Inlägg från: Anonym (Fel!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fel!)

Kvinnliga incels

Kvarna skrev 2020-01-21 23:37:27 följande:

Män och kanske främst unga män beskrivs ganska barbariskt som då unga, arga och sexuellt frustrerade. Personer som inte finner sin plats i dagens samhälle och som målbild att beskriva dessa män används psykiskt sjuka personer som till råga på allt är aggressiva och vulgära.

Men kvinnliga incels då? I kvinnors fall kanske det inte handlar om ett ligg men som känner att dom är oförmögna att få det som anses norm d.v.s. villa, vovve, Volvo och barn. Kvinnor som kommit snett in i relationer där ligget var just ett ligg där det i efterhand bara var det som det handlade om från mannens sida där kvinnan känner sig sviken.

Min teori är att dessa istället för att näthata engagerar sig i feministiska organisationer. För att klargöra så alla feminister är inte incels men den aggressiva och manshatande delen av feminismen har sin livsnäring av kvinnliga incels. Det är deras sätt att få utlopp för sin frustration och bli bekräftade av andra i en liknande situation.

Som stöd för detta så vid feministiska tillställningar(föreläsningar, torgmöten e.t.c) så ser man folk som säkert har ett fint inre och många förtjänster men utseendet är inte på deras sida. Återigen alla är inte mindre vackra men du skulle inte i något annat sammanhang finna lika många objektivt mindre vackra människor i en grupp på 30-100 pers. Annars kan man ju bara googla, vill inte hänga ut folk så därför klistrar jag inte in exempel.

Så frågorna är ju varför talas det inte om kvinnliga incels och hur tar det sig i uttryck? Hur tror du deras frustration levs ut?   

Jag tror inte ett dugg på din teori.

Det var en kvinna i USA, Alana, som myntade uttrycket incel på 1990-talet och skapade de första forumen på nätet för människor av bägge könen som hade problem att få till det här med sex, dating och relationer. Det var inget feministiskt projekt utan snarare ett allmänmänskligt. Om Alana ens definierar sig som feminist har jag ingen aning om, men jag vet att hon har tagit oerhört illa vid sig av hur incel-rörelsen har utvecklats och det extrema kvinnohat som frodas. Av hennes uppsåt, att skapa digitalaplattformar där människor med liknande problem kan stötta oc hjälpa varandra finns inte mycket kvar. Då handlade det om att på ett konstruktivt sätt försöka lösa sina problem och det var inte tal om att hävda någon "rätt" till sex oavsett om du var man eller kvinna.

• Anonym (Fel!)
    OscarWilde skrev 2020-02-06 20:57:33 följande:

Jag tror att 98 % av alla kvinnor får knulla om de vill det, men att flertalet av dem inte vill göra det med precis vem som helst.

Håller ni med mig eller inte?

Om man med precis vem som helst  verkligen bokstavligen menar precis vem som helst skulle säkert 98 % av alla män också få knulla.

Många män verkar i praktiken mena "den fulaste bruden  på den innekrog jag är på just den här kvällen" när de hävdar  att om  de är  tillräckligt desperata kan de tänka sig att knulla med vem som helst och det skulle minsann alla killar de känner också göra.

• Anonym (Fel!)
    Anonym (s) skrev 2020-02-06 23:47:59 följande:
    Nej men jag kan se varför dom blir bittra och hatiska. Ofta har dom inte varit det från början. Det kommer från att det är otroligt stigmatiserat att inte lyckas få ens en kvinna. Det ser man ju bara här på forumet vad elaka både kvinnor och män kan vara mot dom som skriver att dom inte lyckas och att dom är ledsna för det.  Jag vet ju själv vad killar som hade flickvänner kunde håna dom som inte hade det. Och i media drivs det ofta med manliga oskulder och man får lära sig tidigt att har man inte haft sex när man är tonåring då är man en loser. Jag insåg själv att det var kört för mig när jag kom över 20år för det hade jag lärt mig. Jag var säker på att jag skulle hånas om det kom ut. Och jag har sett killar som försökt men inte varit självsäkra och det är inte kul att se när dom blir utskrattade bakom ryggen.  Allt det skapar bitterhet hos en del. Och jag skulle tro att en del av dessa incels troligen också har varit mobbade och kanske sett att mobbarna har lätt att få tjejer. Och då tror dom att det är så. Jag tror att det är fel väg att trycka ner incelsmän mer. Det man måste göra är att ta bort normen att man ska ha haft sex för att vara någon. Och att göra det mer accepterat att vara oerfaren. Och få killarna att acceptera att det inte finns någon för alla men man måste leva med det. Jag kan själv känna mig ledsen för att jag aldrig kommer att få känna kärlek men ju mer jag gräver ner mig i det och tänker på det ju mer ledsen blir jag. Det gäller att få killarna att släppa det och försöka tänka bort kvinnor och sex helt och hitta annat i livet.
    Din sista mening är otroligt bra och insiktsfull. Jag önskar att fler män i liknande situationer kunde uppnå samma insikt. Kvinnor i liknande situationer har oftast redan gjort det.

För det finns många kvinnor därute som också ofrivilligt lever utan sex och relationer och också de upplever en stigmatisering.  Kvinnor förväntas vara "bra" på relationer,  , ha mer eller mindre medfödd social kompetens och så vidare. Och att en kvinna kan ha svårt att få sex är något det i stort sett aldrig pratas om, det är verkligen något stigmatiserat.

Jag säger nu  inte att det är värre för kvinnor än för män i samma situation. jag tror att det är lika illa och lika jobbigt för bägge könen  och det är ingen tävling om vem som har det värst. Dock är som sagt kvinnor oftast betydligt bättre på att hantera situationen. Boken "Nuckan" som är skriven av en kvinna som varit ofrivilligt singel större delen av sitt vuxna liv är nog ett ganska bra exempel på hur kvinnor i den här situationen generellt hanterar den. De tillåter sig att vara ledsna, de tillåter sig att känna sorg men de blir inte hatiska på många sätt som män i samma situation och tycker absolut inte att män som ratat dem förtjänar att våldtas, misshandlas eller dödas.
  • Anonym (Fel!)
    Anonym (s) skrev 2020-02-07 00:23:38 följande:
    Nej fast kruxet för killar är att det kan vara rätt så elakt mot dom jag tror att det är det som gör dom hatiska. Sen finns det en myt om att män ska vara bra att ragga. Det är där jag tror man måste jobba på när det gäller hatiska incelsmän. Man måste få dom att acceptera sin situation. Det är det många gör fel och börjar håna dom och kalla dom för förlorare och annat. Det gör bara att dom blir värre. Bättre då att få dom att acceptera läget och fungerar det inte då kan dom försöka få ssri utskrivet för det kan ju i alla fall kanske hjälpa att ta bort sexlusten. Dom får prova sig fram tills det fungerar. 
    Det var ett bra förslag. Många av dessa killar skulle säkert må bättre av SSRI.
Svar på tråden Kvinnliga incels