• Blond tjej

Varför fungerar familjeliv så dåligt?

Pimpinellan skrev 2024-05-28 20:41:18 följande:
    Tack! Ingen aning hur man laddar ner adblock till dator. Är det verkligen meningen det ska krylla av annonser och flera som lägger sig över texten? Hur tänkte de här?
    Har det på dotterns dator som har Microsoft edge men jag är osäker hur hon gjorde  
  • Blond tjej
    Anonym (Konsulten) skrev 2024-06-02 11:08:16 följande:

Jag har jobbat med denna typ av siter som är gratis. Före sociala medier så var det fler besökare och då behövdes inte lika mycket reklam. Nu behöver dessa siter reklamen för att överleva.

Så Adblock gör att siterna blir sämre eller läggs ned förr eller senare.

En bra tumregel: Behöver man inte betala för att använda siten så behöver man acceptera reklamen om man vill att siten ska överleva. Adblock leder bara till mer reklam eller att siten läggs ned.

De prestandaproblem som TS klagar på kommer mindre sannolikt att åtgärdas om många kör Adblock. Det är annonserna som denna siten och många andra lever på. Så snälla. Sluta använda Adblock på seriösa siter som du vill använda.

Då får dom fixa till sidan så det inte ploppar upp reklam som lägger sig över texten
  • Blond tjej
    Xenia skrev 2024-06-09 17:31:57 följande:

Undrar varför detta händer när jag ska posta ett inlägg

"Du har fastnat i spamfiltret"

Vad är det för spamfilter som inte kan skilja på spam och seriösa inlägg?

Det händer lite då och då för mig också 
  • Blond tjej
    molly50 skrev 2024-06-29 11:42:24 följande:
    Har du lagt till trådarna bland dina favoriter?

Om man har svarat i en tråd så blir den automtiskt en favorit
  • Blond tjej
    Tom Araya skrev 2024-07-12 21:29:33 följande:
    Jag kunde citera ditt inlägg nu, men har märkt att det i flera trådar idag och igår inte har fungerat. Flertalet andra på forumet har uttryckt att de upplever samma sak.
    Det funkar att citera ibland utan att uppdatera sidan till det går att citera 
  • Blond tjej
    Xenia skrev 2024-07-16 14:56:55 följande:

Och fortfarande kan jag inte citera (el anmäla)! Nu är helgen över, vad gör de ansvariga?

Jag kan anmäla och citera nu 
  • Blond tjej

Fastnade i spamfiltret efter två inlägg i kväll fast som tur var så hjälpte det att logga ut och in igen  för att få bort spärren 

• Blond tjej
    Anonym (A) skrev 2024-08-23 20:52:00 följande:

Det funkar bra igen, mycket spam dock. 

Fast det finns mycket att göra ännu för denna version saknar många funktioner som fanns på gamla FL    
  • Blond tjej
    Nandez skrev 2024-10-09 21:30:39 följande:
    Ja, det håller jag med
    Gästboken saknas, man ser inte vilka som är inloggade och man kan inte ändra sin e-postadress 
  • Blond tjej
    Nandez skrev 2024-12-02 21:57:43 följande:
    Ja, saknar den mycket
    Samma här 
    molly50 skrev 2024-12-02 22:03:42 följande:
    Ja,samma här. Och fotogalleriet verkar inte heller synas för andra än en själv.
    Det är märkligt att det finns ett fotogalleri som man bara kan se själv  
  • Blond tjej
    molly50 skrev 2024-12-03 21:25:10 följande:
    Nej,precis. Man undrar varför det finns där om ändå ingen annan än en själv kan se det. Förvånad
    Den här versionen av FL är nog inte riktigt klar ännu 
Svar på tråden Varför fungerar familjeliv så dåligt?