Inlägg från: Anonym (Jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag)

Har kvinnor och män för höga förväntningar på varandra?

Det handlar om att svenska män börjar bli så omanliga att ingen kvinna vill ha dom. Svenska män får anstränga sig och vara lite mer man om de vill få kvinnor intresserade.

• Anonym (Jag)
    mariaskogsrud skrev 2020-01-14 23:17:02 följande:

Håller med dig till fullo. De har blivit mespottor, men som tur var finns det många män från arabländerna i Sverige idag. De har fortfarande manligheten i behåll.

Exakt. Feminismen med sina sjuka ideologer och föreställningar om att män måste vara mindre män och mer feminina samt att allt feminint är gott och allt manligt ont fördärvar mannen.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Hmmmmmmm.....) skrev 2020-01-15 10:00:05 följande:

Svenska män är inte ett dugg omanliga, såvida du inte tycker att kvinnoförtryck är manligt såklart.

Svenska män har blivit oerhört feminina dvs omanliga.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Joe) skrev 2020-01-16 13:53:32 följande:

Fel. All undersökning som publicerats visar att de med jämställda relationer håller ihop i betydligt högre utsträckning än andra.

Kvinnor är inte mer kräsna än förr. Skillnaden är att kvinnor inte längre är lika låsta till en man av sociala och ekonomiska skäl.

När morsan var ung så var det värsta som kunde hända en kvinna att hon skulle hamna på glasberget. För det viktigaste i kvinnans liv var att bli vald så hon kunde bli gift och mamma. Först då var hon en riktig kvinna. Detta innebar att många män inte behövde göra många knop för att få en partner. Det räckte med att de inte söp för mycket och inte slogs.

Idag behöver inte en kvinna en man på samma sätt. Hon lyckas bättre med studierna, är ekonomiskt oberoende, kan skaffa barn på egen hand. Så hon väljer bort män som inte är schyssta eller har samma driv som hennesjälv. Hon accepterar inte ett skitstövelbeteende (som hennes mamma hade haft överseende med). Hon kräver att få vara en jämlik part i relationen annars är hon hellre utan. Och med tanke på att hon vanligtvis har många nära relationer med vänner och familj så är hon inte ensam.

Mannen har nu inte så många saker kvar att snärja en kvinna med. Utan helt plötsligt behöver han steppa upp och visa att han är en bra människa och en attraktiv partner. Det enda hon är ute efter nu är hans kärlek. Inte hans pengar eller beskydd.

Men mannen har inte hängt med i kvinnans frigörelse. Han litar sig fortfarande tillbaka och undrar varför han inte har samma förmån som sin pappa att serveras ett desperat fruntimmer. Han känner sig bestulen på sin rätt till en kvinna och hans eget ansvar att attrahera en partner känns skrämmande och nytt. För nu är det hans personlighet som är avgörande för att få en partner. Det hade han kunnat dölja tidigare.

Vem är du att påstå att det jag och majoriteten av kvinnorna tycker är fel? Och vad har det med jämställdhet att göra?
  • Anonym (Jag)
    Anonym (suck) skrev 2020-01-16 14:45:50 följande:

Du och ditt jävla tjat om mellanösternpacket... Åk och bo i något arabland så får vi se om du tycker dom är lika bra efter det. Och nej, män och kvinnor har inte för höga krav på varandra, bara att det är mycket lättare och sålla bort folk idag tack vare massa dejtingsidor.

Ingen vill ha svenska män.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Super) skrev 2020-01-16 16:20:15 följande:

Vilken rasist du är :( I alla fall... Hur tänker du här? Om ingen vill ha svenska män, varför finns det så många "svenskar" då? Hur går det för dig i vardagen...

Finns många svenska killar som är singlar för ingen vill ha dom. Invandrarkillar har lättare att få tjejer för de är manligare. Ingen kvinna vill ha en feminin man.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Super) skrev 2020-01-16 19:36:27 följande:

Suck suck... Dina ordval får en att förstå vad för människa du är. Grattis! Men okej. Ge mig källor på att det du säger, eftersom att du företräder alla kvinnor över hela världen nu med ditt uttalande. Vill gärna se något som stärker dina väl valda ord. Tror det blir rätt svårt dock. Det roliga blir om du inte kan svara, för då framstår du bara som en lögnare och allt du skriver efter det kan inte tas på allvar. Intressant att se vad du har att komma med...

Det är inget nytt att vi kvinnor vill ha manliga män.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Super) skrev 2020-01-16 20:26:58 följande:

Och där brast det. Hade väl på känna att du inte kunde stärka ditt uttalande.

Vad väljer du själv, manlig man eller mesig man?
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Super) skrev 2020-01-16 20:32:11 följande:

Kan inte du beskriva en manlig respektive mesig man?

Vet du inte vad manlig betyder? Så som utländska män är. Mesiga är rädda, blyga, män som inte vågar ta initiativ eller skämma bort sin kvinna. Män ska behandla sin kvinna som en prinsessa.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Super) skrev 2020-01-16 20:55:01 följande:

Inte för att vara DEN, men, utländska män från områden som du syftar till är kända för att inte ha så mycket mellan benen att hänga i julgranen och hygienen brukar vara rätt dålig. Vilket blir lite konstigt när de lägger på en rejäl show och sedan inte kan prestera... Men om det är manligt för dig, så får det också stå för dig. Hoppas det smakar...

Det stämmer inte alls.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Super) skrev 2020-01-16 21:14:57 följande:

Det stämmer väldigt bra! 

Hur vet du det?
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Super) skrev 2020-01-16 21:39:55 följande:

Rätt uppenbart, jag är en del av samhället. Så hur kan man inte veta. Allt annat är en lögn.

Bara för att du skriver det betyder inte att det är sant.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (tradnat) skrev 2020-01-17 06:45:57 följande:

Snarare för låga. Pga genustramset får män och kvinnor inte längre lära sig att vara en bra make/hustru. Värden kring lojalitet finns inte längre och vi förväntas ha massa olika relationer under livet och skilja oss minst en gång. Kvar finns sex och förälskelse, dvs något flyktigt och flytande. Förälskelse och sex bygger inte på hållbara värden på samma sätt som att vara en god make/hustru gör, utan det bygger på yta och status - och här är det lätt att ha höga/märkliga förväntningar. Nej, fram för högre RIKTIGA och VIKTIGA krav. Och lär barnen att ställa långsiktiga krav både på sig själva och på sin framtida partner.

Exakt! Kunde inte skriva det bättre själv.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (No No) skrev 2020-01-17 00:25:43 följande:

Lever hellre ensam livet ut än att ha något att göra med män från MENA-länder.

Föredrar män med västerländska värderingar, åsikter och kvinnosyn.

Svar på tråden Har kvinnor och män för höga förväntningar på varandra?