Inlägg från: vegaveravegavera |Visa alla inlägg
  • vegaveravegavera

Vi som planerar graviditet 2020!

Följer tråden! Är på dag 19 i cykeln som brukar vara 29 dagar lång väldigt exakt. Hade antagligen ÄL dag 15(testade inte men hade känningar som mensvärk och kåthet), och oskyddat sex på dag 13&15. Hoppas verkligen det satte sig!!

När tycker ni jag kan ta första testet? Har BIM 31a januari... sååå långt kvar

• vegaveravegavera
    Mammaresan skrev 2020-01-21 10:57:58 följande:

Vilket datum var ÄL ungefär tror du? Om du räknar från dag 15? :)

Den 16e januari baserat på min mens-app!
  • vegaveravegavera
    Mammaresan skrev 2020-01-21 15:35:33 följande:
    Då hade jag som allra tidigast vågat mig på att testa på lördagen den här veckan. Beräknar en sen ÄL runt samma datum som du. Då är det ÄL+9, finns en liten chans att det visar positivt så tidigt men det är där jag satt min tidigaste dag. :P
    Ja precis! Räknade ut det igår baserat på den långa "tyda tidiga test"-tråden här på familjeliv. ÄL+9 verkar vara det absolut tidigaste folk har fått utslag på test på. ska resa bort över helgen, undrar om jag ska ta det direkt eller dra ut på det och göra det först när jag kommer hem på måndag. kommer ju bli så deppig om det är negativt... innan jag testat så kan jag ju åtminstone gå runt och tro lite på att jag är gravid :--)) 
  • vegaveravegavera

igårkväll efter en sen middag så var jag med om nått superkonstigt. Blev helt varm i ansiktet, blossande röd om kinderna och kände mig totalt utslagen! La mig i sängen med en isbox inlindad i tyg över pannan och var liksom helt varm över hela kroppen! Min kille tyckte att jag kändes jättevarm. Det var som att min kroppstemperatur höjts massor men jag frös inte som när man har feber utan ville snarare kyla ner mig. Låg helt naken och flyttade runt det lilla ispaketet nån timme innan jag totalt slocknade kl 22 typ vilket är konstigt för jag brukar inte somna innan 01-02. Aldrig varit med om nått liknande förut! Kan det vara ett konstigt supertidigt tecken på graviditet?? Nån som varit med om nått liknande ni som varit gravida förut?? Är riktigt spänd på att testa nu!

• vegaveravegavera
    emmapa22 skrev 2020-01-22 19:06:58 följande:

Bara jag som ser början till ett streck??

Ser absolut en liten skugga... vilken dag i cykeln e du på?? Hur många dagar kvar t bim?
  • vegaveravegavera
    emmapa22 skrev 2020-01-22 21:25:05 följande:

Det är väldigt oklart, jag skulle haft ägglossning 14/1 men negativa ägglossningstester, fortsatte testa fick positivt 17/1. Och testa idag och fick detta så förstår ingenting borde inte kunna va en synlig skugga där.. ska ha mens 28-29/1

Okej så det där är ett ÄL test..? Eller ett grav-test? Haha
  • vegaveravegavera

Kanske dum fråga men, slipper man inte pms om man blivit gravid? Har alltid trott att pms är nån slags reaktion på att ej ha blivit befruktat, som nån konstig evolutions-sorg... jag har varit sur efter ägglossning precis som jag brukar vara även denna cykel. Sen brukar det gå över och sen är jag sur igen fast också med ångest typ 2 dagar innan mens.

• vegaveravegavera
    AmandaSone skrev 2020-01-23 13:09:32 följande:

Är det bara jag som ser svaga sträck här????

