Min fruktansvärda rädsla
Hej
Jag har aldrig tagit upp detta med någon annan i min omgivning men här är jag anonym och vill gärna veta vad ni tycker att jag bör göra åt mitt problem.
jag är en kille i 25 åldern, är singel nu för tillfället men jag har haft några förhållande. Men min största problem är att jag är ständigt rädd att öppna sms, ringa ett samtal eller öppna brev. Låt mig förtydliga det här med ett exempel, jag dejtade en tjej förra veckan via Tinder och det gick bra och vi hade en rolig kväll. Jag skrev till henne dagen efter och frågade vad hon tycker, om det här kommer funka eller inte men jag har inte öppnat hennes svar nu i en vecka, fattar ni en helt jävla veckan är jag konstant orolig och stressad, varje gång jag säger till mig själv att jag öppnar den ikväll, imorgon men det blir aldrig av. Jag vet att ni kanske säger att hon kanske skrivit något jättebra och förnekar jag inte att det är möjligt men jag är så jävla rädd att bemöta min rädsla och istället flyr jag från de.
Det här påverkat mitt sociala liv på ett väldigt negativt sätt och jag vet helt ärligt inte hur jag ska gå till väga. Till exempel när jag skriver till min chef och sjukanmäler jag vågar jag aldrig läsa vad han svarat, det har hänt att jag har blockerat mitt chefs nummer efter att jag sjukanmält mig bara för att slippa se svaret. Jag vet att det finns många där ute som känner att det är jobbig att öppna vissa brev eller sms men det här är extremt och jag verkligen lider mentalt. Tack om ni delar med er eran erfarenhet eller tips så jag kanske kan få tag i det här.