Vecka 27 och extremt trött. Och hungrig!
Usch vilken jobbig graviditet det här har varit! Under första trimestern mådde jag illa, hade ingen aptit, men kunde ändå vakna mitt i natten av extrem hunger. Var också väldigt trött.
Då det äntligen gav med sig blev jag sjuk i lunginflammation och var sjukskriven nästan fyra veckor. Tog ytterligare 3-4 veckor innan jag kände mig frisk. Men det blev i alla fall sakta men säkert bättre. Inget illamående, kände mig lite piggare och mer som mig själv.
Och nu, slutet på andra trimestern, närmar mig tredje trimestern och helt sjukt trött!
Igår kväll kunde jag ha lagt mig ner och bara spontangråtit av trötthet. Att stiga upp imorse och åka till jobbet var en plåga. Det enda jag vill göra är att ligga i sängen. Och äta! Kan bebisen månne ha nån slags tillväxtspurt eller nåt nu och bara suger alla kraft ur mej? Känner mig totalt orkeslös.
Tidigare har alla värden (hb, blodtryck etc) varit OK. Men inte testat det på en par veckor nu. Ska dock på sockerbelastning imorgon för att utesluta graviditetsdiabetes (min ena syster hade det). Hoppas det inte är diabetes i alla fall!