Ser också på båda!!!
  • vegaveravegavera

jag var sådär varm i ansiktet igår kväll också!! Helt röd och ville inte ha täcke! Gick över efter nån timme eller två. Annars känner jag mig väldigt normal tyvärr. Har lite mensaktiga smärtor till och från. På morgonen speciellt. Mår kanske lite lite illa...? BIM-7 idag så imorgon är det absolut tidigaste jag får testa. Men ska försöka hålla mig till måndag/tisdag precis som du mammaresan!! Man blir ju så depp av ett negativt test

• vegaveravegavera

jag är kvar här! men har slutat känna mig gravid helt! var så ivrig förra veckan på att testa mig och hade alla möjliga symtom, är på BIM-2 idag och vill inte testa för känner på mig att det inte är något. bara om mensen blir sen tänker jag testa. dyrt med gravtest ju!! uppdaterar när jag vet hur det ligger till...

& heja alla andra!! snart får ni bebisar :)

• vegaveravegavera

Har fått mens :( jaja första försöket trodde jag väl ändå inte på. ny bim 1 mars!! Hejaheja! Ni som kör med äl-tester, varför gör ni det? Är det inte bäst att ha sex några gånger i veckan oavsett när i cykeln man är, eller? Jag har väldigt regelbunden mens så jag antar att min äl är där appen säger att den är! Eller är det för att försäkra att man ens har en ägglossning..?

• vegaveravegavera

Hej alla! Jag är kvar! Och verkar få ställa in mig på ett tredje försök. BIM igår, ingen mens men mensvärk sen imorse och ömma bröst så den kommer ju komma. Undrar varför det inte sätter sig? Har inte värst så hälsosam livsstil för jag har tänkt sådär "lev som vanligt tills du plussat" för att inte stressa upp mig. Är ju bara 25 år och pluggar, så alla mina vänner lever vanligt ungdomsliv, så jag festar på, både röker och dricker regelbundet men försöker typ äta lite nyttigare... Har börjat med multivitamin kvinna denna månad. Nånslags placeboeffekt kanske det har? Har tänkt att med tanke på min unga ålder så kommer inte mina vanor påverka mina fertilitetschanser men jag vet inte, kanske borde skärpa mig lite, eller?

Hur mycket i era livsvanor har ni ändrat sen ni började försöka? Era partners, har de ändrat någonting, slutat snusa etc? 

• vegaveravegavera
    Mammaresan skrev 2020-03-01 23:52:02 följande:

Fortfarande ingen mens här och bara negativa test. Nu tycker jag bara mensen kan komma så jag kan gå vidare! Nästa förväntad BIM landar i april här fast när exakt vet jag inte såklart än. Min cykel är ju oregelbunden men till på fredag ska väl ändå denna menscykel vara avklarad i alla fall..! Det är dag 34 och väntan fortsätter på den försvunna mensen. ;P

Sitter i samma sits! Hade BIM i lördags. Inte ett spår av mens. Mycket mensvärk dock och otroligt spända och ömma bröst och även (förlåt)lös i magen vilket jag alltid blir i början på mens. Varför kommer den inte?!?
  • vegaveravegavera
    Mammaresan skrev 2020-03-02 11:57:27 följande:
    Ja jag förstår inte heller.. börjar undra om ÄL kom ybersent på dag 23-24 i slutändan.. Då är det ju inte konstigt att den blir sen med nästan 2 veckor. Men jag vet inte. Tycker kroppen beter sig knasigt. Livmodertappen samt känslan i slidan/tappen visar inga tecken på mens än. Så bara att fortsätta vänta. Så segt och jobbigt att behöva vänta, att känsla i slida/tapp är tecken på graviditet men att så ändå inte är fallet då det är negativa test. Hade ju inte sex senare så kan inte vara tidigt gravid heller. Finns bara en chans som kan ha blivit prickad i februari. ;P Och den skulle visat sig vid det här laget. Dag 35 idag här. Vilken menscykeldag är du på?
    är på dag 32 nu. har haft 29 dagars cykel på pricken sen i september, innan dess lite mer oregelbunden, mellan 26 och 31 dagar typ. undrar om jag kan ha hoppat över min äl helt denna månad? hade inte alls några symptom på äl utan gick bara efter kalendern. det är som att detta planerande och kartläggande av cykeln har stressat upp kroppen och satt den helt på strejk.. 
  • vegaveravegavera
    Mammaresan skrev 2020-03-03 15:37:38 följande:

Idag kom mensen efter en lång 35 dagar cykel så taggad på att ge det ett nytt försök den här månaden. :)

Nytt BIM blir 4/4!

