Inlägg från: Mammaresan |Visa alla inlägg
  • Mammaresan

Vi som planerar graviditet 2020!

Skönt att det är några kvar i tråden! :) Här väntar jag på mensen ännu!

Undrandee skrev 2020-01-27 12:32:10 följande:

Japp! BIM 7/2. Fick som sagt en glad, fast gubbe på ÄL stickan onsdag-fredag. Hade riktig molvärk under fredagen och sexade på kvällen. Igår på ÄL testet fick jag rund ring igen. Så hoppas nu det tar sig! Hatar att inte veta vilken dag själva ÄL ägde rum! Hade bara sex den 21 och 25 denna ÄL, känns för lite :(

Hoppas du får ditt plus snart, ge inte upp!

Jo men det minns jag ju! Det kan ju räcka med en gång för att det ska bli! Håller oavsett tummarna för dig!
    Nathiis skrev 2020-01-27 14:06:33 följande:

Jadå (: Jag är på cd 9 efter min första mens efter förlossningen (dottern är snart 10 mån). Tog ett äl-test idag för att se hur det såg ut och det var ganska starkt så jag får väl testa igen sen men det kan ju gå upp och ner (:

Hur har det gått för dig? :)
    trollkvinna123 skrev 2020-01-27 15:58:30 följande:

Ja, jag är på cd 15 och "borde" ha äl idag, men inte fått utslag på tester. Har dock inte tagot dagens än. :) men har lite ont i höger äggstock så kanske är det på g ändå. Om min äl kommer snart så har jag BIM 10/2. :)

Spännande med en ägglossning snart! :D Har det stegrat något än?
  • Mammaresan

Oj här händer det massor! Jag har haft lite paus härifrån nu för att det känns skönare så. :) Händer ändå inte mycket här. Har varit tiden mellan mens och ÄL. Vekar som ÄL kom under dag 13-14 den här gången så mensen och BIM bör hamna tidigare än beräknat. Nu är det bara att räkna ner och vänta ca 11 dagar innan det är någon idé att testa. Hoppas kunna hålla mig tills dess denna gången! Men tiden nu går ganska segt och börjar jag ens tänka på test så börjar det klia i fingrarna. Haha!

• Mammaresan

Jag klarade av att vänta 6 dagar efter att jag skrev. Haha! Det var väldigt negativt idag men har en känsla av att jag är gravid och att något hände där i söndags natt. Hoppas hoppas! Nu är jag kluven kring om jag faktiskt ska skippa att testa imorgon och vänta till på torsdag att testa. Men vet inte om jag kan hålla mig. Jag är ju på ÄL+9 idag så blir ÄL+10. Vet inte hur lång tid det tar för HCG att stiga för att kunna synas efter en implantation. Om det nu var det. Tungan ute

• Mammaresan

Vilka är kvar i tråden? Kan vi inte göra en BIM-lista?

BIM-lista:

Mammaresan 26/2

Plussat:

• Mammaresan
    zetterlund00 skrev 2020-02-20 12:41:52 följande:

Hej! Jag och min sambo har nu försökt bli gravida i 1år och 3månader. Idag tog jag detta test, vågar inte riktigt tro att det är ett streck vad säger ni ? :) lycka till alla ni som försöker!

Tycker också det ser positivt ut. Grattis!
  • Mammaresan
    Petrodahlberg skrev 2020-02-20 21:49:56 följande:

BIM+4-5 nu! Ingen mens, men uppsvälld som satan och mensvärk. Vad är detta?!

Har du tagit ett gravtest?
  • Mammaresan

Här väntar jag in oberäknelig mens mest. ;P Negativa test, 16 dagar sedan ÄL, och på dag 29 i cykeln så det kan ta ett tag till innan mensen kommer! Mest troligt under denna vecka (kommande dagar däremot).

Hur går det för er andra?

Åh men stort grattis Petrodahlberg!

• Mammaresan
    Petrodahlberg skrev 2020-02-26 11:28:09 följande:

Tack så jätte mycket! Vecka 6 (5+5) idag men sjukligt illamående :p

Hoppas verkligen du får uppleva de jag gjorde denna månad, neg på BIM och ingen mens, tog tester när jag passerat BIM med 7 dagar ;) håller tummarna!

