Inlägg från: Anonym (hmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hmm)

Kvinnliga incels

Anonym (Män) skrev 2020-01-26 01:03:19 följande:
    Läs LL's inlägg. Det finns en bitterhet mot kvinnor som väljer att inte ha sex. Han kallar det "hon har för höga krav" istället för att försöka bli en bättre man. 
    Missade du att han skrev "kvinnor som levde i ofrivilligt celibat"? Alltså de valde inte att inte ha sex utan de kunde inte få sex. Eller valde du att förvränga det till att låta värre än det var?
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Män) skrev 2020-01-26 02:04:18 följande:
    Han har en bitterhet mot kvinnor som lever i ofrivilligt celibat. För att de har för höga krav skriver han. Dvs = För att de inte står till förfogande sexuellt att ta vem som helst. För att de inte har sex med honom? Därför klankas det ner på dem. Kvinnorna vill inte leva i celibat men alternativet, att ha sex med elakt skräp är värre så då får det vara. Inte så konstigt. Hellre ofrivilligt celibat än ett svin. Hellre ofrivilligt celibat än att ge sig själv till fel man som inte har vett att uppskatta det värdefulla och vara värt det. Hellre ofrivilligt celibat hela livet än att kasta pärlor åt svin. Lite förståelse bör finnas att kvinnor bör ha skyhöga krav eftersom män ofta har onda sidor som kommer fram.
    Att ha för höga krav är inte lika med att inte ta vem som helst. 
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Män) skrev 2020-01-26 02:28:19 följande:
    Jo det är det, tycker jag. Om jag har som krav att vara med en genuint snäll man och ingen sådan hittar jag så är ju alla andra som inte uppfyller kravet, som att ta vem som helst.
    Han säger ju inte att de ska ha några krav alls, utan att de har för höga krav. Alltså det normala är att man då menar att de ska sänka kraven. Det står inte hur mycket men du verkar utgå från att han menar att sänka till inget krav alls? Det tror inte jag han menar utan han pratar ju om "Ken och Barbie"-typer, att han tycker de har så pass orimligt höga krav på sin man. Det gäller ju för många, både män och kvinnor, att de kan ha för höga krav på partner och därav har svårt att hitta någon.

Om du letar efter en genuint snäll man och inte hittar någon så kan du sänka kravet till att hitta t ex en ganska så snäll man. 
  • Anonym (hmm)
    Anonym (LL) skrev 2020-01-26 06:10:52 följande:
    Hallå stopp! Jag är någon som brukar kallas "bitter feminist", "vänsterfeminist", "manshatare" etc. här på forumet, bl.a pga att jag skriver öppet om det män utsatt mig för. Jag är ingen "han" och jag anser INTE att kvinnor har "för höga krav". Jag skrev om min väldigt lilla erfarenhet av kvinnliga incels och att just de jag känt eller varit bekant med har autism och mkt höga orealistiska krav och väldigt barnsliga föreställningar om förhållanden. Typ Barbie och Ken. Detta är kvinnor som är som flickor mognadsmässigt i vuxen ålder. Att de har mkt höga krav och orealistiska förväntningar räddar dem antagligen från män de inte hade klarat att genomskåda. De andra med dessa funktionshinder jag träffar är procentuellt en MKT utsatt skara för mäns övergrepp. De hade varit hjälpta av "mkt höga krav" som handlar om partnerns inre framför allt. Än en gång, jag skrev INTE att mina bekanta har "för höga krav" så föredrar att inte användas av någon sida i konflikten som inte kan läsa ordentligt!
    Anonym (hmm) skrev 2020-01-26 02:44:07 följande:

Han säger ju inte att de ska ha några krav alls, utan att de har för höga krav. Alltså det normala är att man då menar att de ska sänka kraven. Det står inte hur mycket men du verkar utgå från att han menar att sänka till inget krav alls? Det tror inte jag han menar utan han pratar ju om "Ken och Barbie"-typer, att han tycker de har så pass orimligt höga krav på sin man. Det gäller ju för många, både män och kvinnor, att de kan ha för höga krav på partner och därav har svårt att hitta någon.

Om du letar efter en genuint snäll man och inte hittar någon så kan du sänka kravet till att hitta t ex en ganska så snäll man. 

