Smsa 010-nummer? snabba svar tack
Jag undrar om man kan smsa till ett 010-nummer? Har bara fått ett direktnummer, inte mobilnumret.
Jag undrar om man kan smsa till ett 010-nummer? Har bara fått ett direktnummer, inte mobilnumret.
Nej, det är ju en vanlig telefon.
Min jobbtelefon på en myndighet börjar på 010-. Det går inte att SMS till. Vanlig telefon.
Försäkringskassan här.
Jag arbetar också på Försäkringskassan och kan säga att det går att sms:a till 010-numret. Vi får sms:et uppläst som om vi hade fått ett röstmeddelande.
Alltså de flesta går ju att smsa till och man får det uppläst, nu har inte jag ett 010 nummer till företaget utan ett vanlig lokalt nummer och det händer att en av våra leverantörer avvisar med sms, det ringer då upp och smset blir uppläst, sjukt irriterande då man verkligen måste anstränga sig för att koppla vad robotrösten säger
Samma sak var det på min tidigare arbetsplats, växelnumret på företaget och har även hänt när någon smsat fel och skickat till hemtelefon istället för mobil, det värsta är att det fortsätter att ringa tills man har lyssnat på hela meddelandet
Skickade sms till 010-nummer läses upp och det låter jättekonstigt. Bättre att du skickar ett mail:
[email protected]
Detta funkar om det är ett mer ovanligt namn. Är det flera inom myndigheten med samma namn har de även en extrabokstav, som inte kan listas ut så lätt.