Inlägg från: Anonym (Tjejkompisen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tjejkompisen)

dottern vill inte ses

Jag kan nästan lova dig att hon inte är oskuld längre. Så du behöver inte oroa dig över det längre. Och vet du - hon kommer säkert att bli sårad i sitt liv, även hjärtesorg, och det har säkert redan hänt. Och hon klarade det, kom över det och gick vidare. Det är så man växer som människa. Att utvecklas som person är också viktigt i kristendomen. Så släpp den oron, för som sagt, det har redan hänt. Hon kommer förmodligen inte komma till dig med relationsproblem pga att er relation inte är nära alls, men om hon in framtiden då ni förhoppningsvis kommit varandra närmare kommer att göra det, så får du hitta ett sätt att förhålla dig till det, för det är så föräldrar gör och du vill väl vara hennes förälder? 

• Anonym (Tjejkompisen)
    cosmoo skrev 2020-01-11 14:56:54 följande:
    om hon nu inte skulle vara oskuld längre, så undrar jag varför hennes mamma en gång hörde av sig och bad mig följa med till ungdomssmottagningen med henne för p-piller.
    hon sa då att hon aldrig ville ha sex.

Det tänker väl alla någon gång i livet att man aldrig vill ha sex, när man är för liten och tycker att sånt är äckligt. Men det ändras ju när man växer upp och blir äldre. Det kan ändras på någon månad, beroende på ens sexuella/mentala/emotionella mognad. 

Du tror ju inte på riktigt att hon aldrig kommer vilja ha sex, då skulle hon ju inte kunna ge dig några barnbarn, och hon har ju en pojkvän/dejt nu. De har med största sannolikhet sex (och hon har säkert haft det innan med andra). Det är väldigt sällsynt med en relation utan sex om bägge är 15+ år. 

Svar på tråden dottern vill inte ses