Inlägg från: Anonym (s) |Visa alla inlägg
  • Anonym (s)

Kvinnliga incels

Anonym (Män) skrev 2020-01-26 22:55:05 följande:
    Men sänker man kraven så gör man ju sig själv illa genom att tvinga sig mot sin vilja att vara med någon man inte vill ha. Varför tortera sig själv så? Bättre att vara utan sex för alltid. Jag vill inte ha någon ganska snäll. Då får det vara. Sluta försöka tvinga kvinnor att vara med män vi inte vill vara med. Så jäkla själviskt av dig. Det är ju bara för att ni män så gärna vill ha sex på bekostnad av andras viljor som dessa försök till övertalning sker! Låt kvinnor som inte vill vara med något de inte vill ha, vara ifred!! Respektera kvinnors åsikter! Respektera att kvinnor vet vad de vill ha! Och respektera att vi kan vänta hur länge som helst eftersom vi inte styrs av en kuk att ta det vi inte tycker om. Vi vill INTE det!
    Du verkar ha en rätt så trist syn på män. Varför tror du att alla män är svin? Jag är inte det. Jag försöker att vara god mot alla och är snäll. Men jag har kasst självförtroende och är singel på grund av det. Men jag och andra finns ändå även om vi inte gör väsen av oss.
  • Anonym (s)
    Anonym (Anonym signatur) skrev 2020-01-29 13:36:39 följande:
    Kvinnor gör det oftast på männens initiativ efter oerhört tjat och efterfrågan av nakenbilder på f*tta, rumpa och bröst.

Män skickar dickpicks spontant utan att kvinnan är med på det.
    Fast frågan är varför dom gör det? För dom som skickar dickpics är ofta dom killar som också får kvinnor så uppenbarligen verkar det fungera för dom. Skulle det aldrig fungerat för någon som gjort det utan att dom tvärtom skulle nobbas då skulle dom sluta. Det är därför vi som inte kan få kvinnor intresserade inte lyckas för vi gör inte det som brukar vara trakasserier.
  • Anonym (s)
    Anonym (LL) skrev 2020-02-02 09:34:10 följande:
    Jag har uppfattat det som att det för många är en form av blottning och/eller ett försök att byta till sig motsvarande material. För många år sedan när jag nätdejtade och kollade vad det handlade om, så visade det sig ofta vara upptagna män som var livrädda att visa sitt ansikte eller uppge sitt namn men gick igång på att visa kuken och ville ha bilder i retur. Stört, lågpannat och extremt lite kittlande.
    Kommer aldrig fatta grejen med det. Har aldrig fattat grejen med dickpics. Skulle aldrig skicka en. Det känns så stört.
  • Anonym (s)
    Anonym (Tora) skrev 2020-02-06 14:45:22 följande:

Incel män- hatar kvinnor för att de inte får ligga.

Incel kvinnor- hatar sigsjälva för att de inte får en relation att funka eller hittar rätt partner.

Förenklar du inte nu. Jag är kan inte få en relation eller flickvän eftersom jag är blyg och har dåligt självförtroende. Jag är inte lessen för att jag inte få ligga jag är lessen för att jag aldrig kommer att få känna kärlek. Så är det ofta troligen i början även för andra män som sen hamnar i kvinnohatande incelsforum. Anledningen är troligen hur samhället ser på män som inte lyckas få kvinnor. Vi kan ju bara se här hur män som berättar om hur ledsna dom är över det kan få svar från kvinnor att dom borde dö att dom är losers att dom är omanliga dom trycks ner och får bara skit även om dom inte varit arga mot kvinnor. Känner man den attityden då kan en del bli hatiska. Själv blir jag inte hatisk men jag blir övertygad att det är kört med att få ett förhållande eftersom många kvinnor verkar väldigt dömande och verkar leva kvar i en gammal bild av hur en riktigt man ska vara.