åh grattis!!! skönt ändå. nya tag!
  • vegaveravegavera
    Mammaresan skrev 2020-03-03 15:37:38 följande:

Idag kom mensen efter en lång 35 dagar cykel så taggad på att ge det ett nytt försök den här månaden. :)

Nytt BIM blir 4/4!

åh grattis!!! skönt ändå. nya tag!
  • vegaveravegavera
    inget spår av min mens här... hade mensvärk imorse men sen ingenting. så frustrerande. meen var på resa förra veckan sön-fre och hade bim i lördags. ibland kan ju en resa eller en flytt ställa in eller ta bort mensen. har hänt mig förut. januari 2019 hade jag en 43 dagars cykel.

det störiga med att inte få mens men ridas av pms och mensvärk är ju att jag känner mig så jävla gravid eftersom symptomen är dom samma. tog dock ett test igår(bim+2) och det var helt blankt så så är inte fallet. eller hur? skulle ni testat igen med morgonurinet imorgon då det är bim+4? vänta längre kanske..?

• vegaveravegavera
    Mammaresan skrev 2020-03-04 01:07:27 följande:

Jo det är skönt! Låter jobbigt med dina symtom. Jag testade 2 dagar efter det testet som var negativt (efter BIM) så det är bara att prova någon av dessa dagar. Är du säker på när ÄL var? Finns det möjlighet att du blivit gravid senare än du tror?Jobbig väntan. Svårt att veta om det bar handlar om en sen mens eller en svårmätt graviditet. När var ÄL och hur långa brukar dina cykler vara?

Jag vet inte när ÄL var, tar inga tester och brukar inte ha några symptom. Har 29 dagars cykel på pricken, alltid nästan. Dag 34 nu. Men tänker att ÄL blev uppskjuten eller ställdes in denna månaden pga stress över utomlandsresan jag var på förra veckan. Har haft sex nu varannan dag sen jag kom hem, ÄL kanske kan ha varit när jag skulle fått mens eftersom jag slappnade av när jag kom hem tänker jag...? Om mensen inte kommit om 1,5 vecka testar jag gravidtest igen!
  • vegaveravegavera

Jag har fått mens idag!! Glad för det faktiskt. 5 dagar över tiden är tillräckligt lite för att det inte behöver vara några problem med cykeln. Så nu är jag på banan igen! Ska ladda upp me vitaminer, musslor och kött till nästa ÄL och ha sex varje/varannan dag så snart mensen är slut , ända till nästa beräknade BIM vilket är 3 april!!

• vegaveravegavera
    AnonymÄngel skrev 2020-04-26 22:51:42 följande:

Hej tjejer. Vill uppdatera er lite. Jag plussade idag på äl+10-11. Jag hade tappat all hopp och accepterat mitt öde. Symptomen särskilde inte mycket från pms. Molvärken var ingen större skillnad. Värken var från och till. Bröstan brukar ömma från cykeldag 24 när jag ska få mens. Denna gången ömmade de på cykeldag 21 och hållit sig tills nu. De udda symptomeen att jag var extrem varm på kvällarna. Min partner noterade det. Jag var även lös i magen, har annars problem med att jag är hård. Flytningarna är till och med mindre jämfört med vad jag Brukar ha innan mens. Varit extrem ledsen.

Det är väldigt tidigt så hoppas på det bästa :D

Grattis!!!<333 hoppas allt går bra nu!
Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!