Anonym (:() skrev 2020-01-17 23:29:07 följande:
Ja det är fruktansvärt vilka känslor man har :( det gör så ont :(
Kände du igen din mamma när hon hade avlidit? Jag fick sån chock för jag tyckte att ansiktet ändrades så mycket så jag kände knappt igen henne. Det såg verkligen inte ut som hon.
Jag satt vid hennes sida flera dagar innan hon dog. Men ändå hade jag hopp att hon skulle bli bättre.
Ja vi är flera men mamma stod mig närmast, vi bodde nära varandra och hur livet ska bli utan hennes närvaro vet jag inte :(( Även om jag har syskon och pappa kvar så har vi inte samma releation som jag och mamma. Det kommer bli så tomt :(
Hon såg väldigt annorlunda ut. När hon var död lämnade jag rummet ganska omgående. Fanns ju ingen ide att sitta kvar, jag satt där för att hon skulle slippa vara ensam.
Jag ville absolut inte lyssna på musik en tid efteråt. Jag vet inte varför. Lyssna på dig själv och vilka behov du har, var snäll mot dig själv.
Det gjorde verkligen jätteont. Drömde mardrömmar. Det enda jag tänkte på var mamma.
Idag kan jag tänka på mamma på ett annat sätt. Kan plocka fram både det som var komplicerat i vår relation men också det som var bra.
Även om det känns intensivt just nu, försök få in små moment med det du tycker är roligt också i livet. Äta en bakelse på konditoriet eller vad det nu kan vara.