• Freya18

Föräldrar: När hinner ni städa på dagen?

Vi har en son på 19 månader och dagarna flyger fram! Jag och maken jobbar 75% och maken tar ut föräldradagar ibland sen har vi sonens mormor som barnvakt emellanåt. Snart ska sonen börja på förskola.

Min fundering är angående städning. Sen han föddes hinner jag aldrig städa färdigt det jag har börjat med. Prioriterar hans lek mera än städning. Det är inte så att det ser ut som en svinstia här hemma, men jag kan bli otroligt stressad över kartonger som står framme i en evighet, kläder som inte hinner tvättas i tid och att det alltid finns disk att ta hand om.

Jag har inte fått till en bra rutin kring detta. När sonen har somnat vid 19-20 är vi helt slut.. Hur fixar ni med städning på bästa sätt? Är nyfiken på hur andra har det hemma.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Föräldrar: När hinner ni städa på dagen?
  • Freya18

Det är verkligen sant att städningen och plocka undan saker tar aldrig slut. Evighetsjobb.

Den rutinen som vi har fått till bäst är att efter middagen stannar en av oss i köket och städar undan disk och torkar bord. Sen på morgonen plockar jag ur diskmaskinen om jag hinner.

Sonen är så pass liten så han blir lätt missnöjd om jag lägger fokus på städningen. Emellanåt tycker han att det är kul att gå runt med en trasa och putsa som mamma gör. :) Sen vill han gärna springa runt mina ben när jag dammsuger, inte för att han är rädd, mera nyfiken. Och då blir det så svårt att dammsuga alla rum. Ingen bra rutin kring det. Tar lite här och där när det hinns.

Svar på tråden Föräldrar: När hinner ni städa på dagen?