• molly50

Soc anmälan pga separerat

Dennadagdettaårdennastund skrev 2020-01-09 07:46:49 följande:

Nu blir jag så jävla arg!!

Är ni helt helt blåsta ni som inte fattar hur sjuk Ts blev i samband med sin förlossning?? Hon skriver ju att hon fått en propp i lungan, hjärtattack, opererades, låg i respirator! Kan ni inte läsa? Hur i helvete är man funtad om man skäller på en sådan person? Är inte konstigt om hon inte orkar idag, barnet är bara 9v och det är inte mkt. Pappan har ju tagit ansvaret för barnet så tycker inte det är konstigt att han tog med barnet. Varför skulle det vara det? Alla par gör ju som de vill.

Jag kan hålla med dig i det stora hela. Men,det är ju information som TS borde ha skrivit redan i trådstarten.
    Hade hon inte utelämnat den informationen i ts så hade det kanske inte blivit så arga kommentarer.
    Och sen tycker jag att pappan åtminstone borde ha stannat kvar i samma stad om de nu var tvungna att separera.
    Och det för både barnens och ts skull.
    De behöver knyta an. Åtminstone med det minsta barnet.
    Sen kan man tycka vad man vill om bvc.sköterskans kommentarer.
    Det är ganska oprofessionellt att slänga ur sig sådana kommentarer om en människa hon aldrig ens har träffat.
    Och jag kan inte heller låta bli att undra om det hade blivit en soc.anmälan om det hade varit TS som kommit ensam med barnet.
  • molly50
    Anonym (Orolig) skrev 2020-01-08 17:07:38 följande:

Nu har jag pratat med en från soc.

De vill att jag flyttar till samma ort och att vi har barnet så här.

mamma tar mån-tis-ons-tors lunch

Pappa tar tors lunch, fre, lör, sön.

Så det får väl bli det alternativet då eftersom det tyckte soc var en bra lösning.

Men då ska jag lyckas hitta ett boende och mitt ena barn kommer få gå i skola 5 mil från hemmet (har speciella behov) och det finns ingen plats i den orten jag ska flytta till innan hösten när skolan startar igen.

Därför ville jag vänta med flytten.

Men får väl göra så som socialen säger är bäst för minsta barnet

Det bästa hade väl ändå varit om pappan hade kunnat flytta tillbaka till orten du bor på.
    Att du ska tvingas flytta kan ju vara uppslitande även för dina andra barn.

• molly50
    Anonym (Orolig) skrev 2020-01-09 09:22:38 följande:

Hej.

Nu har jag precis pratat med socialen igen.

Eftersom BVC sköterskan har skrivit i anmälan att jag måste ha en svår förlossnings psykos el depression så blir jag tvungen att flytta till ett utredningshem där jag är bevakad dygnet runt tillsammans med de 2 små barnen.

Jag måste träffa en psykolog 2 ggr per dag och får inte vara ensam med barnen alls.

De 2 äldre barnen som är mina sen tidigare kommer hamna på ett fosterhem under tiden jag är på hemmet.

Så nu behöver ni inte tjata på vem som ska bo vart.

Jag blir hämtad efter kl 15.00 idag så jag får säga hej då till mina stora barn sen ska jag direkt till hemmet.

Och pappan ska komma dit varannan dag för umgänge och så vill de se hur vi är tillsammans.

Accepterar jag inte detta så sätter de LVU direkt på alla 4 barnen då jag är svårt psykiskt sjuk. Tack vare BVC sköterskan som hitta på detta.

Jag förstår att det kännas jobbigt. Men försök tänk positivt. Nu får du chansen att visa att du fixar det här. Att det bvc-sköterskan sa inte är sant.
    Men samtidigt undrar jag varför dina äldre barn ska hamna på fosterhem?
    Finns det ingen i din familj som kan ta hand om dem tills du har flyttat ut från utredningshemmet?
  • molly50
    Anonym (Orolig) skrev 2020-01-09 12:16:32 följande:
    Men det är ju just det som BVC sa till soc som har gjort att de anser att jag är en extremt stor fara för barnens liv.

