their needs, covert contracts and caretaking only lead to frustration and resentment. When this frustration and resentment builds long enough, it often spills out in some not so pretty ways. Giving to get creates a cycle of craziness called the victim triangle. The victim triangle consists of three predictable sequences:

1) The Nice Guy gives to others hoping to get something in return.

2) When it doesn't seem that he is getting as much as he gives or he isn't getting what he expected, he feels frustrated and resentful. Remember, the Nice Guy is the one keeping score and he isn't totally objective.

3) When this frustration and resentment builds up long enough, it spills out in the form of rage attacks, passive-aggressive behavior, pouting, tantrums, withdrawing, shaming, criticizing, blaming, even physical abuse. Once the cycle has been completed, it usually just begins all over again.
    Men det genomskådas

7. Because male feminists think you owe them something because they are feminists.

Like feminists, male feminists are very entitled creatures. They believe they are owed sex because they put on the pussy hat and stood up to nobody in particular for OUR rights, that were not in any jeopardy. I don?t sleep with men because I feel I owe them, I sleep with them because I find them desirable. Strangely, I?ve yet to meet, in person, a male feminist I?d consider worthy of the promised land. I won?t be holding my breath that I ever will.

Sen beklagar de sig över att kvinnor inte vill inte ha snälla män.

This frustration is due to the reality that in general, women view men who try to please them as weak and hold these men in contempt. Most women do not want a man who tries to please them - they want a man who knows how to please himself. Women consistently share with me that they don't want a passive, pleasing wimp. They want a man - someone with his balls still intact.
  • KlantSmurfen
    Ignoramus skrev 2020-01-29 00:59:57 följande: #102

Jo, jag tror definitivt att kvinnorna generellt sett vill slippa män. Den stora massan män, som oombett tar för sig av eller bedömer deras kroppar.

Jag tror att kvinnor generellt är bättre på att hantera att bli bortvalda. De skyller misslyckandet på sig själva istället för mannen. De har ofta en större och kanske något mer omtänksam umgängeskrets. De fyller oftare sitt liv med andra meningsfulla saker. De vanligaste djurrelaterade intressena (hund och häst) består till 99% av tjejer. Och de verkar trivas bättre med att ha sex med sig själva än vad män gör ;) Dessutom innebär dejtande alltid en större risk för kvinnan. Män kan bli ratade; kvinnor våldtagna eller mördade. Det är inte alltid en risk man vill ta, då kanske det är bättre att hitta nåt helt annat att satsa på.

"Jag tror att kvinnor generellt är bättre på att hantera att bli bortvalda. De skyller misslyckandet på sig själva istället för mannen."
    Det kanske ligger något i det men det finns ju vissa tycker att det verkar lite farligt

The Dangerous Rise Of Men Who Won't Date "Woke" Women
    www.refinery29.com/en-gb/2020/01/9244509/laurence-fox-anti-woke-meaning

• KlantSmurfen
    Anonym (hmm) skrev 2020-02-06 12:14:31 följande: #122
    Det var en bra beskrivning av the nice guy. Låter logiskt att det är så det fungerar.
    Den här är också bra

• KlantSmurfen
    Anonym (hmm) skrev 2020-02-06 22:03:38 följande: #137

Varför säger man "snälla killar" när man egentligen hänvisar till en mycket snävare kategori män, typ mer mesiga killar. Det är som att nedvärdera snällhet tycker jag. Snällhet kan jag bara anta är en väldigt attraktiv egenskap hos en man, men jag tror den måste "backas upp" av andra bra egenskaper som att ha lite självförtroende etc.

"Varför säger man "snälla killar" när man egentligen hänvisar till en mycket snävare kategori män, typ mer mesiga killar."
    För att de enda kallar sig själva för snäll hamnar i den kategorin
    jrockyracoon skrev 2018-02-18 23:23:14 följande: #448

Intressant tråd och intressant diskussion.

Jag vill gärna föra lite synpunkter till bordet, om någon är intresserad av att fortsätta diskussionen...

