• Attblimammatill4

Om jag nu är gravid är detta nidblödning? Någon som fått det fick ni det innan ni plussa?

Om jag nu är gravid är detta nidblödning?

Någon som fått det fick ni det innan ni plussa?

Så förvirrad!

Jag har haft såååå kraftiga gravid symptom sen ca äl+5

Mår illa, metallsmak i munnen och saker och ting smakar inget haha och har sååå ont i brösten och på kvällstid är det värst och en del molnande värk i magen och svanken.

Men så igår bim-4 fick jag jätte ljusrosa/ljusbrun flytning/blödning och idag har det kommit lite grann men är det detta det som kallas nidblödning? Hur många dagar är ?normalt? för en nidblödning?

En annan fundering är att kan den komma såhär några dagar bara innan beräknad mens? :-/

Finns det någon som kan dela med sig?

• Svar på tråden Om jag nu är gravid är detta nidblödning? Någon som fått det fick ni det innan ni plussa?
  • mallalala

Fick en nidblödning nu i min tredje grav. Kom någon dag innan beräknad mens och jag trodde det var mensen. Den var typ ljust ljust röd. nästan rosa. Höll i sig två dagar kanske. Sen plussade jag. Kan tillägga att jag fick ett neg test samma morgon som nidblödning kom

• Attblimammatill4
    mallalala skrev 2020-01-15 19:02:50 följande:

Fick en nidblödning nu i min tredje grav. Kom någon dag innan beräknad mens och jag trodde det var mensen. Den var typ ljust ljust röd. nästan rosa. Höll i sig två dagar kanske. Sen plussade jag. Kan tillägga att jag fick ett neg test samma morgon som nidblödning kom

Åh tack för du tog dig tid och svara.

Fick också negativt idag men kan ändå inte tro de är mensen såhär ?dag2? för isåfall skulle jag blöda mycket kraftigare. Du fick mig att hålla hoppet uppe lite till iaf
  • mallalala
    Attblimammatill4 skrev 2020-01-15 19:21:41 följande:

Åh tack för du tog dig tid och svara.

Fick också negativt idag men kan ändå inte tro de är mensen såhär ?dag2? för isåfall skulle jag blöda mycket kraftigare. Du fick mig att hålla hoppet uppe lite till iaf

Min blödning kom fredagen och jag plussade på söndagen. Men blödningen kommer väl när ägget fäster så kan nog ta ngn dag innan kroppen producerar tillräckligt med hormon för att mäta.
  • Anonym (53)

Illamående kommer sällan så fort, oftast runt vecka 7. Om du har symptom borde du kunna plussa, är hormonerna starka nog att påverka dig borde de kunna ge plus

• Attblimammatill4
    Anonym (53) skrev 2020-01-15 21:59:15 följande:

Illamående kommer sällan så fort, oftast runt vecka 7. Om du har symptom borde du kunna plussa, är hormonerna starka nog att påverka dig borde de kunna ge plus

Fast de där är inte riktigt sant så du får nog läsa på lite innan du ger sånt svar du gör för gravid illamående kan komma redan i vecka 3-4, inte ofta man upplever det men ändå så pass att dom nämner de till och med i mina gravid appar eller när man kollar gravid symptom!

Så du menar du att de borde kunna ge plus redan bara för jag har mina symtom?

Men du glömde nog att för de första så måste kroppen börja producera hcg hormonet vilket den gör när ägget fäst sig vilket är ca 7-14 dagar efter ägglossning och de vill säga när man får en nidblödning, inte alla som får det heller men oftast ett tecken på graviditet så att man inte plussat innan är inte konstigt!!

Du kan läsa mer om de här! www.google.se/amp/s/niomanader.se/nar-ska-man-egentligen-testa/amp/
  • mallalala
    Attblimammatill4 skrev 2020-01-16 11:36:12 följande:
    Fast de där är inte riktigt sant så du får nog läsa på lite innan du ger sånt svar du gör för gravid illamående kan komma redan i vecka 3-4, inte ofta man upplever det men ändå så pass att dom nämner de till och med i mina gravid appar eller när man kollar gravid symptom!