Sen det där med Säpo. Dom är inte så bra på riskbedömningar. Dom höll fast väldigt länge att extrema vänsterrörelser vara det största hotet förutom islamister. Trots att nazister dödade och sprängde bomber. Dom har aldrig varit bra på bedömningar. Fråga alla fredliga vietnamndemonstranter som blev svartlistade bara för att dom demonstrerade. Sen finns det en hel del hatiska feminister också det finns dom som tex anser att alla män är skyldiga för vad ett fåtal män har gjort. Och det var en man som jag inte kommer på vad han heter men han driver frågor som driver feminister till vansinne. Minns när det kom ut att han skulle vara på en pub och snacka. Det kom en massa feminister som nästan var på väg att lyncha honom. Och historiskt har det funnits även galna feminister som varit våldsamma. Warholl fick ju känna på det när han blev skjuten.

Jag tycker att man ser på problemet med incelsmän på fel sätt. Istället för att kasta skit på dom och även oss andra män som inte kan få flickvänner kanske man kan försöka ändra samhällsklimatet. Jag inser att man inte kan ändra på normer och annat så att vi också kan få flickvänner. Men man kan sluta att håna män som inte lyckas. Och man kan sluta hylla paridealet. Vi som inte kan få ett förhållande måste lära oss att leva med det men det är inte lätt när man hela tiden får det nedkört i halsen av andra. Att många män blir argaincelsmän beror ofta på att dom i grunden mår dåligt. Då hjälper det inte att få dom att må ännu sämre utan snarare få dom att acceptera läget.
  • Anonym (s)
    Anonym (hmm) skrev 2020-02-06 23:29:11 följande:
    Incels är såna som hatar kvinnor för de inte får ligga OCH som tillhör incelsrörelsen. Antar inte du gör det så då är du inte en incel.
    Nej men jag kan se varför dom blir bittra och hatiska. Ofta har dom inte varit det från början. Det kommer från att det är otroligt stigmatiserat att inte lyckas få ens en kvinna. Det ser man ju bara här på forumet vad elaka både kvinnor och män kan vara mot dom som skriver att dom inte lyckas och att dom är ledsna för det.  Jag vet ju själv vad killar som hade flickvänner kunde håna dom som inte hade det. Och i media drivs det ofta med manliga oskulder och man får lära sig tidigt att har man inte haft sex när man är tonåring då är man en loser. Jag insåg själv att det var kört för mig när jag kom över 20år för det hade jag lärt mig. Jag var säker på att jag skulle hånas om det kom ut. Och jag har sett killar som försökt men inte varit självsäkra och det är inte kul att se när dom blir utskrattade bakom ryggen.  Allt det skapar bitterhet hos en del. Och jag skulle tro att en del av dessa incels troligen också har varit mobbade och kanske sett att mobbarna har lätt att få tjejer. Och då tror dom att det är så. Jag tror att det är fel väg att trycka ner incelsmän mer. Det man måste göra är att ta bort normen att man ska ha haft sex för att vara någon. Och att göra det mer accepterat att vara oerfaren. Och få killarna att acceptera att det inte finns någon för alla men man måste leva med det. Jag kan själv känna mig ledsen för att jag aldrig kommer att få känna kärlek men ju mer jag gräver ner mig i det och tänker på det ju mer ledsen blir jag. Det gäller att få killarna att släppa det och försöka tänka bort kvinnor och sex helt och hitta annat i livet.
  • Anonym (s)
    Anonym (Fel!) skrev 2020-02-07 00:15:09 följande:
    Din sista mening är otroligt bra och insiktsfull. Jag önskar att fler män i liknande situationer kunde uppnå samma insikt. Kvinnor i liknande situationer har oftast redan gjort det.

För det finns många kvinnor därute som också ofrivilligt lever utan sex och relationer och också de upplever en stigmatisering.  Kvinnor förväntas vara "bra" på relationer,  , ha mer eller mindre medfödd social kompetens och så vidare. Och att en kvinna kan ha svårt att få sex är något det i stort sett aldrig pratas om, det är verkligen något stigmatiserat.