1. Ang. definitionen av ordet snäll. Vissa definierar snäll mer som en personlighetstyp som är lite försiktig och tillbakadragen. Andra menar att det är en egenskap av flera som betyder ungefär "gott hjärta". Jag tror att skillnaden i synsätt beror på skilda erfarenheter i livet. Jag själv har varit en snäll man, men övergått till något helt annat. Har man genomlevt en sådan övergång har man fått vissa insikter i konsekvenserna av att vara just snäll. Den här erfarenheten önskar man säkert dela med sig till andra och när man gör det uppstår missförstånd uppenbarligen. 

2. Många kvinnor i tråden anser tydligen att män ska vara "snälla", och att det är ett viktigt kriterium, dock inte det enda, när de väljer en partner. Det är väl också den mest vanliga egenskapen som kvinnor och tjejer efterlyser officiellt. Flera av dessa kvinnor anser också att de själva följer sin norm. De har ju blivit ihop med en godhjärtad person, som de anser vara snäll. Jag tänker då att de a) använder en annan definition av snäll än t.ex. mig, samt b) möjligen inte alls har analyserat tillräckligt noga på vilka grunder de väljer en partner. Jag tror inte att kvinnorna själva vet hur de fungerar på det här området lika bra som männen. Kvinnorna (de heterosexuella) har nämligen inte försökt få andra kvinnor att bli ihop med dem. Det har männen. Och detta har lett till att de vet detta bättre. 

Samtidigt så har snälla män en empirisk kunskap som sakta vuxit sig stark. Det handlar då om att de märkt att uppvisad snällhet inte är en egenskap som premieras av kvinnor. Det har de märkt och blivit olyckliga av, och efter ett tag (förhoppningsvis) bytt strategi. De har lagt märke till att män som tar mindre hänsyn till andras känslor, som är mer bestämda och bryter normer på ett burdust men charmigt sätt får mer uppmärksamhet och kärlek och värme av kvinnor.

Snällhet, åtminstone den som jag talar om, är en slags normföljande verksamhet. Man följer konventioner och regler, och visar hänsyn på alla möjliga sätt. Det här sättet att se på snällhet innebär att det inte är en äkta personlighetsdrag inom människan, utan snarare en konvention. Konventionen snällhet är t.ex. aldrig provocerande, men däremot mycket förutsägbar och också tråkig. Att vara snäll innebär ju att förhålla sig till vad andra tycker om något och att skjuta undan sina egna behov för att gagna andra. Det är givetvis ädelt, men det fungerar absolut inte om man är en man som önskar få en nära kontakt med kvinnor. 

Det känns som det är två olika verkligheter som möts, och det känns i mina ögon lite sorgligt att båda sidor visar så lite förståelse för varandras erfarenheter kring det. En mer ödmjuk och utforskande inställning vore att föredra.

Jag tycker också väldigt synd om de kvinnor som missar de "snälla" männen. Män som kan hålla tillbaka sina egna behov, som är snälla och omtänksamma  har många fina egenskaper och förmågor som inte tas tillvara när de inte hittar en partner, eller iaf får problem med det. Förvånande nog finns det kvinnor i den här tråden som avfärdar de snälla männen som asociala och svåra och att de inte är värda att komma i kontakt med. Jag skulle hävda att de snälla männen både är sociala, roliga, kunniga, omsorgsfulla, kreativa, etc. men de gör inget större avtryck vid ett första möte. De kvinnor som skulle ge dem en chans skulle kunna hitta en fantastisk partner i mötet med en sådan man - men det skulle då krävas mer initiativtagande från kvinnan troligtvis.

