Inlägg från: Anonym (D) |Visa alla inlägg
  • Anonym (D)

Kvinnliga incels

Jag skulle säga nästan tvärtom. De kvinnliga "incels" jag har känt, och det har varit en hel del genom åren, har snarare haft extremt traditionella värderingar. De har i regel haft väldigt höga krav på män, både till utseende och andra egenskaper, och att männen ska vara traditionellt manliga. Kvinnorna själva har haft traditionellt kvinnliga intressen och rynkat på näsan åt alla "mindre kvinnliga" kvinnor som har traditionell manliga intressen. De har haft svårt för när män visar känslomässig svaghet. Svårt för när kvinnor visar fysisk styrka. Och de har blivit ack så bittra när den där riddaren i skinande rustning aldrig dyker upp. Samtidigt riktar de sällan sin bitterhet utåt, mer än något enstaka inlägg på sociala medier om att de aldrig kan hitta någon vettig man. Så på det hela taget drabbar bara deras bitterhet dem själva.

Jag känner några superfeminister. Men de är gifta med män allihopa och har aldrig levt i ofrivilligt celibat. De är både traditionellt vackra och ganska vanliga till utseendet och några mindre vackra.

Så jag kan inte alls dela din bild. Däremot, som en del har skrivit, känner jag till en del (bekanta) feminister som blivit det på grund av hur de blivit behandlade av män.

Svar på tråden Kvinnliga incels