Jag säger nu  inte att det är värre för kvinnor än för män i samma situation. jag tror att det är lika illa och lika jobbigt för bägge könen  och det är ingen tävling om vem som har det värst. Dock är som sagt kvinnor oftast betydligt bättre på att hantera situationen. Boken "Nuckan" som är skriven av en kvinna som varit ofrivilligt singel större delen av sitt vuxna liv är nog ett ganska bra exempel på hur kvinnor i den här situationen generellt hanterar den. De tillåter sig att vara ledsna, de tillåter sig att känna sorg men de blir inte hatiska på många sätt som män i samma situation och tycker absolut inte att män som ratat dem förtjänar att våldtas, misshandlas eller dödas.
    Nej fast kruxet för killar är att det kan vara rätt så elakt mot dom jag tror att det är det som gör dom hatiska. Sen finns det en myt om att män ska vara bra att ragga. Det är där jag tror man måste jobba på när det gäller hatiska incelsmän. Man måste få dom att acceptera sin situation. Det är det många gör fel och börjar håna dom och kalla dom för förlorare och annat. Det gör bara att dom blir värre. Bättre då att få dom att acceptera läget och fungerar det inte då kan dom försöka få ssri utskrivet för det kan ju i alla fall kanske hjälpa att ta bort sexlusten. Dom får prova sig fram tills det fungerar. 
  • Anonym (s)
    KlantSmurfen skrev 2020-02-07 00:59:04 följande:
    "Vi kan ju bara se här hur män som berättar om hur ledsna dom är över det kan få svar från kvinnor att dom borde dö.."
    Hur många är det som berättar det och hur ofta har det hänt i verkligheten?

"Själv blir jag inte hatisk men jag blir övertygad att det är kört med att få ett förhållande eftersom många kvinnor verkar väldigt dömande och verkar leva kvar i en gammal bild av hur en riktigt man ska vara."

Själv är jag övertygad om att det är dej det sitter i och inte alla kvinnor. Det måste ju handla om extremer och/eller om något annat också eftersom många blyga män med dåligt självförtroende har flickvänner.

"Jag inser att man inte kan ändra på normer och annat så att vi också kan få flickvänner"
    Män och kvinnor väljer den bästa de kan få av det motsatta könet, du tycker inte att blir ganska fel att kalla det för norm?
    To conclude, this research suggests that persons who view themselves as controlled by external forces are more likely to cheat, especially when coupled with strong sexual passion. It's best to steer clear of people who always see themselves as victims since a relationship with them is bound to be unhappy. Infidelity is only one of many heartbreaks such people have in store for you.

In contrast, people who believe they are in control of their fate are likely to make better partners. When they also are high in harmonious sexual passion, they'll likely make better lovers and life partners. Furthermore, their secure sense of self also makes them less likely to stray from a committed relationship.

www.psychologytoday.com/us/blog/talking-apes/201909/can-you-predict-if-partner-will-cheat
     Försök att lista ut hur du ska förändra dig själv istället.

"Sen det där med Säpo. Dom är inte så bra på riskbedömningar."
    Har man fastnat för hatisk ideologi med en historia av våldsdåd är det helt självförvållat om säpo blir nyfiken och vill veta vad man håller på med.

"Jag tycker att man ser på problemet med incelsmän på fel sätt. Istället för att kasta skit på dom och även oss andra män som inte kan få flickvänner kanske man kan försöka ändra samhällsklimatet."
    Fundera lite på hur de själva har bidragit till debattklimatet, det är ganska ologiskt att kasta skit på kvinnor som många av dem gör och sen förvänta sig att de bara ska vara trevliga och omtänksamma tillbaka.

"Och man kan sluta hylla paridealet. Vi som inte kan få ett förhållande måste lära oss att leva med det men det är inte lätt när man hela tiden får det nedkört i halsen av andra."

"paridealet" råkar vara en av de sakerna som gör att samhället fungerar och många trivs med det, du får lära dig att acceptera det.
    Jag försvarar inte att dom hatar kvinnor. Däremot kan man se vad som skapar incels. Och är det då inte smartare att försöka få dom att acceptera sin lott istället för att göra dom mer hatiska. På nätet har jag sett rätt så mycket hat mot män som inte skrivit att dom hatar kvinnor utan att dom är ledsna för att dom inte klarar av att få en relation. Har sett flera ex där folk kan vara rätt så elaka. Tror du inte att folk påverkas av sånt? 

