Inlägg från: VackraFlicka |Visa alla inlägg
  • VackraFlicka

Onanerar aldrig

Anonym (Vanligt) skrev 2020-01-17 14:02:15 följande:

Jag är en kvinna på 32 år som är singel sen några månader tillbaka. Jag onanerar aldrig eller tänker aldrig på sex. Är det vanligt? Eller är det onormalt? Blir rädd för mig själv, hur ska jag träffa en partner och kunna ha en relation om jag aldrig är sugen på sex?

Äter även antidepressiva och kommer äta dessa resten av mitt liv. Usch är lite rädd känner jag, vill inte leva ensam resten av livet.

Anonym (Vanligt) skrev 2020-01-17 14:27:44 följande:
    Jo tyvärr kommer jag äta dessa resten av livet. Alltså det gör inget att jag inte har sexlust för min egen skull, men i en relation som jag vill ha måste man ju ha sex :/
    "i en relation måste man ju ha sex" skriver du...

Du kanske måste tänka lite annorlunda här. Om du ser sex som ett "måste", så kanske du inte ska ha en relation alls? Inte särskilt trevligt för din ev.  partner att du ser sex som ett nödvändigt ont...

Så, landa i dig själv först, se till att du onanerar och njuter av det, och att du har en längtan efter sex innan du funderar på att skaffa en ny partner. Gilla ditt eget liv helt enkelt, landa i tillvaron. Alternativt sök en asexuell partner, de är nog sällsynta, men finns säkert.

Det är inte jag som är omogen, det är du som är en bajskorv!
  • VackraFlicka
    Anonym (Vanligt) skrev 2020-01-17 14:34:38 följande:
    Jag vill ha en relation, så att inte ha en relation är inget alternativ för mig. Ja jag söker inte aktivt efter en partner nu, men på sikt vill jag ha en och då ingår även sex som jag förstått det som?
    Ja, de flesta människor har behov av sex, varierande hur ofta och vilken form...

Därav, försök att landa i dig själv, du blev ju nyss singel, kanske tar ett år eller två innan du liksom landat. Kanske kommer sexlusten tillbaka, kanske inte. Men att pressa dig själv till att ha sex för att lyckas behålla en partner lär inte funka.

Hade jag inte haft ett stort behov av sex och närhet så hade jag med glädje varit singel resten av livet.
  • VackraFlicka
    Anonym (Vanligt) skrev 2020-01-17 14:40:33 följande:
    Nej landa i 1-2 år kan jag inte. Vill ha barn så kan inte vänta så länge. Jag har behov av närhet och kärlek, saknar kramar och kärlek något fruktansvärt men sex saknar jag inte.
    Du är ju bara 32!!! Massor av år kvar att yngla av sig på...

Att skaffa relation med en man för att använda honom som avelstjur är det värsta en kvinna kan göra. Det är inte en mänsklig rättighet att ha barn.

Skaffa en relation för kärlekens skull, så kommer barn sen av sig självt. Om du får tillbaka lusten dvs. Och det kan nog som nån skrev ge sig självt om du träffar en partner som du blir kär i, men se till att landa i dig själv först och trivas med livet.
Svar på tråden Onanerar aldrig