Inlägg från: Anonym (A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A)

dottern vill inte ses

cosmoo skrev 2020-01-09 18:47:46 följande:
    jag har smsat ett par gånger förut och frågat hur hon mår, hon svarar alltid att allt är bra och då tappar jag lusten till att svara liksom, min nya fru har aldrig visat något intresse i henne egentligen, jag har försökt att låda dom komma nära också men min nya fru verkade aldrig vilja, jag skulle kunna gissa att det också varit en faktor, men vad ska man göra, jag kan ju inte dumpa frun bara för att saker gått fel.
    Det är väl först och främst du som ska jobba på att skapa en bättre relation till din dotter, inte din nya fru som ska visa intresse.

Tonåringar svarar sådär, då svarar du med att berätta om din dag, du frågar vad hon har för planer för resten av veckan, om hon ska göra något kul i helgen etc. Det är du som vuxen som måste driva konversationen. Om du "tappar lusten" pga hennes knapphändiga svar så kanske din vilja att skapa en bättre relation med din dotter inte är så stor.....
  • Anonym (A)
    cosmoo skrev 2020-01-10 13:56:14 följande:
    jag har frågat om hon ska göra något kul i helgen, vad hon önskar sig i present etc.
    men hon svarar alltid bara "inget" eller "jag vet inte".
    klart man tappar lusten om hon aldrig ger mig chansen till att visa att jag har förändrats.
    Det är inte skäl för att tappa lusten att föra ett samtal, du får anstränga dig om du vill vara en del av hennes liv. Var förberedd på att det inte kommer vara lätt och att det kommer kräva en del jobb från dig. Det låter som om du behöver en hel del hjälp i ditt föräldraskap.
  • Anonym (A)
    cosmoo skrev 2020-01-10 21:04:14 följande:
    jag smsade henne för ett par minuter sen, frågade hur hon hade det och hon sa att det var bra,  att hon dejtade någon också, vilket fick mig att bli orolig, jag skrev okej och sen dess hördes vi inte av mer, jag fattar inte varför hon plötsligt lät mig veta det (är djupt kristen) så det är därför jag nu har svårt att acceptera att hon faktiskt dejtar någon.
    Men svarade du bara "okej"? Varför ställde du inga följdfrågor när hon ändå berättade att hon dejtade någon? 
Svar på tråden dottern vill inte ses