Och ovanstående jag skrivit gäller dig med! Och du har HELT fel i vad den här "hon" har skrivit. Jag "menar" ingenting du gissar och som jag inte skrivit. Jag ville bara inte skriva öppet om personer jag känner, annars hade jag använt mitt nick. Aspergerkvinnor som är som flickor och inte alls "ska" sänka sina krav, men de har en väldigt orealistisk bild av sina egna tillkortakommanden och framförallt en väldigt grund förståelse av förhållanden, eftersom de aldrig haft några. Låt dem ha sina krav. Det ytliga ligger framförallt i förståelsen av hur kontakt går till och hur förhållanden går till. Som några Ken och Barbie-dockor man flyttar runt lite på brädet, går på jätteromantiska dejter, flyttar ihop, gifter sig och får barn, allt i rätt ordning. Tron att inte behöva ramla över några idioter på dejtingsajter är stark, så får man ett desperat knullförslag blir man så överrumplad att man tar paus från alltihopa. En lugn paus, utan att spruta hat över män, även om dessa vuxna flickor är helt oförstående och inte insiktsfulla alls om varför de är ensamma.
    Ok då vet vi.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Män) skrev 2020-01-26 22:55:05 följande:
    Men sänker man kraven så gör man ju sig själv illa genom att tvinga sig mot sin vilja att vara med någon man inte vill ha. Varför tortera sig själv så? Bättre att vara utan sex för alltid. Jag vill inte ha någon ganska snäll. Då får det vara. Sluta försöka tvinga kvinnor att vara med män vi inte vill vara med. Så jäkla själviskt av dig. Det är ju bara för att ni män så gärna vill ha sex på bekostnad av andras viljor som dessa försök till övertalning sker! Låt kvinnor som inte vill vara med något de inte vill ha, vara ifred!! Respektera kvinnors åsikter! Respektera att kvinnor vet vad de vill ha! Och respektera att vi kan vänta hur länge som helst eftersom vi inte styrs av en kuk att ta det vi inte tycker om. Vi vill INTE det!
    Om du inte vill ha en ganska så snäll man och hellre vill vara utan sex så var det då. Det är du som bestämmer över ditt eget liv. 
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Hmmm...) skrev 2020-01-27 12:10:35 följande:
    Skillnaden är väl att de inte blir terrorister eller förföljer/hotar män.
    Hur vet du att de inte hotar män? Jag skulle tro det finns ett mörkertal där på samma vis som det finns ett mörkertal när det gäller misshandel av män i förhållanden.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Anonym signatur) skrev 2020-01-27 12:56:52 följande:
    De flesta män som blir utsatta för misshandel i heterosexuella förhållanden blir utsatta för psykisk misshandel.
    Om det är så, så är det ju fullt troligt att kvinnliga incels hotar män, som ju var det jag svarade på.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Hmmm...) skrev 2020-01-27 13:00:15 följande:
    Jag har ännu inte hört talas om någon kvinnlig incel som skjutit med automatvapen på någon skola i USA tex som flera manliga incels gjort.
    Det var inte det jag skrev. Jag skrev hur vet du att kvinna inte HOTAR? Vi vet mycket väl att män står för den allra största delen av fysiska våldet i världen, ingen nyhet precis. Men för det ska man inte förminska de män som faktiskt blir utsatta som jag tycker du gör här.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Anonym signatur) skrev 2020-01-27 13:50:35 följande:
    FLERA terrordåd är flera gånger för mycket. Eller du kanske tycker att det är något man bara kan rycka på axlarna åt och ignorera?

Det är ett stort problem i samhället, läskigt att det finns folk som inte kan eller vill se problemet med extremism.
    Det är också läskigt med såna som först förvränger det någon skrivit och sedan beskyller denna för något hen inte uttryckt.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Anonym signatur) skrev 2020-01-27 14:26:42 följande:
    Finns inget ord ens som heter "kvinnliga incels" det är bara något som existerar i denna tråd. Ordet "femcels" existerar på ett amerikanskt forum liknande familjeliv, ingen annanstans.

"Incel" är iallafall ett godkänt ord och är en benämning på män som lever i sexuell frustration och pga det utvecklar ett hat mot kvinnor och samhället i stort, dessutom är incel-rörelsen terrorstämplad och flera terrorattentat har begåtts av den rörelsen.
    Oavsett om det finns ett ord eller inte så finns det så klart kvinnor som också lever i sexuell frustration och som hatar män för det. 

Incel står för ofrivilliga celibat som hänger sig till incel-rörelsen.
Svar på tråden Kvinnliga incels