Skaffa barn utan fast inkomst
Har inte läst mer än början av tråden.
Jag blev gravid med mitt första barn när jag var 20, utan varken utbildning eller arbete, vilket var lite crazy då förstås men jag var för ung för att oroa mig????.
Hade dock en partner med fast jobb och vi ägde vår bostad, och jag hade en SGI-baserad inkomst men den var väldigt låg. Hur som helst så fick jag barn ett och jag fick barn 2 och först då började jag plugga, sedan fick jag barn 3 och 4 under min fyraåriga utbildning.
Våra barn har verkligen aldrig saknat något trots att vi inte har några jättehöga inkomster. Är 110% säker på att det funkar ypperligt att handla allt en bebis behöver för väldigt lite pengar. Prylar är så otroligt överskattat, det enda man egentligen ska lägga pengar på är ett bra, säkert babyskydd. Små plagg kan man köpa hur fina som helst på loppis 5 kr/styck. Vagn och spjälsäng har varit helt onödigt här, vi har burit barnen och samsovit.
För tvätt kan man ta med bebis in i duschen och byta blöjor gör man precis lika bra på golvet. Det är när de blir äldre som det blir dyrare, men ä. I tycker inte jag att våra fyra är så väldigt dyra.
Det enda jag saknar som gör att jag tycker att det var ett mindre bra beslut att skaffa barn så tidigt utan inkomst är att vi inte köpte ett hus innan, för det är inte lätt att spara till en kontantinsats när man redan har flera barn.