Moderno skrev 2020-02-21 22:46:25 följande:
Stranger Things har en så skön känsla. Essensen av åttiotalet. Jättebra skådisar och musik också. Mest mysrys, men en hel del riktig spänning också (klassiska filmteman).
Ok, kanske tittar på det nån gång. Jag va ju inte med på 80-talet så kunde ju va intressant se av det skälet.

Moderno skrev 2020-02-21 22:51:19 följande:
Jag älskar dystopiska filmer. Första säsongen är riktigt vass, sedan hoppas man att filmmakarna ska hitta tillbaka dit, men med få undantag lyckas de inte få avsnitten/karaktärerna att flyga. De håller dock inte sentimentalt fast vid några huvudkaraktärer, vilket jag gillar.
Har hört det ryktas om en remake av Stephen King's the stand - den har potential att bli riktigt bra!!
Ok, intressant. Jo, zombie-genren är ju verkligen dystopisk men det jag inte fattar med genren är att zombies å ena sidan ska va så läskiga men å andra sidan verkar va väldigt enkla att kämpa ner för dom levande. Lite som orcherna i Sagan om ringen som också ganska enkelt kan slaktas i tusental av hjältarna.
Borde inte zombies va svårare att kämpa ner, starkare, segare liksom? Skulle det inte öka skräckfaktorn?
The Stand har jag helt missat men jag gillar ju Stephen King så det kan ju bli intressant jue.