Vem är pappan till mitt ofödda barn?!
Det är definitivt killen du låg med på juldagen och nyårsafton som har befruktat dig
Det är definitivt killen du låg med på juldagen och nyårsafton som har befruktat dig
Om du redan har bestämt dig för att göra abort och inte ser någon framtid alls med ?y-killen? så måste du inte informera honom, om du inte absolut vill att han ska vara medveten om att du blev gravid. Du säger dels att han är mycket ung och inte mogen ett potentiellt ansvar som förälder och dels att du inte har en aning om hur han kommer att reagera. Oplanerade graviditeter är en chock för både tjejer och killar. Jag vet av egen erfarenhet. Men vi har ju ändå haft en viss tid på oss att smälta och processa vetskapen om graviditeten medan killen får det uppslängt i ansiktet.... Alla killar tar det inte dåligt men är man väldigt ung och framstår som inte vidare mogen så ökar risken rejält att man inte kommer ta ett sånt besked speciellt bra heller.
Dömer absolut ingen av er, då jag själv varit i dina skor och vet hur lätt det kan hända oavsett hur mycket man lovar sig själv på förhand att aldrig sätta sig i situationen . Jag valde abort den gången. Det var inte på något sätt ett självklart eller ett lätt beslut i stunden. Men för mig var det rätt där och då.