• Anonym (Ööh)

Soc anmälan pga separerat

Det sjukaste i denna tråd är att du tror att ni kan ha växelvis boende med en 2 månaders bebis. Ärligt. Hur är folk funtade? Växelvis boende där man pratar om en dag i veckan är absolut tidigare från 1 år. 3 år kan man börja prata varannan vecka.

Ett sådant litet barn behöver trygghet. Ett sådant litet barn minns inte från en dag till en annan. Den behöver samma personer runt sig VARJE dag. Inte varannan helg. Eller onsdag till söndag. Det ni utsätter barnet för är ett trauma... ska pappan ha barnet så är det pappan som ska ha barnet. Då får du hälsa på där flera dagar i veckan INTE ta med ungen själv. Sen när den är ett pqr månader kanske du kan ta den på proemenad en timme eller två själv. Sen när barnet börjar närma sig ett år kanske du kan ha hen över natten själv.

• Anonym (Ööh)

Känner mig otroligt tveksam till att soc utan att träffa er eller något skulle säga ett upplägg kring hur du ska ha barnet faktiskt. Soc utredare lägger sig inte i umgänge överhuvudtaget. Det är familjerätten man går till då.

Skulle soc i min kommun ge ett sådant upplägg skulle jag IVO anmäla. Vilken kommun bor du i?

Barnet far illa av att hunsas fram och tillbaka i den låga åldern. Du skriver bara såhär för att du ska få medhåll från folk.

• Anonym (Ööh)
    Anonym (Orolig) skrev 2020-01-08 20:27:37 följande:

Är ju inte jag som tror det. Det är ju soc som har sagt hur vi skulle fördela umgänget.

Låter otroligt att en soc sekreterare skulle föreslå ett sånt umgänge med ett sådant litet barn. Då saknar hon total grundläggande kunskap om bebisar. Ingen 9 veckors bebis mår bra av att vara hos främmande människor hela tiden. Som det blir då denne åker fram och tillbaka. Ett sådant litet barn minns inte dig när den varit hos pappa i flera dagar och minns inte pappa när den åker tillbaka från dig. Har du varit på möte med soc eller skedde detta via telefon?
  • Anonym (Ööh)
    Lione81 skrev 2020-01-13 22:13:04 följande:

Ni är ju vänner skriver du TS. Varför kan ni inte bo ihop då?

Varsitt sovrum och bo ihop tills barnet vuxit upp lite. Varje helg på en 9v bäbis. Bäbisen behöver dig, du som burit runt på barnet i 9mån. Du ska vara där varje dag. Inte varje vecka.

Blir väldigt traumatiskt för barnet!

Njae.. Kan inte riktigt hålla med. Klart en 9 veckors inte ska flytta runt. Den behöver en fast anknytningperson till en början speciellt med tanke på att så små barn saknar långtidminne och glömmer bort den andra föräldern om den är borta från den flera dagar. DET blir traumatiskt. Att var tredje dag flytta till en främmande människa. Sen om anknytningspersonen är mamman eller pappan spelar ingen större roll.
  • Anonym (Ööh)
    Annita skrev 2020-01-13 22:32:17 följande:

Lionel och Ööh: räcker att ni läser inlägg 209 så ser ni att ni missat rätt mycket info.

Har läst det.

Men kanske finns andra som går in och läser i tråden och tror att växelvis boende är acceptabelt för en 9 veckors.
Svar på tråden Soc anmälan pga separerat