Instagram - blir GALEN
Jag har ett konto på instagram, stort enligt vissa, litet enligt andra.
Jag har en sidoinkomst (konst) som är beroende av att instagram slussar folk vidare till min hemsida. Därför är likes osv viktigt för mig. Ju fler som gillar, desto fler som följer och till sist kanske surfar vidare till hemsidan. Ni fattar.
MEN. Hur jag än gör så får jag inte kontot att växa. Jag tappar följare hela tiden, samtidigt som jag iofs ibland får några nya, så jag går +-0 hela tiden. När jag lägger upp bilder så tappar jag följare. Om jag pausar några dagar så tappar jag också följare.
VIKTIGT: jag har provat ALLT. Tro mig. Jag har skitsnygga bilder och ett jättefint flöde, så det är inte där felet ligger. Lämnar helst inte ut den då jag vill vara anonym. Jag har haft kontot sen 2014 så jag har liksom bra koll på vad jag gör, är ingen nybörjare.
Saker jag provat som ni inte behöver tipsa om:
- använda alla möjliga hashtags (såklart) och provat alla kombinationer. Få tags, många tags, relaterade, orelaterade, små, stora, engelska (jag har internationell följarskara), svenska.
- provat posta på olika tider (vilket inte spelar nån roll då det såklart alltid är miljoner aktiva dygnet runt)
- skriva captions, inte skriva captions. Ha med frågor i captions (ingen svarar)
- vara med i giveaways med andra stora konton (såna med 50 000+ följare)
- använda stories med tags i
- göra kontot lagom personligt men ändå professionellt så dom ser att det är en vanlig människa bakom
- riktat in mig på olika målgrupper
- har en stående rabatt i shopen för dom som delar mina bilder på ig
- delar och tipsar om andra relaterade konton (får ofta tillbaka men det leder inte till nåt i längden)
- spanat på andra liknande konton för att se hur dom gör och om det är nåt jag missat
Det är väl det jag kommer på just nu. Jag har läst tusen guider. Det är som att jag har nån jävla block på mig på instagram, vilket jag vet att jag inte har för okända gillar ju mina bilder alltså syns jag på hashtagsen. Andra jag följer, vissa som inte ens gör lika snygga saker som jag (förlåt skrytet men så är det) bara växer och växer och får 10 gånger så många likes på sina bilder, fast dom har en tredjedel så många följare.
Vad gör jag för fel?!