Jag tror dock att de snälla männen behöver få bättre insikt i vad kvinnor eftersöker och omforma sig efter detta. Många säger att raggnings-guru-videor på youtube är ytliga och fördomsfulla, men jag tror att de kan vara bra för dessa män. De behöver inte ändra sin personlighet så mycket utan snarare lära sig att förändra sitt förhållningssätt i mötet med andra kvinnor. Det är inte särskilt mycket svårare än att lära sig köra bil. Dock är det väldigt svårt att lära sig att köra bil, om man aldrig tränar, eller ens testar att köra en bil. 

jrockyracoon skrev 2018-02-22 22:15:55 följande: #563
    Jag förstår din poäng, och du har en tycker jag, men det är inte riktigt så enkelt. Ibland kan det nog hända att det är svårt eller omöjligt för kvinnan att initialt inse att mannen framför henne inte är den han försöker framstå som. Men alla män är inte skickliga psykopater, och ofta är det nog lätt att se en hel del varningstecken. Ställer man in sina antenner på att söka efter kvalitativa långsiktiga egenskaper och dessutom äkthet, tror jag att man kommer långt bara där. Vill man ha en spännande person som tar en med storm, och inom sig när sig en dröm om den vackre prinsen som kommer med sin häst, ja, då är man på farligare mark.

Jag har inga problem med att man kan ha olika definitioner på ordet snäll. Jag undrar hur det kan väcka så stor anstöt hos dig. Anledningen till att jag och många andra män, definierar snäll som timid och tillbakadragen och initiativlös är för att vi själva varit det, många av våra vänner har varit det, samtidigt som vi har uppfyllt alla kriterier på snällhet som rimligtvis finns och vi har sett hur lite nytta vi och andra har haft av det. Vi har samtidigt sett hur killen som våldtog en blyg tjejklasskompis på toaletten har uppfattats som attraktiv och spännande och ev. "snäll" av tjejerna i klassen, och vi har därför känt oss vara objektivt snällare än denne. Vi har en historia att berätta, och det är därför som ämnet är känsligt för oss, som jag har förklarat. 

Det blir ju också fel om man definierar "snäll", som snäll mot enbart en viss person, t.ex.. tjejen. Om en person sparkar sin son men alltid ger rosor till sin fru, skulle inte jag beteckna denna person som snäll. Men kanske är det så vissa tjejer menar när de säger att de vill ha en snäll man. En man som är snäll mot dem, men om han är snäll mot andra är inte lika avgörande.

Man kan ju i sammanhanget fundera över hur den snällaste personen som finns är. Jag tänker att den snälla personen är snäll mot alla som hen träffar. Eller möjligtvis är hen snäll på ett mer extremt vis, att denne tar hänsyn till andra i väldigt högre grad än andra. Tar man väldigt stor hänsyn till vad andra tycker, kommer man själv ta väldigt liten plats. Och är man snäll mot alla, börjar man sakna kontur. Jag kan inte tänka mig att det är något positivt eller sunt.

Visst är det så att somliga av de blyga, tillbakadragna männen har fått en partner till slut. Jag tycker ändå inte att det skulle vara ett bevis på t.ex. att de haft det lätt med tjejer, eller att de ses som attraktiva av kvinnor. Ibland tänker jag att om t.ex. Zlatan eller någon annan stor stjärna började ragga på min fru, så skulle jag inte ha någon chans. Jag inbillar mig inte att det är min stora unika attraktion som gör att jag har fått en partner, utan tror att det i slutändan handlar om vilka alternativ som står till buds. Hade min fru fått välja mellan mig och Zlatan när vi träffades, då hade vi inte varit gifta. Det kan vi nog slå fast. 

Jag känner ett fåtal personer som är verkligt fina människor, ärligare än majoriteten, högre moralisk kompass än folk i gemen, som är äldre än 40 år och ändå inte har haft sex eller ens ett förhållande. Jag vill inte skylla det på någon annan än dem själva, men jag tycker ändå att det är djupt tragiskt. Både för dem själva och för de presumtiva partners de har missat.
  • KlantSmurfen
    Anonym (s) skrev 2020-02-06 22:34:26 följande: #139
    Förenklar du inte nu. Jag är kan inte få en relation eller flickvän eftersom jag är blyg och har dåligt självförtroende. Jag är inte lessen för att jag inte få ligga jag är lessen för att jag aldrig kommer att få känna kärlek. Så är det ofta troligen i början även för andra män som sen hamnar i kvinnohatande incelsforum. Anledningen är troligen hur samhället ser på män som inte lyckas få kvinnor. Vi kan ju bara se här hur män som berättar om hur ledsna dom är över det kan få svar från kvinnor att dom borde dö att dom är losers att dom är omanliga dom trycks ner och får bara skit även om dom inte varit arga mot kvinnor. Känner man den attityden då kan en del bli hatiska. Själv blir jag inte hatisk men jag blir övertygad att det är kört med att få ett förhållande eftersom många kvinnor verkar väldigt dömande och verkar leva kvar i en gammal bild av hur en riktigt man ska vara.

