Anonym (Ts) skrev 2020-01-19 22:05:16 följande:
Är det din svägerska som lägger skulden på dig för att barnen inte vill träffa henne?
Det känns som att det så snabbt blir så dramatiskt, både i min ursprungsfamilj och i min systers nya familj. Så lätt att skära av folk till höger och vänster, domdera och styra.
Och så idioter som jag som låter mig hunsas. :)
Ja så är det.
Om hon vill komma och hälsa på och det inte passar just då så kan vi lika gärna bryta kontakten eftersom vi "aldrig" vill ses.
När hon gjort slut med en kille måste han visst omedelbart bort från min Facebook också annars har jag valt sida mot henne.
Hon kan hänga över barnens axlar för att kontrollera att dom inte skriver något på mobilen som hon inte gillar. När vi bjuder henne så ska vi bjuda på allt. När hon bjuder ska vi ta med oss pizza till henne för det är ju så jobbigt att laga mat. Hon betalar aldrig för dig, erbjuder sig aldrig att hjälpa till med något. Hon har bara kompisar så länge dom tillför henne något, sen när dom inte vill bli utnyttjade mer så är dom elaka egoister.
Inser nu när jag skriver att jag varit på tok för snäll mot henne och bara sagt ifrån på dom värsta grejerna. Nästa gång hon säger något så ska jag klippa av direkt