Inlägg från: Anonym (.....) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.....)

dottern vill inte ses

cosmoo skrev 2020-01-09 18:47:46 följande:

jag har smsat ett par gånger förut och frågat hur hon mår, hon svarar alltid att allt är bra och då tappar jag lusten till att svara liksom, min nya fru har aldrig visat något intresse i henne egentligen, jag har försökt att låda dom komma nära också men min nya fru verkade aldrig vilja, jag skulle kunna gissa att det också varit en faktor, men vad ska man göra, jag kan ju inte dumpa frun bara för att saker gått fel.

Vilken kass fru som inte ens ansträngt sig det minsta eller uppmuntrat er relation
  • Anonym (.....)
    cosmoo skrev 2020-01-09 21:03:51 följande:

jo kanske.

men jag hoppas bara att jag kommer vara involverad när hon får barn.

Du verkar bry dig mer om det än er relation. Varför är det nu så viktigt? Tänk om hon inte vill ha barn?
  • Anonym (.....)
    cosmoo skrev 2020-01-10 13:56:14 följande:

jag har frågat om hon ska göra något kul i helgen, vad hon önskar sig i present etc.

men hon svarar alltid bara "inget" eller "jag vet inte".

klart man tappar lusten om hon aldrig ger mig chansen till att visa att jag har förändrats.

Men ok, hon har ingen skyldighet att vara precis som du vill när du inte har varit schysst mot henne! Hon är ditt barn!

Låter som du skulle behöva rätt många föräldrakurser faktiskt.

Ens barn älskar man och stöttar villkorslöst och har du inte betett dig som en förebild ska, kan du inte kräva nåt av henne. Du kan börja med att be om ursäkt.

Du låter otroligt omogen och snarstucken
  • Anonym (.....)
    cosmoo skrev 2020-01-10 13:54:39 följande:

jag kanske inte heller har varit snäll gällande vissa saker.

har ibland sagt att hon inte får vara ihop med någon då jag är rädd att hon ska förlora oskulden.

är inte riktigt beredd att se henne växa upp då jag hade så liten tid med henne när hon var yngre.

Och sen att du hade så liten tid med henne är inte hennes fel. Hon känner sig förmodligen övergiven av dig och att du inte tagit och tillräckligt ansvar som förälder.

Man kan inte spela nåt spel som förälder. Mitt jobb som mamma är att visa att jag alltid finns där för dem, oavsett vilket humör de är på. Att ha en trygghet utan villkor
  • Anonym (.....)
    cosmoo skrev 2020-01-10 18:07:46 följande:
    jag har tappat bort hennes nummer. 
    jag hörde av mig till hennes mor tidigare idag och fick inget svar där ifrån heller, jag vet att hon snart är vuxen, men jag vill samtidigt inte att hon ska skaffa en pojkvän, eller förlora sin oskuld etc, jag vill inte att hon ska bli sårad på det sättet, och ifall hon kommer till mig och berättar att något sånt hänt så har jag ingen aning om hur jag ska bemöta henne.
    Men alltså att du ska försöka dig på att kontrollera hennes oskuld och pratar om det i vartannat inlägg, där är det ju nåt som är riktigt snett! Det visar ju att du inte alls "bättrat" dig.

Jag är inte förvånad att hon tar avstånd.. du behöver ju snarare bearbeta ditt kontrollbehov om det ens ska finnas en liten chans.
    Hon är inget litet barn längre och är med den killen hon vill.
  • Anonym (.....)
    cosmoo skrev 2020-01-10 18:14:50 följande:
    jag älskar henne villkorslöst.
    det är just därför jag under två års tid försökt bygga en relation med henne men hon verkar inte ha någon som helst lust till att släppa in mig.
    jag frågade henne innan min andra dotter skulle döpas ifall hon ville komma, hon sa nej.
    när vi skaffade en hund, så frågade jag om hon ville träffas och kanske gå en promenad med nya hunden, hon sa nej.
    jag erbjöd henne till och med att följa med på vår semester i somras, hon sa återigen nej.
    när hon slutade 8;an, erbjöd jag mig att komma på hennes skolavslutning, återigen ett nej.

tro mig, jag har erbjudit, jag har frågat. men hon vill inte, och då vet jag inte vad mer jag ska göra.
    Om du varit på henne mycket om hennes oskuld tidigare, så är det inte konstigt att hon säger nej till allt det där nu.
  • Anonym (.....)
    cosmoo skrev 2020-01-10 18:54:07 följande:
    jag har inte varit på henne, jag vill som jag sagt förut inte att hon ska bli sårad och komma till mig, för då vet jag inte vad jag ska säga eller göra.
    Men såna här tankar måste du ju bara släppa, det är inte villkorslös kärlek att oroa sig så pass mycket... Som förälder får man fokusera på att försöka lära barnen att skilja på rätt och fel och guida dem till att fatta bra beslut när de blir större.  

