• FamiljeLisa

Instagram - blir GALEN

Integrera med dina följare är mitt bästa tips. Släng in vänliga kommentarer och gilla mycket bilder så kommer du att få samma respons tillbaka. Du kan inte bara sitta ner och vänta på att likes ska ramla in utan du måste jobba för det. Jag ser en väldigt många fina bilder och produkter dagligen, men gillar och följer enbart de som ger mig någonting tillbaka. Undantaget för internationella/nationella företag som typ Stadium, Adidas och liknande.

• FamiljeLisa
    bananmilkshake skrev 2020-01-13 13:33:17 följande:

Åh, det gör jag. Önskar det hjälpte. Jag jobbar hårt med Instagram, sitter inte och väntar. 

Jaha okej, kanske borde du i så fall bredda din marknadsföring och inte enbart förlita dig på instagram? Om du har en så bra produkt som du nämner så borde du kunna få ut mer av att få hjälp med att marknadsföra dig.
  • FamiljeLisa
    bananmilkshake skrev 2020-01-13 13:36:57 följande:

Eller alltså, jag hinner ju inte kommentera 2300 följares bilder. Många är låsta, många har ju liksom bara suddiga matbilder. Jag följer många tillbaka, som antingen är konstnärliga själva eller bara för att vi lärt känna varandra. 

Du kan ladda ner en app som analyserar dina spökföljare. Avfölj dessa och fokusera enbart på de som gillar tillbaka. Sedan tänk större än instagram. Det finns för övrigt en funktion där du kan göra reklam för din sida så du poppar upp i nya folks flöden.
  • FamiljeLisa
    bananmilkshake skrev 2020-01-13 13:43:30 följande:

Men vet liksom inte hur... jag står på marknader någon/några ggr per år. Är med i fb-konstgrupper, samt grupper relaterade till där jag säljer mina produkter (Etsy tex). Jag svarar att jag sysslar med konst (fast specificerar mer) om jag träffar nya människor som undrar vad jag gör, osv, vilket ofta leder till att vi börjar följa varandra på ig och så. 

Men utöver sociala medier, marknader och word by mouth så vet jag inte hur jag ska ta mig vidare. 

Jag vet att det nog skulle funka att fråga runt i passande butiker om jag får ha mina smycken där, men dels så tar dom hög provision och så förlorar jag kontrollen över mitt varumärke (jag har en viss grafisk profil vad gäller inslagning, hur paketen ser ut osv och gillar inte att nån i en butik bara skulle slänga ner smycket i nån ful organzapåse). Har iofs blivit tillfrågad om jag vill ha några grejer i en butik med samma inriktning i Ohio och funderar på att tacka ja (en ig-bekant faktiskt). 

Anlita ett professionellt företag som kan hjälpa dig att marknadsföra dig.
Svar på tråden Instagram - blir GALEN