Inlägg från: Anonym (Imo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Imo)

Hotar att inte komma på begravningen

Åh, det låter som om du lever men samma typ av drama-queen-syrra som jag. Min erfarenhet efter 40 års kämpande och anpassande: Medla inte. Låt pappa få komma på begravningen och låt drama-syrran få göra bort sig själv om hon inte kan sätta sig över sina känslor för pappan i en sådan situation som en begravning.

• Anonym (Imo)
    Anonym (Ts) skrev 2020-01-19 15:50:12 följande:

Jag gjorde det!

Jag har pratat med min syster och meddelat att jag inte kommer att be min pappa (eller nån annan heller för den delen) att avstå från att komma. Har också sagt att om hon avstår från att gå är det helt och hennes ansvar och inget jag eller nån annan ska belastas för. Herregud, vilket samtal. Men jag stod på mig.

Mamma tycker det är ok, hon vill inte ha en massa tjafs, och hon vet att mormor gärna skulle vilja att pappa kommer.

Känns skakigt, men så skönt!!

Tack för ert stöd :)

Yay! Bra gjort! Människor som din syster behöver motstånd. Har en likadan syster själv som sagt. Hon står i universums mitt och allt kretsar kring henne. Nu är det lika bra att också framöver ta tag i de dubbla kalasen. Lova att du gör det! :)
Svar på tråden Hotar att inte komma på begravningen