Åh kan tänka mig! Hoppas det inte blir värre med illamåendet. Oj ja det var verkligen speciellt att du plussade 7 dagar efter BIM! :D Testade du något emellan? Kan ju tyvärr inte se din bild här genom mobilen då det är någon bugg just nu. Men vad är det för test du plussade med?

Jag har fortfarande inte fått mens. Dag 31 i cykeln nu men är väldigt skeptisk till om det är någonting. Mina cykler kan ju vara så här långa av sig själva så vågar inte hoppas på något sådant. Har ju aldrig plussat efter BIM förutom en gång och det var en väldigt speciell gång med flera blödningar som slutade i missfall tyvärr (för flera år sedan). Så är av naturen orolig för sena positiva graviditetstest utifrån tidigare erfarenheter. Det är dock inte samma för alla, vissa plussar sent för deras kropp funkar så! Min verkar inte funka så när allt är som det ska men vem vet. Jag kan ju inte vara säker. Inte har jag blödit något men sitter på spänn och bara väntar på mensen. Vågar inte testa igen heller för är så tungt att se ett negativt test! En hoppas ju när en testar! Fast kan ju såklart inte hjälpa att undra. När mensen kommer är det ju definitivt medan jag intellektuellt försöker övertala mig själv att om det varit något hade det visat sig. Mensen är fortfarande inom den "normala" tiden för mig.
    trollkvinna123 skrev 2020-02-25 17:32:35 följande:

Väntar på att min ÄL ska vara. :)

Bästa tiden enligt mig! ;) Vet du ungefär när den borde komma och när BIM landar? Hur långa menscykler har du?
    nattispattis16 skrev 2020-02-27 05:13:10 följande:

Hej. Jag är ny här.

Hoppas det går bra att jag hoppar rakt in i tråden ????

Men är så fundersam.

Den 16 jan tog jag ut min pstav.

Och fick mens 2-7 feb

Hade ägglossning 14-15 feb.

Min mens är beräknad nu på fredag.

Och inför varje mens så brukar jag få extrema mensvärkar flera

Dagar innan den väl kommer.

Men inte fått några såna känningar än,

Var i förrgår kväll som det högg till i livmodern, men slutade efter 10 min ca.

Kan jag vara gravid tro?

Har tagit rfsu röda gravremsor, men har hört att dom inte är 99%att lita på.

Och att dom är väldigt sega med att känna av det som är i urinen.

Har ni testat remsorna? Tänkte om det var någon som har varit med om det.

Tack på förhand

Välkommen! Vissa tycker inte om RFSU, jag själv har ingen dålig erfarenhet av dem. Däremot är de röda remsorna inte så känsliga test så kan fortfarande vara för tidigt att testa! Håller tummarna för dig. :)
  • Mammaresan
    Magda11 skrev 2020-02-27 13:44:43 följande:

Alltså... Jag plussade på RFSUs vanliga test i söndags och borde fått mens senast den 24e (fick mens 24 januari senast). Har fortfarande inte fått mens. Har bara väldigt mycket flyttningar (så mycket att jag flera gånger trott att jag fått mens pga känt att det blivit blött i trosorna. Förlåt om det är TMI, haha). Gjorde alldeles nyss ett CB-gravtest och det var neg. ÄL-test har gett starka utslag sedan i söndags (vilket de aldrig brukar på mina vanliga dagar).

Kan jag vara gravid ändå?

Tappade hoppet efter CB-testet, men förstår inte varför ÄL ger ovanligt mycket utslag och varför mensen inte kommer... Har också diverse graviditetssymptom utöver flytningarna, men de kan ju lika gärna vara inbillning.

Det låter märkligt! Du har ju plussat redan så varför skulle plussat hux flux bara försvinna 5 dagar senare? :/ Var det ett tydligt plus i söndags? Eller ett svagt så det kan varit ett spökstreck? Jag hade köpt ett annat test och provat med. Kissa med något annat än morgonurin då koncentrationen borde vara högre nu för att ge utslag även mitt på dagen. :) Samt att det kanske blir en lagom dos HCG för testat att mäta.

Om det fortfarande är negativt och mensen inte kommer över helgen så ring MVC och kolla om de kan kika med ultraljud om det är något som inte står rätt till.
  • Mammaresan

Här provade jag att testa idag då jag ändå haft svagt illamående sedan i söndags förra veckan. Sedan inatt och nu är den olidlig men fortfarande "Inte gravid"! Så då är det väl officiellt helt enkelt. Känner mig dum i slutändan bara... Däremot kan jag inte fatta vad det här långvariga illamåendet är. Antar att det är en väldigt envis magsjuka? Har inga andra tecken. I början av veckan var magen dålig men den är ju inte det längre. Har mått normalt utöver illamåendet som börjar bli olidligt! Vad finns det som kan göra att en går med ett dovt illamående hela dagarna som tillslut bara blir värre och värre?

