• Msofie

Vi som planerar graviditet 2020!

Hej tjejer,

Vill gärna följa eran resa! Jag och min fästman bestämde oss i februari för att försöka få barn, inte haft p piller sedan oktober. Har försökt tre ägglossningar, inte lyckats än. Måste säga att jag tycker processen är mycket jobbigare än väntat... Har BIM om 10 dagar, hoppas.

• Msofie

Hej tjejer,

Vill gärna följa eran resa! Jag och min fästman bestämde oss i februari för att försöka få barn, inte haft p piller sedan oktober. Har försökt tre ägglossningar, inte lyckats än. Måste säga att jag tycker processen är mycket jobbigare än väntat... Har BIM om 10 dagar, hoppas.

• Msofie
    Eveelina89 skrev 2020-06-28 21:11:53 följande:

Hej!

Jag hoppar in här hos er, har försökt aktivt i 4månader ungefär och är skengravid varje månad. Jag tar helt för många test alldeles för tidigt! Hur kan ni hålla er? Hehe.

Jag fick starkt positivt på ägglossningstestet 18/6 (dag 15) starkare än teststräcket det jag dock tycker är konstigt är att jag har 34 dagar i min cykel men ändå ägglossning dag 15?

Idag fick jag negativt gravtest, sticka. Är jag helt för tidigt ute? Bör jag vänta ett tag till? Jag börjar faktiskt känna stockningar i brösten, något hårdare, inte lika som vid mens och min mens ska inte komma förrän om drygt 2 veckor. Jag har världens kortaste stubin, blodådrorna på brösten syns tydligare och har även blött näsblod (?).

Min cykel är 32 dagar och min ägglossning verkar komma mellan dag 15 och 19, olika från månad till månad. Tänker nog även att 10 dagar efter ÄL kan vara i tidigaste laget, har du provat igen? :)
  • Msofie
    Asplövet18 skrev 2020-07-01 10:04:53 följande:

Välkommen :) 

Vi är på försök typ 33 och inte lyckats än, inte trodde man att det skulle vara så jävligt...

Håller tummarna!!

Håller tummarna för er! Kan inte ens föreställa mig hur påfrestande de måste vara att ha försökt så länge, känner mig löjlig som tycker de är jobbigt bara efter 3 försök.
  • Msofie
    Eveelina89 skrev 2020-07-13 19:27:56 följande:

Det blev negativt och det är snart dags att prova igen. :) Hoppas det kan gå vägen denna gång : )

Åh vad tråkigt att höra men lycka till nästa gång, håller tummarna! Själv är man på BIM+2 men negativt test imorse, så vet inte hur landet ligger än så länge..
  • Msofie
    Nathaliekarlsson90 skrev 2020-07-17 06:40:49 följande:

Hej på er! Igår blev jag otroligt lycklig! Igår plussade jag! :D

Åh wow stort grattis!
Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!