Sen det där med Säpo. Dom är inte så bra på riskbedömningar. Dom höll fast väldigt länge att extrema vänsterrörelser vara det största hotet förutom islamister. Trots att nazister dödade och sprängde bomber. Dom har aldrig varit bra på bedömningar. Fråga alla fredliga vietnamndemonstranter som blev svartlistade bara för att dom demonstrerade. Sen finns det en hel del hatiska feminister också det finns dom som tex anser att alla män är skyldiga för vad ett fåtal män har gjort. Och det var en man som jag inte kommer på vad han heter men han driver frågor som driver feminister till vansinne. Minns när det kom ut att han skulle vara på en pub och snacka. Det kom en massa feminister som nästan var på väg att lyncha honom. Och historiskt har det funnits även galna feminister som varit våldsamma. Warholl fick ju känna på det när han blev skjuten.

Jag tycker att man ser på problemet med incelsmän på fel sätt. Istället för att kasta skit på dom och även oss andra män som inte kan få flickvänner kanske man kan försöka ändra samhällsklimatet. Jag inser att man inte kan ändra på normer och annat så att vi också kan få flickvänner. Men man kan sluta att håna män som inte lyckas. Och man kan sluta hylla paridealet. Vi som inte kan få ett förhållande måste lära oss att leva med det men det är inte lätt när man hela tiden får det nedkört i halsen av andra. Att många män blir argaincelsmän beror ofta på att dom i grunden mår dåligt. Då hjälper det inte att få dom att må ännu sämre utan snarare få dom att acceptera läget.
    "Vi kan ju bara se här hur män som berättar om hur ledsna dom är över det kan få svar från kvinnor att dom borde dö.."
    Hur många är det som berättar det och hur ofta har det hänt i verkligheten?

"Själv blir jag inte hatisk men jag blir övertygad att det är kört med att få ett förhållande eftersom många kvinnor verkar väldigt dömande och verkar leva kvar i en gammal bild av hur en riktigt man ska vara."

Själv är jag övertygad om att det är dej det sitter i och inte alla kvinnor. Det måste ju handla om extremer och/eller om något annat också eftersom många blyga män med dåligt självförtroende har flickvänner.

"Jag inser att man inte kan ändra på normer och annat så att vi också kan få flickvänner"
    Män och kvinnor väljer den bästa de kan få av det motsatta könet, du tycker inte att blir ganska fel att kalla det för norm?
    To conclude, this research suggests that persons who view themselves as controlled by external forces are more likely to cheat, especially when coupled with strong sexual passion. It's best to steer clear of people who always see themselves as victims since a relationship with them is bound to be unhappy. Infidelity is only one of many heartbreaks such people have in store for you.

In contrast, people who believe they are in control of their fate are likely to make better partners. When they also are high in harmonious sexual passion, they'll likely make better lovers and life partners. Furthermore, their secure sense of self also makes them less likely to stray from a committed relationship.

www.psychologytoday.com/us/blog/talking-apes/201909/can-you-predict-if-partner-will-cheat
     Försök att lista ut hur du ska förändra dig själv istället.

"Sen det där med Säpo. Dom är inte så bra på riskbedömningar."
    Har man fastnat för hatisk ideologi med en historia av våldsdåd är det helt självförvållat om säpo blir nyfiken och vill veta vad man håller på med.

"Jag tycker att man ser på problemet med incelsmän på fel sätt. Istället för att kasta skit på dom och även oss andra män som inte kan få flickvänner kanske man kan försöka ändra samhällsklimatet."
    Fundera lite på hur de själva har bidragit till debattklimatet, det är ganska ologiskt att kasta skit på kvinnor som många av dem gör och sen förvänta sig att de bara ska vara trevliga och omtänksamma tillbaka.

