Inlägg från: Glinda från Oz |Visa alla inlägg
  • Glinda från Oz

Invandrarföräldrar hjälper inte till inom idrotten

Jag tycker det är horribelt hur mycket tid och energi föräldrarna måste lägga, så var det inte för 20 år sen. Idrottsföreningarna verkar tro att barnen är små elitidrottare och det ska åkas över hela landet och spelas matcher, det behövs avancerade lagdräkter mm. På min tid hade vi olikfärgade band för de olika lagen bara och det funkade hur bra som helst och det kostade ingenting. 

Okej att man turas om att hjälpa till på träningarna men att det ska säljas saker i tid och otid och att föräldrarna ska tvingas stånk kiosker och skjutsa runt halva landet är inte okej. 

• Glinda från Oz
    annakarlsson skrev 2020-01-07 23:02:47 följande:
    Vad är det för idrott som inte kräver något engangemang alls?
    Här har ungdomsgårdarna både bandy, fotboll och klättring. Det är gratis och kräver inget alls av föräldrarna, tyvärr är det vara för tonåringar. Jag vet att ledarna får betalt men även om de inte skulle få det skulle det inte krävas särskilt mycket engagemang från föräldrarna. 
  • Glinda från Oz
    annakarlsson skrev 2020-01-08 05:54:38 följande:
    Så var det när jag spelade för över 20 år sedan. Varje vecka skulle det säljas 1 st Bingolott, detta var varje vecka år ut och år in. Tur att jag hade någon att sälja till.

Det var även kiosk som var öppen på helgerna när det var matcher och kör-schema till borta matcher.

Sen sålde vi även nånting varje år för att få in pengar till laget. Ex kaffe och kakor har jag för mig att det va.
    Det kanske var olika beroende på var man bodde. Nu handlar det inte om en bingolott i veckan och kakor en gång om året i alla fall det är betydligt mer. 
Svar på tråden Invandrarföräldrar hjälper inte till inom idrotten