Inlägg från: Anonym (Hahaha) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hahaha)

Pissprov Mens?

Anonym (Hejsan) skrev 2020-01-21 21:54:19 följande:

1,8 i gram det var så mycket vi rökte och sen b och c vitamin kan hjälpa göra så ditt piss inte är vitt efter du druckit massa vatten för dig som inte förstod

Det hjälper inte om du så dricker 10 liter vatten per dag i ett flertal dagar. Inte heller ditt vitamin intag påverkar på något vis. Du är rökt (haha) ändå.

Enda sättet du kan undvika eller snarare förhala förloppet är att på något vis få ner typ diskmedel /tvål eller något annat som förstör provtagningen. Detta resulterar dock endast i att du kommer ha en sköterska som har blicken på dig varje millisekund och registrerar allt du gör när du kissar i koppen nästa gång och inom en väldigt snar framtid.

Att du har mens struntar dom fullkomligt i, hur skulle det vara relevant tänker du.

Bara att ta ansvar för dina val. Vuxen nog att göra ?dumheter? så får man vara beredd på konsekvenserna .
  • Anonym (Hahaha)
    klyban skrev 2020-01-22 07:15:59 följande:

Vatten späder ut urinen, och kommer ge en lägre halt av metaboliter.

Och B och C vitamin använder dessa för få färg på urinen, inte att det ska göra nått mer än det.

Efter ett röktillfälle så säger man RMV och att kan se metaboliter 2-7 dagar i urinen.

Det var en ansenlig mängd, så vi ska nog gå på de lite längre tiderna.

Och sjukvården tar inte drogtester utan att man signalerar en konsumtion, eller har en sjukdom där droger är vanliga.

Men vem röker på innan man går till läkaren och om man är rädd för man ska bli tagen?

Vädligt ofta man läser sånt, där en person tom ska lämna ett urinprov en viss dag, men ändå röker på nån dag före.

Urinen kan man detektera metaboliter 2-7 dagar efter röktillfället.

Och i blodet 8-10h, sen finns inga spårbara mängder THC kvar i blodet.

Vad är din poäng? Antar att ts menar att hon rökt 1,8 g vid ett tillfälle? vem, som inte röker regelbundet , röker 1,8 g ? Även om dom delar det så är det ändå en mängd som gör en ?nybörjare? bäng.

Jag antar med denna information att det inte är alltför lång tid sedan hon rökte innan tillfället hon talat om. Och IOM detta så är risken att hon kissar positivt överhängande. Men detta är som sagt bara antaganden.

Jag rökte fick till mig att göra test en vecka efter tillfället . Drack under den veckan massor av vatten o det gjorde som väntat varken bu eller bä. Kompisen smög i en droppe diskmedel o kom undan.

Framkommer inte i ts om det är sjukvården, ag eller annan instans som önskat testet.
  • Anonym (Hahaha)
    Kexsmula skrev 2020-01-22 12:13:18 följande:

Men diskmedel gör ju bara testet ogiltigt och resulterar således i att man får ta en ny sticka bara, hur skall det hjälpa? Jag har visserligen bara erfarenhet av UP på LARO-mottagningar, men där fattar de ju om testet är ogiltigt att man fifflat med det och då begär de bara att man kissar igen. Det blir ju inte negativt bara för att det är ogiltigt.

Vet dock inte om de är snällare/trögare hos andra instanser.

Som jag skrev i ett annat inlägg blir det som du skriver ett omprov o förhalat bara. Men röker hon inte ofta o lyckas få ett nytt prov en vecka senare då kanske hon klarar sig .
  • Anonym (Hahaha)
    klyban skrev 2020-01-22 16:02:22 följande:

Jag har ingen information om det röks vecka efter vecka, men givetvis ändrar det parametrarna.

Dock inte att man högst 8-10h efter intag har spårbara mängder THC i blodet.

Även detektionstiderna förändras inte för man röker mycket i blodet, och påverkan på metaboliter skulle jag gissa skulle generera i 1-3 dagar längre det syns i urinen och metaboliter vid denna större mängd och ett tillfälle.

Och framkommer det mer konsumtion så får vi anpassa oss med ny fakta.

Diskuterar vi något eller kommer du med upplysningar , jag förstår inte.
  • Anonym (Hahaha)
    klyban skrev 2020-01-22 20:32:12 följande:

Återger RMVs fakta som även presenteras i rättegångar när det är aktuellt.

Och varför svarar du mig med detta.
Svar på tråden Pissprov Mens?