Kanske för att du inte har varit så delaktig i hennes liv gör att du känner så. Men detta spelar liksom ingen roll nu med tanke på att er relation inte är bra. Nåt har ju gjort att hon känner som hon gör och det är det du ska fokusera på, inte på hennes kommande partners, barnbarn och dylikt.
  • Anonym (.....)

Sen att bli sårad, det hör liksom livet till och är inget du kan styra över iaf. Hon går väl till sin mamma kanske om det händer, och du inte känner att du kan inte prata om sånt.
    Släpp allt sånt, viktigaste är att bara finnas där och inte analysera sönder sina barns liv. Om du vill ses, säg bara att du saknar henne..
    Det räcker kanske gott så.

• Anonym (.....)
    cosmoo skrev 2020-01-10 20:37:45 följande:
    jag vet.
    jag har bara lite svårt att släppa oron av att kanske aldrig få träffa mina framtida barnbarn osv.
    Men flickan är ju bara 17-18 år, det kan vara typ femton-tjugo år kvar tills hon får barn (och du barnbarn).
    Och som sagt, det kanske inte ens blir barn, alla kan inte få barn heller...
    Detta borde inte ens vara en tanke i ditt huvud, utan du borde bara fokusera på att få det att funka mellan er. Det är det viktiga, inget annat.

Om du har såna här "dolda" motiv för er relation märker hon det så klart.
  • Anonym (.....)
    cosmoo skrev 2020-01-10 21:04:14 följande:
    jag smsade henne för ett par minuter sen, frågade hur hon hade det och hon sa att det var bra,  att hon dejtade någon också, vilket fick mig att bli orolig, jag skrev okej och sen dess hördes vi inte av mer, jag fattar inte varför hon plötsligt lät mig veta det (är djupt kristen) så det är därför jag nu har svårt att acceptera att hon faktiskt dejtar någon.
    Då svarar du "va kul" eller nåt i den stilen. Vad är det som är så svårt? (Det blir inga barnbarn heller om hon inte får träffa killar).

Du kommer sabba det med dina yngre döttrar också om du inte greppar det här.
  • Anonym (.....)
    cosmoo skrev 2020-01-11 00:33:32 följande:
    är det inte normalt att vara orolig för sin dotters umgänge när man inte har kontakt?
    jag är inte skraj för sånt, jag tycker bara att det är otroligt att min snart 18 åriga flicka är ihop med någon.
    då vi har sådan dålig kontakt.
    Men det här låter nästan som någon form av hederproblematik.. Är ni svenskar? Vi bor i Sverige och det är 2000-talet, och hon har rätt till sin egen kropp.
    Oroa sig gör nog de flesta föräldrar, men kan ändå bara finnas där och stötta. Inte hindra sina barn från att leva och göra sina egna misstag.

Sen är det ju så, att ju mer frånvarande och kontrollerande en pappa är, desto större risk är det att flickor vänder sig till "bad boys", eftersom de inte vet hur en schysst kille ska vara.. Kolla statistiken.

Det blir så märkligt bara när ni nu har så dålig kontakt och när du säger själv att du inte varit helt reko tidigare, att du snöar in dig på vem hon träffar..
    Det kommer inte hjälpa ditt case.
    Förmodligen känner hon sig sviken av dig sen barndomen, och därav ointresset för sina halvsyskon/dig.

• Anonym (.....)

Hur reagerar din dotter när du säger att hon inte ska ha kille och vara oskuld? Tror du att der varit positivt för er relation? Hur skulle du själv känt i hennes ålder om dina föräldrar höll på så?

• Anonym (.....)
    cosmoo skrev 2020-01-11 15:00:31 följande:

min dotter lekte en gång med hennes halsyster när hon var bebis, (den första) och då hörde jag min fru säga åt min dotter att inte leka med lillan, såklart sa jag till henne men hon verkade inte bry sig.

så jag tror att min fru är otroligt glad att min dotter inte kommer åt hennes halsyskon längre.

Kommer åt?? Ja inte konstigt att er relation tagit skada, varken du eller frun verkar ha sunda tankemönster.

Och om nu hon bara åt en morot på besök - det är ett barn, inget att bli kränkt över.
Svar på tråden dottern vill inte ses