Inlägg från: Anonym (Super) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Super)

Har kvinnor och män för höga förväntningar på varandra?

AndreaBD skrev 2020-01-17 09:02:25 följande:
    Och varför gav någon mig minus på det nu? Är det inte rimligt att man ska ta ansvar, att man inte ska slå sin partner, eller hota eller ljuga eller missbruka? Det är DE sakerna som förstör relationer.  SKA man kräva mindre, menar du?

Varför tror du jag skiljde mig? Jo, missbruk och dessutom psykisk sjukdom som inte sköttes. 
    Jag tror vi alla vet varför han började missbruka och sluta bry sig om sin sjukdom...
  • Anonym (Super)
    AndreaBD skrev 2020-01-16 22:02:27 följande:
    Ja, tänk, kvinnor har högre krav. T.ex. på att mannen ska ta ansvar hemma och med barnen, inte missbruka, inte slå eller hota eller ljuga. Hemskt höga krav?
    Herregud!
  • Anonym (Super)
    Anonym (No No) skrev 2020-01-17 00:25:43 följande:
    Lever hellre ensam livet ut än att ha något att göra med män från MENA-länder.
    Föredrar män med västerländska värderingar, åsikter och kvinnosyn.
    Japp, det skriver jag under på också.
  • Anonym (Super)
    AndreaBD skrev 2020-01-17 12:00:40 följande:
    Absolut! Det finns också kvinnor som missköter sig. Finns ju ingen anledning varför det bara skulle vara män. 

Men vi pratade ju om varför det är i 70 % av skilsmässorna kvinnor som vill skilja sig. Och där sa jag att jag misstänker att många män har helt enkelt dåliga vanor, tror att man kan göra så och att man kommer undan med det. Det är inte att jag inte tro att männen kan göra bättre. Självklart kan de. Det är väl bara nån trend, någon dålig vana, som sagt, som  spritt sig. 
    Ja, eller så är det inte som DU tror.
  • Anonym (Super)
    AndreaBD skrev 2020-01-17 17:10:37 följande:
    ?? Hur menar du? Att inte kvinnor var ute och yrkesarbetade 1940 kan ju också ha att göra att de hade tillräckligt att göra hemma - utan tvättmaskin, diskmaskin eller modern dammsugare. Visserligen kunde även männen har tagit en del av det, men det gjorde de inte, så då hade kvinnorna fullt upp hemma. 

Och att män väljer kvinna efter sin mamma - det stämmer. Båda mina söner gillar tjejer som är lik mig. Och den typen tjej (mörkt hår) är inte ens så vanligt i Sverige. MEN.... dottern valde också en kille till första längre relation som var lik hennes pappa. Och jag valde också en sån. Så det gäller förstås båda könen. Kanske är det - även där - vanligare att killar koncentrerar sig mer på utseende och tjejer mer på personlighet.
    Njaaa...
  • Anonym (Super)
    AndreaBD skrev 2020-01-17 18:28:45 följande:
    Precis. Kanske var han bara orolig i den situationen. Det är ju en krissituation man är i när man ska separeras och har barn. Det är inte ovanligt att en av partnerna, eller t.o.m. båda hotar varandra med det ena och det andra i den fasen. 

När jag bestämde mig att skilja mig, började min dåvarande man några dagar efter att han fick veta det att hota mig med att han skulle söka ensam vårdnad om barnen. Jag sa bara "lycka till. Du vet väl att du inte har en chans!" Det visste han t.o.m. men han sa han skulle göra det ändå bara för att djävlas. Okej, men det får han själv bekosta då.... Han gjorde aldrig det ändå.  Sånt är bara snack när folk är som mest upprörda. Det bästa man kan göra är att hålla sig lugn och ignorera det. 
    Självklart är man två i en relation och det det var säkert brister hos dig också som gjorde att ni gick isär. Fast det berättar du inte om Skål
  • Anonym (Super)
    AndreaBD skrev 2020-01-17 19:47:00 följande:
    Och det vet DU? Jo, jag har gjort ett fel - valt fel partner. Vi passade inte ihop. Man kan faktiskt inte få det att fungera, om man är för olika. 
    JA, det är väl rätt UPPENBART! Uppenbarligen valde han också fel partner, tanke på hur han mådde. För jag tror knappast att han mådde så dåligt när du träffade och skaffade barn med honom eller har jag fel? Tycker du ska erkänna för dig själv att DU inte är perfekt och kunde säkert gjort mer... 
  • Anonym (Super)
    Anonym (Inget eget ansvar) skrev 2020-01-17 20:19:50 följande:
    Självkritik är något andra skall ägna sig åt.
    Vilka andra? Vad menar du? 
  • Anonym (Super)
    Anonym (Inget eget ansvar) skrev 2020-01-17 20:43:26 följande:
    Personen du "diskuterar" med verkar ju inte särskilt intresserad av att utöva någon som helst form av självkritik.
    A sant.
  • Anonym (Super)
    AndreaBD skrev 2020-01-17 23:21:44 följande:

Finns det även folk här som vill diskutera seriöst, eller bara omogna tonåringar? 

Som vanligt så kan du inte svara för dig...
  • Anonym (Super)
    Anonym (Jaså?) skrev 2020-01-17 20:38:29 följande:
    Nu får väl du komma med källa baserad på kvalitativ forskning. I annat fall är denna "kännedom" existerande i dina kretsar, dvs främlingsfientliga kretsarna.

Känner du min kille? Känner du den manliga halvan av hans och min släkt? Så oerhört korkade påståenden du kommer med i syfte att försvara svenska män.
    Bara tragiskt att försöka. 
  • Anonym (Super)
    AndreaBD skrev 2020-01-17 23:21:44 följande:

Finns det även folk här som vill diskutera seriöst, eller bara omogna tonåringar? 

Svagt av dig att inte svara!
  • Anonym (Super)
    AndreaBD skrev 2020-01-18 23:34:55 följande:

Okej... fortfarande lite osäker, men jag förstår nog grunden.
    Njaaa...
Svar på tråden Har kvinnor och män för höga förväntningar på varandra?