"Och man kan sluta hylla paridealet. Vi som inte kan få ett förhållande måste lära oss att leva med det men det är inte lätt när man hela tiden får det nedkört i halsen av andra."

"paridealet" råkar vara en av de sakerna som gör att samhället fungerar och många trivs med det, du får lära dig att acceptera det.
  • KlantSmurfen
    Anonym (s) skrev 2020-02-07 01:43:02 följande: #148
    KlantSmurfen skrev 2020-02-07 00:59:04 följande:
    "Vi kan ju bara se här hur män som berättar om hur ledsna dom är över det kan få svar från kvinnor att dom borde dö.."

"Själv blir jag inte hatisk men jag blir övertygad att det är kört med att få ett förhållande eftersom många kvinnor verkar väldigt dömande och verkar leva kvar i en gammal bild av hur en riktigt man ska vara."

Själv är jag övertygad om att det är dej det sitter i och inte alla kvinnor. Det måste ju handla om extremer och/eller om något annat också eftersom många blyga män med dåligt självförtroende har flickvänner.

"Jag inser att man inte kan ändra på normer och annat så att vi också kan få flickvänner"
    Män och kvinnor väljer den bästa de kan få av det motsatta könet, du tycker inte att blir ganska fel att kalla det för norm?
    To conclude, this research suggests that persons who view themselves as controlled by external forces are more likely to cheat, especially when coupled with strong sexual passion. It's best to steer clear of people who always see themselves as victims since a relationship with them is bound to be unhappy. Infidelity is only one of many heartbreaks such people have in store for you.

In contrast, people who believe they are in control of their fate are likely to make better partners. When they also are high in harmonious sexual passion, they'll likely make better lovers and life partners. Furthermore, their secure sense of self also makes them less likely to stray from a committed relationship.

www.psychologytoday.com/us/blog/talking-apes/201909/can-you-predict-if-partner-will-cheat

Har man fastnat för hatisk ideologi med en historia av våldsdåd är det helt självförvållat om säpo blir nyfiken och vill veta vad man håller på med.

"Jag tycker att man ser på problemet med incelsmän på fel sätt. Istället för att kasta skit på dom och även oss andra män som inte kan få flickvänner kanske man kan försöka ändra samhällsklimatet."
    Fundera lite på hur de själva har bidragit till debattklimatet, det är ganska ologiskt att kasta skit på kvinnor som många av dem gör och sen förvänta sig att de bara ska vara trevliga och omtänksamma tillbaka.

"Och man kan sluta hylla paridealet. Vi som inte kan få ett förhållande måste lära oss att leva med det men det är inte lätt när man hela tiden får det nedkört i halsen av andra."

"paridealet" råkar vara en av de sakerna som gör att samhället fungerar och många trivs med det, du får lära dig att acceptera det.
    Jag försvarar inte att dom hatar kvinnor. Däremot kan man se vad som skapar incels. Och är det då inte smartare att försöka få dom att acceptera sin lott istället för att göra dom mer hatiska. På nätet har jag sett rätt så mycket hat mot män som inte skrivit att dom hatar kvinnor utan att dom är ledsna för att dom inte klarar av att få en relation. Har sett flera ex där folk kan vara rätt så elaka. Tror du inte att folk påverkas av sånt? 

Sen är det kört om man har extremt dåligt självförtroende och är blyg. Eftersom det krävs att man kommer över det för att kunna få ett förhållande. För ingen kommer att visa intresse man måste göra det helt själv och klarar man inte det är det kört. Sen får man alltid höra att dåligt självförtroende är avtändande. Men vad är ditt problem. Jag vet att jag inte har det som krävs och jag accepterar det. Jag har inte skrivit att någon behöver bli ihop med mig. Det jag däremot anser är att man ska sluta kasta skit på människor som inte kan få en relation oavsett om det är en man eller kvinna. Sen är det ju en norm vad som anses som bäst. Att man ska ha ett starkt självförtroende. Och det är inte något som man bara ändrar på som du tycks tro. Bara för att du inte har problem innebär det inte att inte andra har det. Men jag har ju som sagt var skrivit att jag accepterat min lott. Det jag vill är bara att du och andra ska sluta kasta skit på oss och få oss att känna oss kass. Jag vet att jag inte duger du behöver inte gnugga det i ansiktet på mig och andra.

