Känner du dig trygg i Sverige?
Är kvinna, 34 år och bor för närvarande i Stockholm på söder, men har bott i både bättre och sämre förorter. Växte upp på landet utanför Göteborg och bodde ett par år inne i centrala Gbg. Jag har i princip alltid känt mig trygg i stan men känner mig fruktansvärt otrygg på landet. Rädsla är ju en känsla som inte alltid är rationell och jag tycker inte att det är konstigt att folk känner sig otryggare med tanke på hur agens medierapportering ser ut. Tittar man bara på den och lyssnar på ex. SD så kan man ju få för sig att det är kaos och katastrof vilket ju inte är sant. Däremot kan jag, om jag går själv på en folktom gata och en man (oavsett nationalitet) går bakom mig, känna mig otrygg. Män generellt är ju det största hotet mot kvinnor.
Sen skrev nån att det var synd om folk som inte längre kunde ha märkeskläder eller diamanter på sig. Och där känner jag bara att cry me a river...Svårt att känna sympati för dem. Och det har väl genom alla tider varit så att de som visar upp sitt välstånd riskerar att bli av med det...