• AndreaBD

Soc anmälan pga separerat

Anonym (Orolig) skrev 2020-01-08 18:02:07 följande:

Har ju aldrig sagt att jag skulle vara borta 5 dagar varje vecka i 6 månader. Sa att som minst skulle jag haft honom varje helg.

Ähhhh..... vad är skillnaden? Det är ju samma sak.

Och jag tycker personligen att jag inte skulle ha varit borta ifrån ett spädbarn mer än några timmar, mellan 6 och 12 månader kanske någon dag eller två, men inte mer. 

Och angående inte kunna se barnet i en vecka pga operation. Jag blev opererad när min son var ungefär 2 år. Även i den åldern hade han stora problem med att jag var borta, på sjukhuset, men hans pappa tog ju åtminstone dit honom efter nån dag eller två. Trots det, så tog det tid tills han var trygg igen. Och jag hade definitivt inte sagt: Nu måste jag bli bra först efter operationen, så barnet får vara utan mig en vecka. 
  • AndreaBD
    Anonym (Orolig) skrev 2020-01-08 19:58:52 följande:
    Nej jag övervägde inte det. Exet hittade inget här att hyra, därför flyttade han till sin hemkommun där vi även har ett kontaktnät runt barnen.

Hade jag inte behövt specialskola till mitt ena barn såhade jag kunnat flytta direkt om det fanns ledigt boende bara.

Men eftersom den skolan inte har plats för min 9 åring före aug så stannade jag kvar här.

Annars hade min 9 åring fått gå på en skola som ligger 5 mil enkel väg från den orten jag skulle bo på isf. Och det kändes som det skulle bli alldeles för långa dagar för hen.

Tänkte på det bästa för ett barn men gjorde tydligen ett stort misstag med den andra istället.

Detta här har fått mig att må så dåligt och av alla elaka kommentarer m.m jag har fått nu ikväll så ska jag kontakta socialen direkt imorgon bitti och begära att de omplacerar alla mina 4 barn direkt.

För jag är ju en hemsk, urusel, jävla idiot till mamma och en barnmisshandlare tydligen
    Du skulle ju bara behövt säga till din man att han INTE får ta med sig dem två yngsta barnen. Då hade han fått ta ställning till om han verkligen ska flytta ifrån. Att du lät honom ta med dem - det är som folk inte förstår. Inte jag heller. 
  • AndreaBD
    Anonym (Orolig) skrev 2020-01-08 22:49:40 följande:
    Jag försökte flera gånger men han tog de iaf. Vad skulle jag ha gjort då??

Slitit de ur armarna på honom med våld eller?
    Ringt polisen? Allvarligt nu, jag hade gjort det. Tycker t.o.m. att det är ganska självklart. Du var kvar, han valde att lämna, flytta ifrån. Han har ingen rätt att ta med sig barnen. Så enkelt är det ju. 
  • AndreaBD
    Anonym (Orolig) skrev 2020-01-08 22:48:01 följande:
    Har aldrig sagt att jag inte ville se barnet på en vecka efter operationen. Jag låg nedsövd i en respirator i ca 5 dagar efter operationen så jag hade ingen möjlighet att kunna vara med mitt barn tyvärr.

Fick en blodpropp i ena lungan samt en mindre hjärtattack. Så det var ingen liten operation jag gjorde
    Okej, då förstår jag. I den situationen kan man ju inte göra något. 
  • AndreaBD
    Anonym (Orolig) skrev 2020-01-08 23:21:27 följande:

Ja jag ska ringa soc. Väntar bara på att kl ska bli 8.00!

Ska säga att det är folk som anser att jag inte är lämplig som förälder.

Och det är väldigt svårt att försöka få nån energi till att kämpa för barnen när jag läser den ena kommentaren efter den andra om vilken dålig mamma jag är, att jag inte kan ta hand om barn m.m

Skulle ha ringt polisen som en annan skrev här när han tog barnen mot min vilja och åkte härifrån med de.

Han är rätt stor mot mig så kan inte göra så my ket.

Han är drygt 185 lång och jag är en liten dvärg känns det som på 160 bara.

Sen har jag bara 80-85% energinivå just nu pga komplikation efter förlossningen där jag låg i respirator med en blodpropp i lungan och en liten hjärtattack.

Och jagr bara 32 år gammal.

Jag kan förstå att du inte har så mycket energi just nu, det är förståeligt. Hälsoproblemen är ju inte att leka med. Men just därför bör du låta soc hjälpa dig/er. 

Bäst hade kanske varit om ni hade fortsatt bo ihop ett tag. Man kan ju undvika varandra, men just runt alla barn och med ett så litet barn blir det ju bara väldigt komplicerat om man väljer att flytta isär just då. Du skrev i början att ni är vänner fortfarande - då är det ju inte så extremt att ni inte kan vistas i samma lägenhet. Om ett halvt år eller om ett år skulle det vara mycket lättare och bättre för barnen. Och tills dess har du återhämtat dig bättre också.