Dag 32 i cykeln nu och fortsätter vänta tålmodigt, dock väldigt uttråkad vid det här laget... :'(

• Mammaresan

Fortfarande ingen mens här och bara negativa test. Nu tycker jag bara mensen kan komma så jag kan gå vidare! Nästa förväntad BIM landar i april här fast när exakt vet jag inte såklart än. Min cykel är ju oregelbunden men till på fredag ska väl ändå denna menscykel vara avklarad i alla fall..! Det är dag 34 och väntan fortsätter på den försvunna mensen. ;P

• Mammaresan
    vegaveravegavera skrev 2020-03-02 11:06:51 följande:

Sitter i samma sits! Hade BIM i lördags. Inte ett spår av mens. Mycket mensvärk dock och otroligt spända och ömma bröst och även (förlåt)lös i magen vilket jag alltid blir i början på mens. Varför kommer den inte?!?

Ja jag förstår inte heller.. börjar undra om ÄL kom ybersent på dag 23-24 i slutändan.. Då är det ju inte konstigt att den blir sen med nästan 2 veckor. Men jag vet inte. Tycker kroppen beter sig knasigt. Livmodertappen samt känslan i slidan/tappen visar inga tecken på mens än. Så bara att fortsätta vänta. Så segt och jobbigt att behöva vänta, att känsla i slida/tapp är tecken på graviditet men att så ändå inte är fallet då det är negativa test. Hade ju inte sex senare så kan inte vara tidigt gravid heller. Finns bara en chans som kan ha blivit prickad i februari. ;P Och den skulle visat sig vid det här laget. Dag 35 idag här. Vilken menscykeldag är du på?
  • Mammaresan
    vegaveravegavera skrev 2020-03-02 12:33:00 följande:
    är på dag 32 nu. har haft 29 dagars cykel på pricken sen i september, innan dess lite mer oregelbunden, mellan 26 och 31 dagar typ. undrar om jag kan ha hoppat över min äl helt denna månad? hade inte alls några symptom på äl utan gick bara efter kalendern. det är som att detta planerande och kartläggande av cykeln har stressat upp kroppen och satt den helt på strejk.. 

Ja då har du väntat länge också! Jag trodde faktiskt jag hade en tidig ÄL den här månaden men jag kan ju ha helt fel.. Tänkte prova ägglossningstest nästa månad för att se om det stämmer att ÄL kommer när jag själv tror. Bara mensen dyker upp någon gång! Verkar inte bli någon mens idag heller. Får se imorgon..!

Ja, kroppen kan ju göra sådär långa cykler när ÄL hoppar över en månad. Det är ju normalt att det händer vilken kvinna som helst någon av alla de kalendermånader som finns.

Känner du dig uppstressad så kan det också inverka ja men skulle det funka att bara köra regelbundet sex kanske och släppa allt annat (nästa cykel)? Se till att det finns spermier där varje 2-3 dagar och fokusera på njutningsfullt/roligt sex?

• Mammaresan
    EllieB skrev 2020-03-02 19:30:09 följande:

Äl test var klart positivt igår och även idag på fm. På em idag var det neg. När infaller äl då?

Om jag förstått det rätt så är mest troligt imorgon. :) Mellan 24-48 timmar efter positivt ägglossningstest infinner sig ÄL. Kan nog variera lite men där på ett ungefär. Så nu är en bra tid att ha sex! ;)
  • Mammaresan

Idag kom mensen efter en lång 35 dagar cykel så taggad på att ge det ett nytt försök den här månaden. :)

Nytt BIM blir 4/4!

• Mammaresan
    vegaveravegavera skrev 2020-03-03 19:13:49 följande:

inget spår av min mens här... hade mensvärk imorse men sen ingenting. så frustrerande. meen var på resa förra veckan sön-fre och hade bim i lördags. ibland kan ju en resa eller en flytt ställa in eller ta bort mensen. har hänt mig förut. januari 2019 hade jag en 43 dagars cykel.

det störiga med att inte få mens men ridas av pms och mensvärk är ju att jag känner mig så jävla gravid eftersom symptomen är dom samma. tog dock ett test igår(bim+2) och det var helt blankt så så är inte fallet. eller hur? skulle ni testat igen med morgonurinet imorgon då det är bim+4? vänta längre kanske..?

