• Gnusmas

Vi som planerar graviditet 2020!

NiMi12 skrev 2020-02-09 20:46:40 följande:

Slutade med p piller för tre veckor sedan. Ingen mens har kommit. Men idag tog jag ett äl test på skoj bara för att se. Fast glad gubbe kom upp, snacka om förvånad. Äl precis idag.

Så det är ju bara att köra igång och se.

Vet dock inte hur jag ska räkna ut BIM?

Vet du inte hur din cykel ser ut så tänk BIM ca 14 dagar efter ägglossning. Ägglossning brukar vara 24-48 h efter positivt ÄL-test har jag för mig. När jag testade med ÄL test brukar jag fortsätta att testa efter utslag, för att se att stegringen går ner igen.
  • Gnusmas
    NiMi12 skrev 2020-02-10 21:50:58 följande:

Jag testar med CB och där går det inte att testa mer efter fast glad gubbe.

Jag räknar med BIM om 14 dagar. Även om jag tidigare hade en cykel på 28 dagar.

Gör så! Om cykeln rubbas är det oftast tiden mellan mens och ägglossning som rubbas och inte tiden mellan ägglossning och mens.
  • Gnusmas
    Mammaresan skrev 2020-02-12 23:58:01 följande:

Oj här händer det massor! Jag har haft lite paus härifrån nu för att det känns skönare så. :) Händer ändå inte mycket här. Har varit tiden mellan mens och ÄL. Vekar som ÄL kom under dag 13-14 den här gången så mensen och BIM bör hamna tidigare än beräknat. Nu är det bara att räkna ner och vänta ca 11 dagar innan det är någon idé att testa. Hoppas kunna hålla mig tills dess denna gången! Men tiden nu går ganska segt och börjar jag ens tänka på test så börjar det klia i fingrarna. Haha!

Känner så väl igen det där!! Är i samma skede.
    m1n4x skrev 2020-02-12 15:13:08 följande:

Fick missfall inatt i vecka 6 (5+2). Började med rosa flytning igår eftermiddag, lite molande värk följt av en färsk blödning på kvällen. Under natten fick jag världens kramper som inte var av denna värld och blödde fruktansvärda mängder färskt klarrött blod följt av en klump ca kl 12 idag. Blödningen har avtagit och tog nytt gravtest CB digitalt som visade "Inte gravid" nyss. Så ledsen!

Fy vad tråkigt beklagar..
  • Gnusmas
    zetterlund00 skrev 2020-02-20 12:41:52 följande:

Hej! Jag och min sambo har nu försökt bli gravida i 1år och 3månader. Idag tog jag detta test, vågar inte riktigt tro att det är ett streck vad säger ni ? :) lycka till alla ni som försöker!

Tycker också det ser positivt ut! Hoppas!!!
  • Gnusmas
    Undrandee skrev 2020-02-24 12:19:25 följande:

Trodde min ÄL ägt rum redan, så fick jag ett infall av att testa med ett cb ÄL-test i förmiddags och fick... positivt?!

senast den 22 var det negativt.

Har dock inga symtom som jag hade förra veckan, därav jag är orolig om detta stämmer?

Sambon åker bort i natt och blir borta till helgen. Är det sex ikväll som gäller för oss nu tro för maxad chans? :)

Alltså det kan ju vara graviditet den visar.. men ja för säkerhetskull skull kan de va bra att ha sex..
Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!