Sen med säpo så brukar dom som jag skrev inte vara speciellt bra på att bara ta hatiska grupper. Att vara emot krig tex och vara med i fredliga demonstrationer har ju räckt för att bli svartlistad av dom. Sen visst dom kan hålla koll på incels det säger jag inget om men att utmåla det som ett jättestort hot är att ta i speciellt eftersom det är få fall som har hänt och dom som har hänt har till största del hänt i USA där folk som är förbannade för vad som helst tar till vapen. 

Jag försvarar inte att dom kastar skit på kvinnor. Men det jag ifrågasätter är att man skapar incelsmän från början. För jag skulle tro att granskar man dom då lär man se att rätt många kanske inte var hatiska från början men blir det när dom hela tiden får höra att dom är fel att dom är losers m.m. Det är ju bättre att försöka få dom att acceptera att det inte finns någon för alla och att det är ok. Och om du ser det på det sättet då kan man ju vända på det. Många av dessa killar har ju själva troligen under hela sin uppväxt och uppåt fått ta skit för att dom inte lyckas få en flickvän. Med din logik då kan man ju lika gärna säga att dom har rätt att kasta skit på kvinnor eftersom dom fått skit av en del kvinnor tidigare. Det är korkad logik. Det är sån logik som du har som skapar bråk i samhället. Jag försöker övertyga alla med god ton oavsett vad det gäller. Jag har lyckats omvända galna vapenfanatiker i USA genom att "inte" kasta skit på dom utan ta en diskussion och övertyga dom.

Är det paridealet som får samhället att fungera bra? Vad har du fått det ifrån. Så du menar att skulle vi ha för många singelhushåll eller andra varianter då skulle inte samhället fungera. Det är bullshit. Det fungerar även om flera lever tillsammans även om en del är ensamstående och även om en del är par. Att du tror att ett samhälle måste följa normen att alla ska leva i binära parförhållanden för att det ska fungera är bara fruktansvärt gammeldags. Om du vill göra det och det gör dig lycklig så fine. Men du får acceptera att en del vill leva ihop tre eller fyra. En del vill leva singel. Och slutar du och andra kräva att det ska vara en norm som följer er mall. Ja då kanske folk slutar se ner på oss som inte kan följa idealet. Det gynnar även dom som inte vill följa idealet för det finns dom också som får leva med tjat om att dom ska skaffa en partner och barn. Du får helt enkelt hacka i dig att du inte är normen. Sen tycker jag att du ska sluta kasta skit på andra bara för att du lyckas få ett förhållande. Hade en kille som dig när jag pluggade på högskolan. Han älskade att kasta skit på singelkillarna i klassen och hela tiden komma med hur lätt allting är och vilka loser dom var. Har man inte varit i någon annans skor då vet man inte vad som är lätt och svårt för den personen. Det är ju såna som dig som gör att man känner skam för att man är oerfaren.
    "Men vad är ditt problem. Jag vet att jag inte har det som krävs och jag accepterar det. Jag har inte skrivit att någon behöver bli ihop med mig."
    Har jag problem för att jag övertygad om att det är dej det sitter i och inte alla kvinnor?

"Och det är inte något som man bara ändrar på som du tycks tro."
    Var har jag skrivit det?

"Det jag vill är bara att du och andra ska sluta kasta skit på oss och få oss att känna oss kass."
    Vad är det för skit jag kastar? Kan du vara snäll att citera "skiten"?
    Vill du citera det jag har skrivit för att få "er" att känna er kass?

"Sen visst dom kan hålla koll på incels det säger jag inget om men att utmåla det som ett jättestort hot..."
    kan du länka till källa det det står att säpo utmålar det som ett jättestort hot?
    Har du missat att de har en preferens för högerextremism?

