Skaffa barn utan fast inkomst
Min dotter är nu 13 månader, jag blev gravid efter jag sagt upp mig på ett jobb som jag inte trivdes på och fick jobb på ett bemanningsföretag, när jag fick reda på att jag var gravid. Efter det fick jag ett fast jobb på ett annat ställe, där jag jobbade i 5 månader innan jag blev uppsagd ca 1 månad innan jag skulle gå på mammaledighet. Nu är min sambo pappaledig och jag är arbetslös och det är skit, rent ut sagt, men vi får det att gå runt någorlunda. Vi köper mkt begagnade leksaker, vissa kläder också men försöker köpa nytt när det går. Vi har prioriterat bort våra behov av nya kläder och vårt behov av att må bra så våra barn kan må bra (har en bonusson också) och ha mat på bordet. Det som gäller är att prioritera, som någon sa i tråden. Vi lever inte på så stor ekonomi, har aldrig gjort det heller men vi tänker att så länge barnen har kläder på kroppen, får mat i magen och har leksaker att leka med så de blir aktiverade så är det bra för oss. Vagn kan du alltid hitta billigt begagnat, det gäller att inte vara kräsen bara. Babyskydd kan man oftast få köpa tillsammans med vagnen om du har tur, finns jättemycket baby och barnsaker på marketplace och blocket om man vet vad man ska leta efter och inte är så kräsen :) Dock skulle jag nog säga att ni borde studera färdigt först så ingen av er slipper ta en paus från det så det tar ännu längre tid innan ni är klara. Plus någon av er borde försöka ha ett jobb innan barnet föds så ni har något mer än den ynka föräldrapenningen att leva på. Det gäller att kämpa hårt och prioritera när man får barn när man knappt har en inkomst sedan innan. Lycka till <3