Jo, jag skrev det där med polisen, men jag tror inte att du hade behövt göra det. Det hade räckt att hota med det, så hade han nog låtit bli att bara ta med sig barnen.
  • AndreaBD
    Anonym (Orolig) skrev 2020-01-09 11:38:49 följande:

Ni får tro vad ni vill.

Soc sa även att pappan kan flytta tillbaka hit och så kommer jag få ha personal här hemma dygnet runt istället för att vara på ett utredningshem med tanke på min 9 åring.

SÅ jag valde det alternativet och pappan och de små barnen är på väg hit nu och jag väntar på soc el vem det nu är som ska vara här ska komma.

För då är vi alla under samma tak iaf.

Perfekt. 
  • AndreaBD
    Anonym (Orolig) skrev 2020-01-09 12:37:54 följande:
    Det har jag inte ens tänkt på.

Tänk om han har sagt massa saker för att jävlas med mig och jag fick ett rent helvete tillbaka.

Du kanske har rätt i det.

Kanske är jag som har varit så blind eftersom jag fortfarande älskar honom på ett sätt.

Trodde vi gick isär som vänner men han kan ju haft en baktanke med allt.

Visat sig snäll, sagt att vi var vänner. Sen när han drog med barnen så hittade han på massa saker om mig för att jävlas och alla skulle tycka synd om honom..

Kan jag ha varit så blind så jag totalt missade detta :(
    Nja... så extremt behöver det ju inte heller vara. Folk som separeras kan väl till och från vara irriterade på exet och även vara lite labila. Man är ju i en krissituation. Tolka inte för extremt här. 

Och det kan ju också vara så att han varit orolig för barnen och hela situationen. Det är allra bäst för barnen om ni kan kommunicera med varandra, om ni inte bråkar. Det hjälper inte om du nu tror det värsta om honom. 
  • AndreaBD
    Anonym (Hh) skrev 2020-01-09 12:49:34 följande:
    Fast det där stämmer ju inte..du genomgick ju en STOR operation efter förlossningen som gjorde att du låg i nedsövd i 5 dygn. Har du glömt vad du skrivit tidigare i tråden så bör du läsa igen för du låter ganska sjuk när du tar bort och lägger till händelser i din historia...
    Hon skrev att hon var SJUKSKRIVEN två gånger. Nu var hon väl inte sjukskriven, för att hon ändå var föräldraledig. Sluta hänga upp er på såna detaljer !
  • AndreaBD
    Anonym (Orolig) skrev 2020-01-09 16:42:33 följande:

Nu har jag hittat svaret på varför mitt ex flyttade så snabbt och till en annan ort direkt.

Detta förklarar hans konstiga beteende.

Jag hade nyss en väninna på besök som är singel.

Hon satt och bläddrade runt på en dejtingsajt och vem kommer upp då som förslag. Jo mitt ex!!!

Vi gick in i hans profil och han blev medlem i måndags och han flyttade med barnen i lördags.

Tack för den alltså, så mycket värd var man efter alla år.

Gud vilken rolig situation detta blev nu.

Om ca 20 min kommer exet, barnen, soc mm och ska göra sin utredning som ska pågå minst i 4 månader.

Hur fan ska jag klara bo med mitt ex nu efter det här??!!!

Men vad spelar det för roll nu? Det är vanligt att folk som är på gång att separeras går med på dejting-sajter. Det är väl oväsentligt, om ni ändå har separerat och är "vänner". 
  • AndreaBD
    Anonym (Orolig) skrev 2020-01-09 16:54:03 följande:

Så jag ska alltså bo med honom för barnens skull i minst 4 veckor, troligtvis längre (kan behövas som under en vanlig soc utredning och då är det upp till 4 mån som behövs)

Ska jag då behöva träffa exets nya tjej också då om han hittar en ny via dejtingsidan.

Och nej nu är vi inte vänner längre kan jag lugnt säga.

SÅ det är alltså normalt att man separerar och 2 dagar senare är man fullt aktiv på en dejtingsajter och försöker hitta en ny tjej.

Våran skilsmässa är ju inte ens klar heller.

De papperna lämnades in i tisdags.

Med tanke på att du har fyra barn bör du växa upp nu!  Du har ju så lite energi - hur ska du då slösa energi på att bråka med honom? 4 veckor?  Ska du kasta om allt igen efter det då? Hur orkar du allt detta?  Barnet behöver er båda två på plats nu. Bäst vore att ni planerar att flytta isär om nåt år eller så.

Er separation och skilsmässa var väl inte ett spontant beslut? Det vore ju ännu värre med fyra barn. Då så. Då har ni ju vetat ett tag att det inte fungerar. Framför allt män är kända för att registrera sig på dejting-sidor innan skilsmässan är igenom. 

Du lär inte behöva träffa någon dock. Vanligast är ju kortare affärer. Och man kan verkligen kräva av sitt ex att han håller såna borta ifrån dig och barnen. Men du kan inte kräva att han inte försöker få kontakter. 
  • AndreaBD

Det var hemskt att höra. Håller tummarna att det blir bättre och att du snart också kan få kontakt igen med dina barn. Förhoppningsvis kan du få så mycket avlastning som möjligt. Krya på dig! 

Svar på tråden Soc anmälan pga separerat