Inlägg från: Eveelina89 |Visa alla inlägg
  • Eveelina89

Vi som planerar graviditet 2020!

Heej!

Kan man få vara med här?

Vi planerar ett Lill-syskon och förhoppningsvis blir det av vid ägglossningen nästa vecka! Har aldrig använd preventivmedel, så det gäller att pricka rätt dag för mig. Kanske borde köpa ägglossningstest..

• Eveelina89

Hej!

Jag hoppar in här hos er, har försökt aktivt i 4månader ungefär och är skengravid varje månad. Jag tar helt för många test alldeles för tidigt! Hur kan ni hålla er? Hehe.

Jag fick starkt positivt på ägglossningstestet 18/6 (dag 15) starkare än teststräcket det jag dock tycker är konstigt är att jag har 34 dagar i min cykel men ändå ägglossning dag 15?

Idag fick jag negativt gravtest, sticka. Är jag helt för tidigt ute? Bör jag vänta ett tag till? Jag börjar faktiskt känna stockningar i brösten, något hårdare, inte lika som vid mens och min mens ska inte komma förrän om drygt 2 veckor. Jag har världens kortaste stubin, blodådrorna på brösten syns tydligare och har även blött näsblod (?).

• Eveelina89
    Msofie skrev 2020-07-01 10:06:33 följande:

Min cykel är 32 dagar och min ägglossning verkar komma mellan dag 15 och 19, olika från månad till månad. Tänker nog även att 10 dagar efter ÄL kan vara i tidigaste laget, har du provat igen? :)

Det blev negativt och det är snart dags att prova igen. :) Hoppas det kan gå vägen denna gång : )
  • Eveelina89
    Nathaliekarlsson90 skrev 2020-07-18 13:43:55 följande:

Vill bara tipsa om en sak. Jag gjorde precis som dig. Tog tester och hade stenkoll. På ägglossning om mens och allt. Sen när det var dags för tredje försöket tänkte jag äh nu skiter jag i det här. Jag låter det ha sin gång. Så jag tog bort apparna och tog inga ägglossningstester eller något. Och igår plussade vi. Jag fick också höra ta det lugnt och tänk inte så mycket. Det är inte lätt men när jag väl bestämde mig att låta det gå sin egen gång då gick det direkt. Ungefär som att kroppen bestämde sig för att bara du tar det lugnt kommer det hända. Hoppas allt går bra för er och att ni plussar snart <3

Tack så mycket! Ja om det inte fungerar denna gång så gör vi nog så. Vi hade även svårt att bli gravid med första pojken, 5år, och nu efter 10år har jag endast blivit gravid en gång. Känns ganska hopplöst. Men det är bara att hoppas, men snart lägger vi ner och bara kör efter känsla, det får väl ta den tid som behövs. Tack, och grattis till dig <3
Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!