Sen är det kört om man har extremt dåligt självförtroende och är blyg. Eftersom det krävs att man kommer över det för att kunna få ett förhållande. För ingen kommer att visa intresse man måste göra det helt själv och klarar man inte det är det kört. Sen får man alltid höra att dåligt självförtroende är avtändande. Men vad är ditt problem. Jag vet att jag inte har det som krävs och jag accepterar det. Jag har inte skrivit att någon behöver bli ihop med mig. Det jag däremot anser är att man ska sluta kasta skit på människor som inte kan få en relation oavsett om det är en man eller kvinna. Sen är det ju en norm vad som anses som bäst. Att man ska ha ett starkt självförtroende. Och det är inte något som man bara ändrar på som du tycks tro. Bara för att du inte har problem innebär det inte att inte andra har det. Men jag har ju som sagt var skrivit att jag accepterat min lott. Det jag vill är bara att du och andra ska sluta kasta skit på oss och få oss att känna oss kass. Jag vet att jag inte duger du behöver inte gnugga det i ansiktet på mig och andra.

Sen med säpo så brukar dom som jag skrev inte vara speciellt bra på att bara ta hatiska grupper. Att vara emot krig tex och vara med i fredliga demonstrationer har ju räckt för att bli svartlistad av dom. Sen visst dom kan hålla koll på incels det säger jag inget om men att utmåla det som ett jättestort hot är att ta i speciellt eftersom det är få fall som har hänt och dom som har hänt har till största del hänt i USA där folk som är förbannade för vad som helst tar till vapen. 

Jag försvarar inte att dom kastar skit på kvinnor. Men det jag ifrågasätter är att man skapar incelsmän från början. För jag skulle tro att granskar man dom då lär man se att rätt många kanske inte var hatiska från början men blir det när dom hela tiden får höra att dom är fel att dom är losers m.m. Det är ju bättre att försöka få dom att acceptera att det inte finns någon för alla och att det är ok. Och om du ser det på det sättet då kan man ju vända på det. Många av dessa killar har ju själva troligen under hela sin uppväxt och uppåt fått ta skit för att dom inte lyckas få en flickvän. Med din logik då kan man ju lika gärna säga att dom har rätt att kasta skit på kvinnor eftersom dom fått skit av en del kvinnor tidigare. Det är korkad logik. Det är sån logik som du har som skapar bråk i samhället. Jag försöker övertyga alla med god ton oavsett vad det gäller. Jag har lyckats omvända galna vapenfanatiker i USA genom att "inte" kasta skit på dom utan ta en diskussion och övertyga dom.

Är det paridealet som får samhället att fungera bra? Vad har du fått det ifrån. Så du menar att skulle vi ha för många singelhushåll eller andra varianter då skulle inte samhället fungera. Det är bullshit. Det fungerar även om flera lever tillsammans även om en del är ensamstående och även om en del är par. Att du tror att ett samhälle måste följa normen att alla ska leva i binära parförhållanden för att det ska fungera är bara fruktansvärt gammeldags. Om du vill göra det och det gör dig lycklig så fine. Men du får acceptera att en del vill leva ihop tre eller fyra. En del vill leva singel. Och slutar du och andra kräva att det ska vara en norm som följer er mall. Ja då kanske folk slutar se ner på oss som inte kan följa idealet. Det gynnar även dom som inte vill följa idealet för det finns dom också som får leva med tjat om att dom ska skaffa en partner och barn. Du får helt enkelt hacka i dig att du inte är normen. Sen tycker jag att du ska sluta kasta skit på andra bara för att du lyckas få ett förhållande. Hade en kille som dig när jag pluggade på högskolan. Han älskade att kasta skit på singelkillarna i klassen och hela tiden komma med hur lätt allting är och vilka loser dom var. Har man inte varit i någon annans skor då vet man inte vad som är lätt och svårt för den personen. Det är ju såna som dig som gör att man känner skam för att man är oerfaren.
Svar på tråden Kvinnliga incels