• Ess

dottern vill inte ses

Anonym (.....) skrev 2020-01-09 19:10:12 följande:
    Vilken kass fru som inte ens ansträngt sig det minsta eller uppmuntrat er relation
    Varför ska hon uppmuntra till en relation med en människa hon varken känner eller egentligen vill ha i sitt liv?
    Det är väl ändå ts som är hennes förälder och han som ska vilja träffa henne. Det ligger uteslutande på honom att ha en relation med dottern. Lägg ansvaret där det hör hemma!!
  • Ess
    cosmoo skrev 2020-01-10 13:54:39 följande:
    jag kanske inte heller har varit snäll gällande vissa saker.
    har ibland sagt att hon inte får vara ihop med någon då jag är rädd att hon ska förlora oskulden.
    är inte riktigt beredd att se henne växa upp då jag hade så liten tid med henne när hon var yngre.
    Håller du på så så förstår jag fullt ut att hon inte är så intresserad av att ha kontakt med dig. 
    Börja bemöta henne som en vuxen människa. Du kan ta intiativet att bjuda hem henne på middag en kväll, OM du är beredd att själv ta ansvaret för det och inte lägga över ansvaret på din fru att planera, laga maten och passa upp gästen.
    Jag tycker det låter som du själv är den som behöver växa upp och börja ta ditt eget ansvar och inte bara skylla på andra och "omständigheterna" osv. Vill du ha kontakt så tar du kontakt och fullföljer det, annars låt bli.
  • Ess
    cosmoo skrev 2020-01-10 18:49:14 följande:
    ja, vi kanske gjorde det, men samtidigt trodde jag att min dotter skulle ta den nya som en extra mamma och se henne på det viset. men det blev tydligen inte så.

jag har bett om ursäkt många gånger och bett om nystart, men som jag har skrivit i övre meddelanden. hon verkar inte bry sig.

jag hade henne som kontakt, och jag har försökt o leta upp hennes nummer via nätet men kommer bara till hennes mammas nummer.
    Du måste skämta!
    Tror du att en mamma/barn relation bara händer så där helt apropå?
    De måste lära känna varann, och sen måste de klicka, och sen tar det många år om de ska få den typen av nära relation till varann. Det är dessutom DU som bär ansvaret för att de ska få någon typ av relation överhuvudtaget.
    Det är inte ens säkert att varken din dotter eller din fru vill ha den typen av relation, de kanske trivs bäst som "bekanta".
  • Ess
    cosmoo skrev 2020-01-10 21:04:08 följande:
    jag smsade henne för ett par minuter sen, frågade hur hon hade det och hon sa att det var bra,  att hon dejtade någon också, vilket fick mig att bli orolig, jag skrev okej och sen dess hördes vi inte av mer, jag fattar inte varför hon plötsligt lät mig veta det (är djupt kristen) så det är därför jag nu har svårt att acceptera att hon faktiskt dejtar någon.
    Helt plötsligt hittade du hennes nummer!
  • Ess
    cosmoo skrev 2020-01-11 02:53:57 följande:
    jag anstränger mig så gott det går, jag kan inte tvinga henne till att skriva inte heller bestämma, jag oroar mig för hennes oskuld då jag är djupt kristen, jag fattar att hon ska bestämma sånt själv, men jag känner mig bara otillräcklig.

jag vet inte ens ifall mamman gratta henne från mig eller inte, som jag sagt i tidigare inlägg så har jag försökt att leta upp hennes nummer via nätet, har frågat hennes mor men hon vill inte svara på mina sms.

jag vet inte vad jag ska göra, får väll höra av mig till pojkvännen och höra, om jag nu får veta vem han är.
    Och sen tappade du bort det igen......

• Ess
    cosmoo skrev 2020-01-11 15:00:31 följande:
    min dotter lekte en gång med hennes halsyster när hon var bebis, (den första) och då hörde jag min fru säga åt min dotter att inte leka med lillan, såklart sa jag till henne men hon verkade inte bry sig.
    så jag tror att min fru är otroligt glad att min dotter inte kommer åt hennes halsyskon längre.
    Är där något mentalt fel på din dotter?
    Med tanke på att hon "lekte" med halvsyskonet och din fru är glad att hon inte kommer åt dem mer....

• Ess
    cosmoo skrev 2020-01-11 15:02:19 följande:
    vi har båda haft henne på julmiddagar när hon var yngre, då ville min fru laga maten medans jag fick hit henne.
    då ville min dotter inte äta något, allt hon åt var en morot.
    och min fru blev såklart besviken på henne då hon tog en insiativ att faktiskt få ihop oss alla och så vill inte barnet äta.
    Då har din fru gjort något försök och kan med mer än gott samvete skita i henne. Det är upp till dig om du vill ha kontakt med henne.
Svar på tråden dottern vill inte ses