Anonym (Orolig) skrev 2020-01-08 23:21:27 följande:
Ja jag ska ringa soc. Väntar bara på att kl ska bli 8.00!
Ska säga att det är folk som anser att jag inte är lämplig som förälder.
Och det är väldigt svårt att försöka få nån energi till att kämpa för barnen när jag läser den ena kommentaren efter den andra om vilken dålig mamma jag är, att jag inte kan ta hand om barn m.m
Skulle ha ringt polisen som en annan skrev här när han tog barnen mot min vilja och åkte härifrån med de.
Han är rätt stor mot mig så kan inte göra så my ket.
Han är drygt 185 lång och jag är en liten dvärg känns det som på 160 bara.
Sen har jag bara 80-85% energinivå just nu pga komplikation efter förlossningen där jag låg i respirator med en blodpropp i lungan och en liten hjärtattack.
Och jagr bara 32 år gammal.
Jag kan förstå att du inte har så mycket energi just nu, det är förståeligt. Hälsoproblemen är ju inte att leka med. Men just därför bör du låta soc hjälpa dig/er.
Bäst hade kanske varit om ni hade fortsatt bo ihop ett tag. Man kan ju undvika varandra, men just runt alla barn och med ett så litet barn blir det ju bara väldigt komplicerat om man väljer att flytta isär just då. Du skrev i början att ni är vänner fortfarande - då är det ju inte så extremt att ni inte kan vistas i samma lägenhet. Om ett halvt år eller om ett år skulle det vara mycket lättare och bättre för barnen. Och tills dess har du återhämtat dig bättre också.
Jo, jag skrev det där med polisen, men jag tror inte att du hade behövt göra det. Det hade räckt att hota med det, så hade han nog låtit bli att bara ta med sig barnen.