Men du glömde nog att för de första så måste kroppen börja producera hcg hormonet vilket den gör när ägget fäst sig vilket är ca 7-14 dagar efter ägglossning och de vill säga när man får en nidblödning, inte alla som får det heller men oftast ett tecken på graviditet så att man inte plussat innan är inte konstigt!!

Du kan läsa mer om de här! www.google.se/amp/s/niomanader.se/nar-ska-man-egentligen-testa/amp/
    Det jag tror Anonym (53) menar är att du inte får symptom förrän du producerar hcg. Och har du haft symptom i så många dagar som du skriver och de beror på att du är gravid borde kroppen producera så mkt hcg att du får ett plus på stickan. Dvs du borde inte kunna ha haft symptom innan din nidblödning eftersom det är först då kroppen producerat hcg.
  • Attblimammatill4
    mallalala skrev 2020-01-16 12:03:30 följande:

Det jag tror Anonym (53) menar är att du inte får symptom förrän du producerar hcg. Och har du haft symptom i så många dagar som du skriver och de beror på att du är gravid borde kroppen producera så mkt hcg att du får ett plus på stickan. Dvs du borde inte kunna ha haft symptom innan din nidblödning eftersom det är först då kroppen producerat hcg.

Okej!

Men då är jag väl inte gravid då eftersom jag fick negativt igår trots alla symptom och troligen en nidblödning.
  • Anonym (53)
    Attblimammatill4 skrev 2020-01-16 11:36:12 följande:

En del kan få det absolut, men det är inte direkt vanligt.

Ja om hormonerna är starka nog att kunna påverka dig så kan de troligen ge plus på stickan.

Du behöver inte låta sur o otrevlig för att jag inte tror du inte är gravid. Du har otroligt dålig attityd i tråden.
  • mallalala
    Attblimammatill4 skrev 2020-01-16 13:14:53 följande:

Okej!

Men då är jag väl inte gravid då eftersom jag fick negativt igår trots alla symptom och troligen en nidblödning.

Nej kanske inte. Men om mensen inte kommer igång så ska du nog testa igen
  • Attblimammatill4
    Anonym (53) skrev 2020-01-16 14:18:43 följande:

En del kan få det absolut, men det är inte direkt vanligt.

Ja om hormonerna är starka nog att kunna påverka dig så kan de troligen ge plus på stickan.

Du behöver inte låta sur o otrevlig för att jag inte tror du inte är gravid. Du har otroligt dålig attityd i tråden.

Sur och dålig attityd? Jag svara ju bara på ditt inlägg!

Vilket du inte gjorde så ditt inlägg var rätt onödigt från allra första början!

Jo man kan ha hur mkt symptom innan kroppen börjar ge positivt på hcg i kisset och blodet! Så ni vet..
  • Anonym (Önskan)
    mallalala skrev 2020-01-15 19:02:50 följande:

Får man fråga mycket kom de på ett ungefär om du minns?

Var de bara när du torka dig eller rann de ut?
  • Anonym (53)
    Attblimammatill4 skrev 2020-01-16 18:14:56 följande:

Sur och dålig attityd? Jag svara ju bara på ditt inlägg!

Vilket du inte gjorde så ditt inlägg var rätt onödigt från allra första början!

Jo man kan ha hur mkt symptom innan kroppen börjar ge positivt på hcg i kisset och blodet! Så ni vet..

Jag sitter i alla fall inte o skriker med utropstecken på folk utan pratar normalt. Jag säger inte att man inte kan, jag oftast om du har såna väldiga symptom så får man ett plus.

När har du BIM?
  • mallalala
    Anonym (Önskan) skrev 2020-01-16 18:16:06 följande:

Får man fråga mycket kom de på ett ungefär om du minns?

Var de bara när du torka dig eller rann de ut?

Kom bara lite lite när jag torkade mig. Inte i trosorna ens.
  • Anonym (53)

Antar att du inte va gravid

Svar på tråden Om jag nu är gravid är detta nidblödning? Någon som fått det fick ni det innan ni plussa?