Inlägg från: Anonym (Insane in the membrane) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Insane in the membrane)

dottern vill inte ses

Tycker din dotter verkar klara sig bra utan dig. Du fokuserar på helt fel saker. Oskuld, please hon är 17-18? Den har hon nog "tappat" redan. Och vad gör det? Nej, absolut ingenting.

Du är otroligt egoistisk. Du bytte i princip ut dottern mot nya frun. Allt i er relation kretsar kring dig. Och du ska ha barnbarnen.

Sen sist, du är otrolit tafatt. Du tappa bort hennes nr. Ringde mamman och sa att hon skulle gratta. Vilket engagemang! Starkt jobbat.

Om du vill ha en relation får du anstränga dig lite. Du är den vuxna, det är du som har skyldigheter inte hon. Du klagar på att hon inte svarar "bra" på dina frågor. Du menar svarar som du vill. Men hon känner ju inte dig heller. Varför ska hon då lämna ut sitt liv? För du har biologiskt band? Nej. Du får tyvärr anstränga dig och jobba på relationen. Bjud henne på fika. Var wild and crazy, säg åt henne att ta med pojkvännen. Så kan hon ha någon form av backup.

• Anonym (Insane in the membrane)
    cosmoo skrev 2020-01-11 02:53:57 följande:

jag anstränger mig så gott det går, jag kan inte tvinga henne till att skriva inte heller bestämma, jag oroar mig för hennes oskuld då jag är djupt kristen, jag fattar att hon ska bestämma sånt själv, men jag känner mig bara otillräcklig.

jag vet inte ens ifall mamman gratta henne från mig eller inte, som jag sagt i tidigare inlägg så har jag försökt att leta upp hennes nummer via nätet, har frågat hennes mor men hon vill inte svara på mina sms.

jag vet inte vad jag ska göra, får väll höra av mig till pojkvännen och höra, om jag nu får veta vem han är.

Ok, klartext: kontakta ej pojkvännen. Under inga som helst omständigheter ska du kontakta pojkvännen. Det är bara creepy och påträngande. Du kan däremot bjuda dottern på fika och fråga om hon vill ta med sig pojkvännen. Det ger henne extra stöd. Behöver inte vara ensam med dig. För jag förutsätter att du förstår att vara ensam med dig kan vara jobbigt. Ni har ju ingen relation. Du är en bekant och äldre man. Detta är ju inte direkt det umgänge en tonåring vill ha. Lägg till att hon troligtvis är oerhört sårad, besviken och kanske arg över hur du behandlat henne.

Du kan nog vara lugn gällande hennes eventuellt samtal om hjärtesorg och sex. Du är nog den sista som hon känner som hon kommer prata med det om. Om hon gör det lär hon ju i sådana fall bara säga något om hennes pojkvän, vem han är eller hur mycket hon tycker om honom. Men det är tveksamt om hon ens gör det.

Sen tycker inte jag du anstränger dig för fem öre. Du skickar ett sms och sen är allt klart. Känns mer som ett sätt för dig att lägga ifrån dig ansvaret. "Jag skicka ett sms, titta vad duktig jag är. Hon har inte svarat, titta vad dålig hon är". Det spelar ingen roll att du bara får ok tillbaka. Du får skriva något annat då. Som nämnts tidigare. Det är du som är förälder, det är du som slutat ha en relation. För det är du som ska hålla uppa den. Om ni hade haft en relation och hon valt att avsluta i vuxen ålder, då hade det varit en annan diskussion. Men nu fallerade relationen redan då hon var ett barn.

Ok, mamman ger dig inte nummret. Jag förutsätter att du vet var hon bor. Skriv ett brev. Kolla facebook. Anaträng dig lite. Du kan ju inte beklaga dig över att ni inte ha en relation om du är passiv.
Svar på tråden dottern vill inte ses