Jo det är skönt! Låter jobbigt med dina symtom. Jag testade 2 dagar efter det testet som var negativt (efter BIM) så det är bara att prova någon av dessa dagar. Är du säker på när ÄL var? Finns det möjlighet att du blivit gravid senare än du tror?
    Mortiscia80 skrev 2020-03-03 19:23:46 följande:

Huff... Sitter på dag 30 i cykeln, hade förväntat mig mens redan i slutet av feb pga typiska förtecken men fortfarande inga som helst spår av blodiga flytningar som visar att det faktiskt startar. Negativt gravtest igår morse =/ Vad betyder detta..?

Jobbig väntan. Svårt att veta om det bar handlar om en sen mens eller en svårmätt graviditet. När var ÄL och hur långa brukar dina cykler vara?
  • Mammaresan
    Mortiscia80 skrev 2020-03-04 07:36:50 följande:

Jag börjar nästan misströsta helt och funderar på tidigt klimakterium (jag blir 40 i år), även om min mamma säger att hon hade mens länge...

Jag har loggat min mens regelbundet sedan hösten och genomsnittet är 26 dagar men det kan skifta allt från 23 till 30 dagar. Det värsta är att med ett enda undantag så har cykeln sedan dess bara blivit längre och längre, även om det fortfarande är inom mitt "vanliga" snitt från tidigare år så blir man ju lite orolig...

Min äl är minst sagt märklig. Jag började testa med stickor i höstas och såg aldrig några utslag så använder nu CB (använt två cykler), som visar max utslag redan en vecka in i cykeln (mens är bara två dagar sedan ett och ett halvt år tillbaka) så det är tveksamt att äggen är mogna för befruktning då, man ska ju helst ha äl från dag 11 och framåt.

Om jag får mens nu så kommer jag ringa gyn för en utredning. Det kan ju räcka med att skjuta lite på äl så äggen åtminstone är mogna för befruktning när de kommer. Dag 31 nu och inte minsta tillstymmelse till blodiga flytningar som signalerar att mensen kommer en eller två dagar efter.

Kan tänka mig att du blir orolig. Det låter inte onormalt biten med en så tidig ÄL. Det är bara mogna ägg som kan släppa. Fast du kanske tänker på något annat? Däremot tycker jag det låter klokt att få kollat upp och få hjälp tidigt. Även om det finns stegring på testen betyder det inte att ägglossningen sker och att ägg släpper i slutändan. Då kan det vara skönt att få hjälp och de kollar upp allt

Jag hoppas såklart för dig att det kommer se fint ut och att det snart blir en bebis!
    vegaveravegavera skrev 2020-03-04 12:22:18 följande:

Jag vet inte när ÄL var, tar inga tester och brukar inte ha några symptom. Har 29 dagars cykel på pricken, alltid nästan. Dag 34 nu. Men tänker att ÄL blev uppskjuten eller ställdes in denna månaden pga stress över utomlandsresan jag var på förra veckan. Har haft sex nu varannan dag sen jag kom hem, ÄL kanske kan ha varit när jag skulle fått mens eftersom jag slappnade av när jag kom hem tänker jag...? Om mensen inte kommit om 1,5 vecka testar jag gravidtest igen!

Ja stressen kan ju påverkat. Håller tummarna för dig! Låter klokt och starkt av dig att hålla dig borta från att testa i 1,5 vecka nu! Om ÄL var senare än du trodde finns ju helt klart chansen. :)
  • Mammaresan
    vegaveravegavera skrev 2020-03-05 12:06:00 följande:

Jag har fått mens idag!! Glad för det faktiskt. 5 dagar över tiden är tillräckligt lite för att det inte behöver vara några problem med cykeln. Så nu är jag på banan igen! Ska ladda upp me vitaminer, musslor och kött till nästa ÄL och ha sex varje/varannan dag så snart mensen är slut , ända till nästa beräknade BIM vilket är 3 april!!

Åh skönt att mensen kommit nu! Då har vi BIM bara 1 dag ifrån varandra! :D Här är det 4 april.
Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!