Inlägg från: Kramklubba |Visa alla inlägg
  • Kramklubba

Har ni varit med när nära anhörig avlidit? Hur kommer man över detta?

Anonym (:() skrev 2020-01-17 23:29:07 följande:
    Ja det är fruktansvärt vilka känslor man har :( det gör så ont :( 
    Kände du igen din mamma när hon hade avlidit? Jag fick sån chock för jag tyckte att ansiktet ändrades så mycket så jag kände knappt igen henne. Det såg verkligen inte ut som hon. 
    Jag satt vid hennes sida flera dagar innan hon dog. Men ändå hade jag hopp att hon skulle bli bättre. 

Ja vi är flera men mamma stod mig närmast, vi bodde nära varandra och hur livet ska bli utan hennes närvaro vet jag inte :(( Även om jag har syskon och pappa kvar så har vi inte samma releation som jag och mamma. Det kommer bli så tomt :(
    Beklagar din sorg, det kommer gå i vågor hela livet. Kanske kan du stärka din relation med din pappa?

Sedan blir det i och för sig jobbigt den dagen han går bort, så det är ju jobbigt sedan, men jag skulle säga det är värt en bra relation.

En sak som jag brukar upplysa folk om är ju att det är ens eget ego som saknar. Det är något du bör meditera på.
    Förlorade mina föräldrar tidigt. Mor blev sjuk när jag kom in i tonåren och sedan dog något år senare och far blev helt psyksjuk på kuppen och jag hade verkligen superbra relation med bägge två. Mina föräldrar var underbara och extremt skärpta och mångsidiga. Brukar sakna dem extremt mycket när mitt eget liv går knackligt. Skulle emellanåt behöva deras stöd. Men det är dagdrömmerier och självfallet egot som talar.

Svar på tråden Har ni varit med när nära anhörig avlidit? Hur kommer man över detta?