• Cheescake

Vad skulle du tycka om att ha ett LSS-boende i ditt bostadsområde?

Anonym (Anonym) skrev 2020-01-12 12:07:39 följande:

Oj så jobbigt att ha folk med diagnoser omkring sig... "Det hör inte hemma i villaidyllen." Nähä, men en sådan attityd hör inte hemma i ett demokratiskt land heller.

Snacka om att de gör en höna av en fjäder.

Man vet ju dessutom inte hur många till synes normala grannar som har diverse diagnoser....
  • Cheescake
    Anonym (Bizz) skrev 2020-01-12 14:32:45 följande:

Fel och fel, det är väl egentligen inget fel men jag vill inte bo granne med dem.

Och det är min fulla rätt att välja var jag ska bo.

Antar att du gör en full koll på dina blivande grannar innan du söker nytt boende, man vet aldrig kan vara npgon av de som har diagnoser eller stark psykisk ohälsa...
  • Cheescake
    Anonym (Bizz) skrev 2020-01-12 20:15:29 följande:

Nej, det har jag inte.

De som är oberäknerliga.  För att de är just det, oberäknerliga.

Det kan tekniskt sätt även personer utan någon formell diagnos vara...
  • Cheescake
    Anonym (Jag) skrev 2020-01-13 20:08:19 följande:

Tråkig inställning du har till dina brukare när du kallar de patienter. Du hjälper de i deras hem

Och de kan fortfarande kallas patienter. Eller brukare, kunder eller vårdtagare. Vad man kallar dem beror mycket på vad man säger på arbetsplatsen. Inget av oden är fel eller rätt.
  • Cheescake
    Anonym (Jag) skrev 2020-01-13 20:08:19 följande:

Tråkig inställning du har till dina brukare när du kallar de patienter. Du hjälper de i deras hem

Och de kan fortfarande kallas patienter. Eller brukare, kunder eller vårdtagare. Vad man kallar dem beror mycket på vad man säger på arbetsplatsen. Inget av oden är fel eller rätt.
Svar på tråden Vad skulle du tycka om att ha ett LSS-boende i ditt bostadsområde?