isolande skrev 2020-02-04 19:14:36 följande:
Tydligen har de flera firmor som rekryterar för samma tjänst.
Hur som helst fick jag jobbet, med 6 veckors semester och 48 tkr/månad.
Men...jag informerade min chef och ville ha ett planeringsmöte inför att jag slutar och hon blev SÅ arg. Tyckte jag var proffsig som inte sagt till i förväg att jag sökte jobb och undrade om jag hade någon som kunde ersätta mig (?). Hur hade jag tänkt kring det liksom?
Jag blev så chockad eftersom jag naturligtvis bara tänkt att man sa upp sig och sedan jobbade uppsägningstiden. Det är väl inte på mitt ansvar att avveckla mig själv och lära upp nån ny innan jag kan gå? Dessutom har jag jobbat med min chef i 12 år och hon har aldrig någonsin tilltalat mig på det sätt som hon gjorde tidigare.
Jag sa att vi skulle fundera över helgen och ses i veckan för att prata mer innan jag signar ngt kontrakt och säger upp mig. Idag textade hon att jag skulle ta tillfället i akt att fundera över om jag vill stanna kvar och isf i vilken roll och med vilken lön (!).
Så vad FAN GÖR JAG NU?
Nu tänkte jag vara lite negativ i en del du skriver.
Tycker du verkar vara lite ?ego? i sättet du tänker på gällande din uppsägning.
Kanske ?statligt? tänk ?
Självklart kan man ?bara? säga upp sig, men det väl inte mer än sjyst att säga till att man är på väg att gå vidare, speciellt om man jobbat där i 12 år, så man hinner hitta en ersättare OCH även hinner lära upp denna, vanligast blir med den som har tjänsten (du)
Vad jag förstod så var du ?chef? för ditt område ? och i så fall så borde du verkligen ha ett annat tänk än vad du har nu, som att tex rekommendera och underlätta för en efterträdare, kanske någon kollega som du vet skulle vara lämplig ?
Helt enkelt att lämna över på ett sjyst sätt! och inte bara tänka på sig själv, då är man ingen bra chef,
Men oavsett om du är chef eller inte så lämnar man över på ett sjyst sätt och inte med ditt tänk.
Sen håller jag med om vad flera skriver, lönen är inte allt! speciellt inte när det skiljer så lite,
huvudsaken är ju att man får ut det man vill av jobbet, att trivas, utveckling, framtid, kollegor mm
Bara du kan känna vilket jobb som är bäst för dig.