Inlägg från: Blubbli |Visa alla inlägg
  • Blubbli

Mamma behandlar mig som en bebis

Jag är så jävla irriterad just nu.

Jag är på besök hos min farmor och farfar och varje dag så ringer min mamma och säger åt dom ? Väck X nu? ? gå ut och gå med X nu? och dylikt. Jag blir galen!!!!!! Jag är 22 år och har inte bott hemma sen jag va 18! Vad är det för jävla sätt, tycker att det är kränkande och förminskande, framförallt kontrollerande. Vad anser ni? Rimligt eller orimligt?

• Svar på tråden Mamma behandlar mig som en bebis
  • Blubbli
    Anonym (hmm) skrev 2020-01-21 14:11:31 följande:

Det här beror ju på hur du är. Har du t.ex en depression så kanske dina föräldrar vill att du ska aktiveras, hade dom inte väckt dig och gått ut och gått med dig så hade du kanske legat och sovit hela dagen t.ex (om du är deprimerad eller annat). 

Absolut, men nu är jag inte deprimerad och har aldrig varit. Blir vara så trött på att bli kontrollerad trots att jag har flyttat hemifrån,( från kiruna till lund, en relativt radikal flytt)...
  • Blubbli
    Anonym (hmm) skrev 2020-01-21 14:11:31 följande:

Det här beror ju på hur du är. Har du t.ex en depression så kanske dina föräldrar vill att du ska aktiveras, hade dom inte väckt dig och gått ut och gått med dig så hade du kanske legat och sovit hela dagen t.ex (om du är deprimerad eller annat). 

Absolut, men nu är jag inte deprimerad och har aldrig varit. Blir vara så trött på att bli kontrollerad trots att jag har flyttat hemifrån,( från kiruna till lund, en relativt radikal flytt)...
Svar på tråden Mamma behandlar mig som en bebis