Inlägg från: Anonym (A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A)

okej priser för en självlärd konditor?

Areyam96 skrev 2020-01-11 20:12:08 följande:

Såg nu att vissa av mina emojis blev frågetecken haha. Behövde förklara det så att ni inte tror något annat ;)

Vill också nämna att jag har nu ändrat på min blogg om hur många bitar det blir. Jag har skrivit att ? eftersom att alla skär olika storlekar på tårtor så kan jag inte lova hur många bitar det blir men här har ni alla storlekar på mina former. ?

Hoppas ni tycket detta är bättre än det som var innan

Är det inte bättre att ha ett visst antal bitar per tårta i alla fall? Kan vara svårt för en kund att räkna ut vilken storlek de vill ha, bättre att få en fingervisning om vilken storlek man ska välja. Tårtor brukar anges i bitar.
  • Anonym (A)
    Anonym (Hobbytårtmakare) skrev 2020-01-11 21:21:13 följande:

Smör finns bara i 500g/förpackningar, men du behöver egentligen bara 350g i tårtan, men du måste ändå köpa de 150g extra, ska de utgifterna räknas in i tårtan eller eftersom du behåller de 150g själv så behöver köparen då bara betala för 350g?

Smör finns i förpackningar om 250g, 500g och 1000g.

Köparen ska betala för det som går åt för tårtan. Resterande smör kan ju användas i annan kunds tårta. Du tar väl inte betalt för en hel bakpulverburk heller eller för en hel mjölförpackning?
Svar på tråden okej priser för en självlärd konditor?