"Jag försvarar inte att dom kastar skit på kvinnor. Men det jag ifrågasätter är att man skapar incelsmän från början."
    Du har en teori om hur de skapas, har du några belägg för att den stämmer?

Jag tycker det verkar som att du har väldigt svårt att ta kritik, ska du gnälla på min människosyn i den här tråden också?
  • KlantSmurfen
    Anonym (s) skrev 2020-02-07 01:43:02 följande: #148
    KlantSmurfen skrev 2020-02-07 00:59:04 följande:

[...]
    Är det paridealet som får samhället att fungera bra? Vad har du fått det ifrån. Så du menar att skulle vi ha för många singelhushåll eller andra varianter då skulle inte samhället fungera. Det är bullshit. Det fungerar även om flera lever tillsammans även om en del är ensamstående och även om en del är par. Att du tror att ett samhälle måste följa normen att alla ska leva i binära parförhållanden för att det ska fungera är bara fruktansvärt gammeldags. Om du vill göra det och det gör dig lycklig så fine. Men du får acceptera att en del vill leva ihop tre eller fyra. En del vill leva singel. Och slutar du och andra kräva att det ska vara en norm som följer er mall. Ja då kanske folk slutar se ner på oss som inte kan följa idealet. Det gynnar även dom som inte vill följa idealet för det finns dom också som får leva med tjat om att dom ska skaffa en partner och barn. Du får helt enkelt hacka i dig att du inte är normen. Sen tycker jag att du ska sluta kasta skit på andra bara för att du lyckas få ett förhållande. Hade en kille som dig när jag pluggade på högskolan. Han älskade att kasta skit på singelkillarna i klassen och hela tiden komma med hur lätt allting är och vilka loser dom var. Har man inte varit i någon annans skor då vet man inte vad som är lätt och svårt för den personen. Det är ju såna som dig som gör att man känner skam för att man är oerfaren.
    "Att du tror att ett samhälle måste följa normen att alla ska leva i binära parförhållanden för att det ska fungera är bara fruktansvärt gammeldags."
    Vill du vara snäll och markera var i inlägget jag skrev "måste"?

"Och slutar du och andra kräva att det ska vara en norm som följer er mall"
    Vill du vara snäll och markera var i inlägget jag skrev att det är ett krav?
    Du verkar inte vara kapabel att diskutera utan att göra halmdockor.

"Så du menar att skulle vi ha för många singelhushåll eller andra varianter då skulle inte samhället fungera. Det är bullshit."
    De flesta vill ha barn så du som är experten får gärna förklara hur vi ska lösa problemet med att ensamstående föräldrar har betydligt högre risk för psykisk ohälsa, det verkar också gälla barnen. Det går sämre i skolan och högre risk för kriminalitet.

Polygami funkar för vissa men långt ifrån alla klarar av det, vad är din lösning på det problemet?
    2:34:26-2:40:22

en.wikipedia.org/wiki/Bret_Weinstein

Kompisen han pratar om:
    en.wikipedia.org/wiki/Geoffrey_Miller_(psychologist)
    en.wikipedia.org/wiki/Diana_Fleischman

Om något är ett ideal (det som funkar bäst) för både majoriteten och för samhället så tvivlar jag på att det är fruktansvärt gammeldags bullshit men eftersom du påstår det utgår jag ifrån att du har bra lösningar på alla problem och inte bara svamlar.

"Det gynnar även dom som inte vill följa idealet för det finns dom också som får leva med tjat om att dom ska skaffa en partner och barn."
    Tjatet låter ju som ett stort problem, men då måste det ju finnas många artiklar mm där folk skriver om det, vill du länka?

"Sen tycker jag att du ska sluta kasta skit på andra bara för att du lyckas få ett förhållande"
    Ett tips: Innan du börjar kasta skit, kolla en extra gång så det du påstår stämmer så det inte är du som är skitkastaren och sluta göra halmdockor.
Svar på tråden Kvinnliga incels