Eftersom hon har sagt att jag ska ha en allvarlig förlossningspsykos el depression så anser de att jag är absolut olämplig för att kunna ta hand om mina barn.

De anser att en person som är så svårt psykiskt sjuk inte kan ta hand om barnen själv.

Därför så satte de akut ett LVU.
    Fast det här tycker jag också låter lite konstigt.
    Bvc-sköterskan har aldrig träffat dig och kan således inte avgöra om du är sjuk eller inte.
    Och du skriver att du och exet har bråkat mycket.
    Om det här nu är sant så kanske du borde fråga ditt ex vad han egentligen har sagt till bvc-sköterskan.
  • molly50
    Anonym (Orolig) skrev 2020-01-09 12:37:54 följande:
    Det har jag inte ens tänkt på.

Tänk om han har sagt massa saker för att jävlas med mig och jag fick ett rent helvete tillbaka.

Du kanske har rätt i det.

Kanske är jag som har varit så blind eftersom jag fortfarande älskar honom på ett sätt.

Trodde vi gick isär som vänner men han kan ju haft en baktanke med allt.

Visat sig snäll, sagt att vi var vänner. Sen när han drog med barnen så hittade han på massa saker om mig för att jävlas och alla skulle tycka synd om honom..

Kan jag ha varit så blind så jag totalt missade detta :(
    Jag tycker i alla fall att du ska fråga honom vad som egentligen blev sagt hos bvc.
    Att han dessutom tog med sig barnen och flyttade 18 mil bort utan en tanke på deras behov av anknytning till dig verkar också lite märkligt.
    Någonting verkar lurt här.
  • molly50
    Anonym (Orolig) skrev 2020-01-13 18:16:50 följande:

Hej.

En liten uppdatering av detta.

Tyvärr åkte jag på en ny smäll i mitt mående.

Allt som har hänt blev tyvärr för mycket för min kropp så jag fick en ny hjärtattack.

Och pga detta så ansåg soc att det är bättre att barnen är hos sin pappa och att jag får komma dit när jag kan/orkar.

De anser att min hälsa är såpass dålig så jag kan inte ansvara för ett barn just nu och de ska inte behöva se sin mamma vara sjuk och bli hämtad av ambulans.

SÅ vi får se hur det blir framöver när jag förhoppningsvis har frisknar till igen.

SÅ NU tackar jag för mig från den här tråden och önskar alla en trevlig dag

Jag beklagar det som har hänt.
    Och jag hoppas att det löser sig snart så du får ha barnen hos dig.

Krya på dig! 
  • molly50
    Anonym (Mamma till 5) skrev 2020-01-14 00:31:20 följande:

Oj vad jag får ont i magen när jag läser dina inlägg ts. Jag har en bebis på 6mån och klarar inte ens av att fälla upp sidan på hennes bedside crip för det känns som hon blir för långt ifrån mig. Jag hade gått över lik innan min man hade fått flytta iväg med henne 18 mil. Att du för det första gick med på det och sedan hur du reagerar här känns det som att en förlossningdepression inte är helt omöjligt lägger vi dessutom till traumat du var med om efter förlossningen så känna det ju verkligen inte som något otroligt. Du skriver att ni har bråkat senaste halvåret alltså under graviditeten? Då hade jag också försökt sitta lugnt i båten ett tag till eftersom det är väldigt mycket hormoner i omlopp som ställer till både känslor och humör. Men vill ni nu absolut inte leva med varandra så bör ni ju iaf bo så nära att ni båda kan träffa bebisen dagligen.

Du ska inte ringa och "fjanta på" med soc att dom ska ta dina barn för du är en dålig mamma. Ring istället bvc och säg att du inte mår bra och vill träffa en psykolog eller kurator.

Har du läst TS senaste inlägg?
  • molly50
    Anonym (Mamma till 5) skrev 2020-01-14 11:53:37 följande:
    Nej hade tyvärr missat det.
    Det är lätt hänt.
Svar på tråden Soc anmälan pga separerat