Inlägg från: Anonym (Hans) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hans)

Pulverdiet 2020, häng med!

Började förra veckan med nutrilett.

Hade ett vad med en vän att när vi fyller 40 så ska vi vara i vårt livs bästa form. Jag gick från 112 till 79 och mådde så jävla bra. Kunde vara ute och springa en mil flera gånger i veckan & tränade gym 3ggr/v.

Sprang tough viking och massa andra hinderbanslopp både i Sverige och utomlands.

Sedan fick jag problem med ryggen, kunde inte röra mig, blev sjukskriven och trots flera läkarbesök fick jag kriga mig till en röntgen efter ett år och då hittade de att ryggen var kras...

Startvikten var 110.1 och nu efter en vecka 107,5...

Har börjat kunna komma ut på lite promenader, men 5 km är max vad jag klarar, och då med smärta som golvar mig resten av kvällen. Men det är värt det, måste ner!

Hänger gärna med här i tråden.

• Anonym (Hans)

Hoppas ju att ryggen ska lösa sig. Men en viktnedgång är viktig för att avlasta den så mycket som möjligt. Sedan måste jag komma iväg på gymmet och göra sjukgymnasten träningar, men det sitter hårt inne...

Det tog ett jäkla tag att gå ner förra gången, gick i etapper, men då jag hade skoj på vägen. Fattar inte heller varför jag lät det gå så här långt upp igen. Men va fan, det är bara att börja streta neråt igen!!!

Igår simmade jag 800m och idag har jag gått en halvmil. Nu börjar det bli väldigt jobbigt att känna övriga familjens matlukt. Men jag ska klara 3 veckor på pulver innan jag smakar på något annat!

Det här klarar vi!! :)

• Anonym (Hans)

Grattis!!!

Imorron har jag kört 2 veckor = - 4,5 kg!

Det känns jäkligt skönt, samtidigt som det känns som det går så långsamt jämfört med hur mycket "jobb" det är att offra maten.

De sista dagarna har varit f.ö.r.b.a.n.n.a.t jobbiga.

Men en vecka till SKA jag klara, sedan hoppas jag på hålla ut mer.

Är du också väldigt frusen? Brukar i vanliga fall gå i T-shirt året runt, men nu är jag som en isbit.

• Anonym (Hans)

Helt otroligt, hade ökat i vikt sedan igår... Hur är det möjligt???

• Anonym (Hans)

Helt otroligt, hade ökat i vikt sedan igår... Hur är det möjligt???

• Anonym (Hans)

1,5 timme promenad är skitbra!!

Jag ska hålla ut denna veckan också men sedan klagar jag nog av en stund med Pulver. Får se om jag håller upp en vecka och sedan kör igång igen.

Under den tiden som jag kommer äta riktig mat har jag räknat ut exakt vad jag ska äta redan nu, då behöver man inte tänka på maten.

Jag kommer äta

2 Ägg till frukost = 150 kcal

3 viktväktarsoppor under dagen, de ligger mellan 91 kcal och 210 kcal st, så de får jag kombinera ihop till rätt mängd kcal.

Och sedan på kvällen om jag behöver och har råd med det i kcal så kan jag käka en tonfiskpåse 114 kcal. (katten är galen i tonfisk, så får se hur mycket jag får av påsen... )

Så sammanlagt kommer jag inte gå över 750 kcal/dag, men jag får tugga! :)

Vi är skitduktiga!!!

• Anonym (Hans)

1,5 timme promenad är skitbra!!

Jag ska hålla ut denna veckan också men sedan klagar jag nog av en stund med Pulver. Får se om jag håller upp en vecka och sedan kör igång igen.

Under den tiden som jag kommer äta riktig mat har jag räknat ut exakt vad jag ska äta redan nu, då behöver man inte tänka på maten.

Jag kommer äta

2 Ägg till frukost = 150 kcal

3 viktväktarsoppor under dagen, de ligger mellan 91 kcal och 210 kcal st, så de får jag kombinera ihop till rätt mängd kcal.

Och sedan på kvällen om jag behöver och har råd med det i kcal så kan jag käka en tonfiskpåse 114 kcal. (katten är galen i tonfisk, så får se hur mycket jag får av påsen... )

Så sammanlagt kommer jag inte gå över 750 kcal/dag, men jag får tugga! :)

Vi är skitduktiga!!!

• Anonym (Hans)

Välkommen :)

Försöker dricka extra vatten, men det är svårt... Men jätteviktigt för viktnedgången.

Vägde in mig på 102,0 i morse = - 8,1 kg!!

Så jäkla nöjd.

Ska verkligen försöka en vecka till innan jag börjar äta mat.

Har ett foto som jag tittar på när motivationen sjunker. Det är hur jag såg ut före jag började träna förra gången och när jag var som starkast.

Vad har ni för motivation när det är skitjobbigt?

Ni får gärna skriva när ni tränar och vad, det sporrar mig att gå ut en extra promenad eller liknande.

Kämpa!!

• Anonym (Hans)

Skitsnyggt *apploderar*

Idag är min sista dag på Pulver, då har jag också gjort 4 veckor. Väger mig imorron :)

Så nu fram till den 6 mars blir det Viktväktarsoppor och ägg... Har saknat Ägg med salt så det gör ont *flin*

Enda målet jag har med de kommande veckorna är att inte gå över 750 kcal/dag.

Jag hoppas innerligt att viktminskningen inte avstannar.

6 mars åker familjen till London. Och vi är en "testa-nya-smaker"-familj så under de två dagarna vi är där kommer jag tillåta mig själv att äta fritt. Sedan blir det räkna kcal igen till juli då vi åker till Italien.

Vart ska du åka?

• Anonym (Hans)

Hamnade på - 9,9 på 4 veckor. Känns jäkla skönt.

Hinner inte skriva mer just nu, kommer tillbaks...

Svar på tråden Pulverdiet 2020, häng med!