Inlägg från: Petrodahlberg |Visa alla inlägg
  • Petrodahlberg

Vi som planerar graviditet 2020!

Vi har precis börjat med bebisverkstaden här hemma! Blir hans andra och min första.

Börja äta folsyra för en vecka sedan och börja med oskyddat igår så nu håller jag tummarna och tår att det går fort.

Vad använder ni er av för att öka chanserna? Några tips?

Helt ny i planeringen på bebis.

Lycka till allihopa!

• Petrodahlberg

[quote=80203195][quote-nick]Leah56 skrev 2020-02-03 12:28:45 följande:[/quote-nick][/quote]

Ja man önskar ju så så sååå gärna att det ska ta sig på första försöket! Men jag försöker intala mig att det kommer ta minst 1år innan det blir ett plus på stickan ????

• Petrodahlberg

BIM+2-3 idag. Alla tecken på mens så som mer finnar, extremt ömma bröst, värk i nedre delen av magen som kommer och går, lätt illamående då och då, och svälld. Är hårsnodd som gäller på arbetsbyxorna!

Som tur är så har jag ställt in mig på att detta kommer ta minst 1år innan lyckad graviditet för att inte få för kraftiga förhoppningar. Denna omgång är bara första försöket, men på något sätt kan man inte riktigt sluta tänka på att man kan va med en liten. Blir lite smått tokig av väntar på tant röd ????

• Petrodahlberg
    Nathiis skrev 2020-02-18 21:22:53 följande:

Alltid spännande och jobbigt även om man inte förväntar sig något. Är på Äl+7 idag med första försöket med syskon till vår tjej .. Förväntar mig inte att det ska gå på första men man är ju ändå så där jobbigt hoppfull !

Ja man blir ju extremt hoppfull, det riktigt tär på en :p
  • Petrodahlberg
    zetterlund00 skrev 2020-02-20 12:41:52 följande:

Hej! Jag och min sambo har nu försökt bli gravida i 1år och 3månader. Idag tog jag detta test, vågar inte riktigt tro att det är ett streck vad säger ni ? :) lycka till alla ni som försöker!

Ser absolut positivt ut! Grattis!
  • Petrodahlberg
    Mammaresan skrev 2020-02-21 02:51:24 följande:

Har du tagit ett gravtest?

Tog ett som var ett starkt minus på BIM, inte vågat tagit något efter det..
  • Petrodahlberg
    trollkvinna123 skrev 2020-02-21 12:32:02 följande:

Testa igen, mina två graviditeter har jag plussat BIM+3 och BIM+10, men då tror jag ÄL var senare än jag trott.

Här aldrig plussat på BIM eller innan. :)

Tack för hoppet! Ska försöka våga mig på ett test till :)
  • Petrodahlberg
    Leah56 skrev 2020-02-24 12:44:28 följande:

Grattiis!! Är detta på bim dagen?

Tusen tack! Nej, BIM var den 16 och tog ett negativt den dagen. Detta test tog jag på BIM+7. :)
  • Petrodahlberg
    Leah56 skrev 2020-02-24 12:44:28 följande:

Grattiis!! Är detta på bim dagen?

Tusen tack! Nej, BIM var den 16 och tog ett negativt den dagen. Detta test tog jag på BIM+7. :)
  • Petrodahlberg
    Mammaresan skrev 2020-02-25 14:31:26 följande:

Här väntar jag in oberäknelig mens mest. ;P Negativa test, 16 dagar sedan ÄL, och på dag 29 i cykeln så det kan ta ett tag till innan mensen kommer! Mest troligt under denna vecka (kommande dagar däremot).

Hur går det för er andra?

Åh men stort grattis Petrodahlberg!

Tack så jätte mycket! Vecka 6 (5+5) idag men sjukligt illamående :p

Hoppas verkligen du får uppleva de jag gjorde denna månad, neg på BIM och ingen mens, tog tester när jag passerat BIM med 7 dagar ;) håller tummarna!
  • Petrodahlberg
    Undrandee skrev 2020-02-25 20:58:43 följande:

Måste ftåga om det här med ÄL tester.

fuck utslag igår på cb' digitala på förmiddagen och hade sex på kvällen. Nu ikväll testade jag om och fick rund ring.

Verkar alltså som om ägget släppt nu då?

Var igår ett bra tillfälle för sex, eller hade ikväll varit bra oxå?

dock är jag utan man ett par dagar nu framöver...

Om ni hade det igår så ska det vara bra. Spermier kan leva upp till 4 dagar i en kvinna. Sen är det självklart alltid en bonus att ha det varannan eller var tredje dag för att bli med säker! :)
  • Petrodahlberg

fuck utslag igår på cb' digitala på förmiddagen och hade sex på kvällen. Nu ikväll testade jag om och fick rund ring.

Om ni hade det igår så ska det vara bra. Spermier kan leva upp till 4 dagar i en kvinna. Sen är det självklart alltid en bonus att ha det varannan eller var tredje dag för att bli med säker! :)
  • Petrodahlberg

• Petrodahlberg
    Undrandee skrev 2020-02-26 12:06:10 följande:

tack för svar! Det negativa är att vi har jobb som är lite obekväms så oftast så vi får sällan till det varannan dag dels pågrund av tröttheten när man kommer hem eller tanken på schema sex gör framför allt maken avtänd och inte kan genomföra ett samlag då. Var tredje eller var fjärde dag brukar oftast hända.

Dock blev vårt första missfall till på ETT samlag under en månad, så frustrationen nu av att ha schema sex är skit jobbig :(

Ett tips jag fått från vänner och barnmorskor är att inte schema lägga erat sexliv, utan försök bara ha det så ofta ni känner för det och kan, sen slappnar ni av och försöker släpp pressen av att bli gravida! Håller tummarna för er :)
  • Petrodahlberg
    Undrandee skrev 2020-02-28 14:58:27 följande:

Absolut, vi försöker men som en annan skrev, är lättare sagt än gjort :P

Nu igår fick jag förhöjd temp mellan 37,6- 38,0, ont i kroppen och svin trött .Idag är det normalt igen (37,0)

Det är bara att vänta nu.

När kan jag testa tro? ÄL+5 idag

Ja det är verkligen lättare sagt än gjort! Men huvudsaken är att du försöker :)

Ett test jag kan rekommendera är Abblo som mäter från 5ml istället för 25ml, med det kan du testa riktigt tidigt och det borde ge utslag. Men självklart är ju frågan om du är låghormonare eller om du prooducerar mycket HCG. 2st abblo kostar cirka 88:- på Apotea.se :) håll oss uppdaterade! <3
Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!